Αρχείο

Archive for 21/12/2012

Η ζωή μας, ο εαυτός μας; Μια απορία…

21/12/2012 Σχολιάστε

πίνακας ζωγραφικής Bacchanale

 Dali Salvador, Metamorphosis of Narcissus

 

Του Νίκου Τσούλια

Η απορία μου – πιο ορθά μια συστάδα αποριών – φύτρωσε από πολύ νωρίς, από τότε που επιχειρούσα για πρώτη φορά να ερμηνεύσω ό,τι γύρω μου αισθανόμουνα, ό,τι έμπαινε στο σκέψη μου χωρίς να το θέλω. Και η απορία φώλιασε και θέριευε όσο περνούσαν τα χρόνια. Οι άλλες απορίες διαλύονταν στο πέρασμα του χρόνου, αυτή αντίθετα στοίχειωνε. Και έτσι με ακολουθεί σ’ όλη μου τη ζωή. Προσπάθησα να την εξωτερικεύσω στις λίγες φορές που στις παρέες σού δίνεται η δυνατότητα να πεις ό,τι σε απασχολεί βαθύτερα στη συνείδησή σου μήπως και απελευθερωθεί από τα σκιερά μέρη της σκέψης μου και ελαφρύνω κι εγώ. Εις μάτην. Η συστάδα παραμένει και είναι πάντα θαλερή και φουντώνει σε κάθε απόπειρα συνειδητής επίσκεψής μου.

Διαβάστε περισσότερα…

ΗΛΕΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ – ΗΛΕΙΑΚΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ 13

21/12/2012 Σχολιάστε

Νέο Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας

 

Ένας νέος κομψός και καλαίσθητος τόμος 608 σελίδων, ο 11ος της σειράς, κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Βιβλιοπανόραμα, του ρέκτη βιβλιοπώλη Γιώργου Δημητρόπουλου. Ένας πνευματικός άθλος που τιμά την Ηλεία μας. Με ένα έγχρωμο εξώφυλλο που παρουσιάζει μια μοναδική γλυπτή σύνθεση με τον Ηρακλή και τον Άτλαντα να του προσφέρει τα Μήλα των Εσπερίδων, ενώ το οπισθόφυλλο κοσμεί μια μετώπη με την επιβλητική και πάνοπλο θεά Αθηνά, δύο θέματα από τα χιλιάδες που έχει το ονομαστό Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας.

Διαβάστε περισσότερα…