Αρχική > σχολείο, εκπαίδευση > Εθνική, κοινωνική και εκπαιδευτική η θεώρηση των Ολιγοθέσιων Σχολείων

Εθνική, κοινωνική και εκπαιδευτική η θεώρηση των Ολιγοθέσιων Σχολείων

Κλείνει το δημοτικό σχολείο Γαύδου λόγω έλλειψης μαθητών | in.gr

Τομέας Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ – Κινήματος Αλλαγής

Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό το ζήτημα της λειτουργίας του Γυμνασίου της Γαύδου και κάθε σχολείου που έχει ανάλογες συνθήκες.

Το κόμμα μας στηρίζει διαχρονικά το δικαίωμα όλων των μαθητών στην εκπαίδευση – και πιο πολύ σε εκείνες τις περιοχές της χώρας, όπου συντρέχουν ιδιαίτεροι εθνικοί, κοινωνικοί, παιδαγωγικοί και δημογραφικοί λόγοι.

Η εκπόνηση μιας πολιτικής για το ζήτημα της εκπαιδευτικής λειτουργίας σε τέτοιες περιοχές δεν μπορεί να συγκροτείται ως πρόταση κλεισίματος των σχολείων και διακοπής της εκεί εκπαιδευτικής λειτουργίας ή μετασχηματισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε μια εξ αποστάσεως διεργασία, που θα αποστεώνει την εκπαιδευτική λειτουργία αλλά και την κοινωνικοποιητική της επίδραση σε όλα τα επίπεδα.

Κρίνουμε αναγκαία μια διαφοροποιημένη εκπαιδευτική πολιτική απέναντι στην άκαμπτη ομοιομορφία του εκπαιδευτικού μας συστήματος – γιατί ο πληθυσμιακός και μαθητικός ιστός της χώρας μας στις μικρονησιώτικες, στις ορεινές και στις ημιορεινές περιοχές απαιτεί εκ των πραγμάτων ξεχωριστή αντιμετώπιση.

Η όποια μορφή εξ αποστάσεως εκπαίδευση να είναι συμπληρωματική της σχολικής λειτουργίας για την παροχή πρόσθετων μέτρων στήριξης των μαθητών (ενισχυτική διδασκαλία, πολιτιστικά και ψυχαγωγικά προγράμματα, προγράμματα τέχνης κλπ).

Γενικότερα, για την εκπαίδευση των περιοχών αυτών προτείνουμε:

1.      Να λειτουργούν τα σχολεία. Τα κέρδη από την λειτουργία τους σε επίπεδο εθνικό, γεωπολιτικό, κοινωνικό, δημογραφικό αλλά και πολιτισμικό δεν μπορούν να αμβλυνθούν από περιορισμένου πλαισίου, εύρους και οράματος «τεχνοκρατικές» αναλύσεις. Δεν διαμορφώνεται εθνική πολιτική με τέτοιους όρους.

2.       Να δοθούν κίνητρα, ώστε να τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί – ειδικά σε όσες και όσους έχουν αναγνωρίσει και δεύτερη ειδικότητα – και άρα θα μπορούν να καλύπτουν περισσότερες ώρες στα πλαίσιο της α-β αλλά και γ ανάθεσης.

3.       Να επανέλθει με ουσιαστική ισχύ σε αυτά τα σχολεία η πρόβλεψη για συμπλήρωση του ωραρίου μέσα από την προσφορά γραμματειακής υποστήριξης ή της διενέργειας προγραμμάτων, που ούτως ή άλλως προβλέπονται εντός σχολικού ωραρίου είτε την οργάνωση και λειτουργία βιβλιοθήκης και εκπαιδευτικών ομίλων.

4.      Τέλος, ειδικότητες όπως αυτές των ξένων γλωσσών, γυμναστικής, πληροφορικής ή καλλιτεχνικών θα μπορούν να καλύπτουν ανάγκες εντός προγράμματος πρωτοβάθμιας και παράλληλα  δευτεροβάθμιας και να συμπληρώνουν εάν χρειαστεί με παροχή διδασκαλίας των μαθημάτων τους στα πλαίσια  προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας με στόχο την απόκτηση των αντίστοιχων πτυχίων στα αγγλικά και στην πληροφορική, ή μορφωτικών πρωτοβουλιών στα πλαίσια λαϊκής επιμόρφωσης για τους κατοίκους των περιοχών αυτών.

Να γίνουν σχολεία δημιουργικά, ευρύτερα μορφωτικά και ανοιχτά στην κοινωνία!

Δάσκαλος, ο δεύτερος γονέας των παιδιών μας!

Σχολείο – Δήμος Γαύδου

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: