Αρχική > εκπαίδευση > Π.Ε.Κ.: ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΝΟΗΣΙΑΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Π.Ε.Κ.: ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΝΟΗΣΙΑΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Henry Robert Morland (British artist, 1716–1797) Woman Reading by a Paper-bell Shade c. 1766

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Π.Ε.Κ.)

      Για μία ακόμη φορά, με τις πρόσφατες οδηγίες για την εκπόνηση των Δημιουργικών Εργασιών στο Γενικό Λύκειο, το Υπουργείο Παιδείας επιβεβαιώνει ότι η προχειρότητα, η έλλειψη σχεδιασμού και άγνοια της σχολικής πραγματικότητας αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού του σχεδιασμού.

      Με μία πρακτικά μη εφαρμόσιμη εγκύκλιο, το Υπουργείο στα μέσα της χρονιάς δημιουργεί αναστάτωση στα σχολεία, επιβαρύνει άσκοπα τους διδάσκοντες και τους Συλλόγους με επιπλέον φόρτο εργασίας και εμπλέκει τους μαθητές σε μία διαδικασία – καρικατούρα δημιουργικής μάθησης.

      Χωρίς προηγούμενη ενημέρωση – επιμόρφωση και με γενικότερη ασάφεια σχετικά με βασικά ζητήματα εφαρμογής αλλά και περιεχομένου, οι συνάδελφοι καλούνται στην ουσία να βγάλουν «το φίδι από την τρύπα» της άγνοιας των συμβούλων του Υπουργού. Με τέτοιες πρακτικές, ακυρώνονται παρεμβάσεις στη μαθησιακή διαδικασία που κάτω από άλλες συνθήκες και προϋποθέσεις θα μπορούσαν να αποβούν προς όφελος των μαθητών και του σχολείου.

      Είναι φανερό ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν έχει μια δική της πρόταση για την παιδεία, αλλά λειτουργεί με προχειρότητα και χωρίς κανένα σχεδιασμό στην εφαρμογή σκόρπιων οδηγιών και με βάση τις έξωθεν απαιτήσεις. Απαιτεί στη μέση της χρονιάς την εφαρμογή εγκυκλίων ακυρώνοντας τους προγραμματισμούς των σχολείων και ζητώντας από τους εκπαιδευτικούς να αυτοσχεδιάζουν σε άνωθεν εντολές που δεν έχουν καμιά σύνδεση με τα αναλυτικά προγράμματα και την μαθησιακή ύλη.

      Οι δημιουργικές εργασίες έχουν σημαντικό ρόλο στην μαθησιακή λειτουργία. Προκρίνουν τη δημιουργικότητα και την αυτενέργεια των μαθητών και προσδίδουν στο σχολείο μια νέα δυναμική για τη μορφωτική μετεξέλιξή του. Δεν έχουν όμως σε καμιά περίπτωση το χαρακτήρα, το περιεχόμενο και τον τρόπο εφαρμογής με τα στοιχεία που αποδίδει το Υπουργείο Παιδείας.

      Τίθεται ένα πολιτικό ζήτημα, που έχει εκπαιδευτικές επιπτώσεις. Δεν μπορούσε η ηγεσία του Υπουργείου να θέσει όλα τα ζητήματα των εκπαιδευτικών αλλαγών από την αρχή της χρονιάς και μετά από διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα; Δεν υπάρχει κάποιου είδους συνέχεια στην ασκούμενη κυβερνητική πολιτική σε σχέση με τον προηγούμενο Υπουργό της ίδιας κυβέρνησης; Και το πιο σημαντικό, πώς αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς η ηγεσία του Υπουργείου ως απλούς εφαρμοστές των μονομερών επιλογών της; Με αυτό τον τρόπο των άνωθεν συνταγών και του «εντέλλεσθε» προάγει την παιδαγωγική αυτονομία των εκπαιδευτικών και την αναβάθμιση του δημιουργικού τους ρόλου; Αυτός είναι ο ρόλος που επιφυλάσσει στους εκπαιδευτικούς;

      Καλούμε το Υπουργείο να ανακαλέσει την πρόσφατη εγκύκλιο και με βάση τις επεξεργασμένες θέσεις του κλάδου, να ξεκινήσει ένα σοβαρό σχεδιασμό στην κατεύθυνση της ανανέωσης της διδακτικής πράξης.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Π.Ε.Κ.)

 

 

Friedrich von Amerling (Austrian-born artist, 1803-1887) In Traumen Versunken, 1835

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: