Αρχική > σχολείο > Οι επιδόσεις των κοριτσιών στα μαθηματικά ισοδυναμούν πλέον με τα αγόρια (έκθεση της UNESCO)

Οι επιδόσεις των κοριτσιών στα μαθηματικά ισοδυναμούν πλέον με τα αγόρια (έκθεση της UNESCO)

Έκθεση GEM για την Ισότητα των Φύλων 2022

Save the Children/Jim Huylebrook

26 Απριλίου 2022

Στα μαθηματικά, το χάσμα μεταξύ των φύλων που ευνοεί τα αγόρια στις πρώτες τάξεις εξαφανίζεται σταδιακά, σύμφωνα με μια νέα δημοσίευση της Έκθεσης Παγκόσμιας Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης της UNESCO. Η έκθεση μας καλεί να σκεφτούμε περισσότερο την ανισότητα των φύλων και τα εμπόδια που εξακολουθούν να εμποδίζουν τα κορίτσια να συνειδητοποιήσουν τις δυνατότητές τους.

Εμβαθύνοντας τη συζήτηση για όσους έχουν μείνει ακόμα πίσω, μια ετήσια έκθεση της UNESCO για το φύλο, ανέλυσε δεδομένα από 120 χώρες στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για να προσφέρει μια συνολική εικόνα. Τα ευρήματα δείχνουν ότι τα πρώτα χρόνια, τα αγόρια έχουν καλύτερες επιδόσεις από τα κορίτσια στα μαθηματικά, αλλά αυτό το χάσμα μεταξύ των φύλων εξαφανίζεται αργότερα.

Αυτή η έρευνα επιβεβαιώνει ότι το χάσμα των φύλων στη μάθηση έχει κλείσει ακόμη και στις φτωχότερες χώρες. Και σε ορισμένες χώρες, το χάσμα έχει πλέον αντιστραφεί. Για παράδειγμα, στην 8η τάξη, η διαφορά είναι υπέρ των κοριτσιών στα μαθηματικά κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες στη Μαλαισία, κατά 3 μονάδες στην Καμπότζη, κατά 1,7 μονάδες στο Κονγκό και κατά 1,4 μονάδες στις Φιλιππίνες.

Ωστόσο, οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα εξακολουθούν να επηρεάζουν τα μαθησιακά αποτελέσματα. Παρόλο που τα κορίτσια φτάνουν τη διαφορά στα μαθηματικά στην ανώτερη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα αγόρια είναι πολύ πιο πιθανό να υπερεκπροσωπούνται μεταξύ των υψηλότερων επιδόσεων στα μαθηματικά σε όλες τις χώρες.

Σε χώρες μεσαίου και υψηλού εισοδήματος, τα κορίτσια στο γυμνάσιο σημειώνουν σημαντικά υψηλότερα σκορ στις επιστήμες. Παρά αυτό το πλεονέκτημα, τα κορίτσια εξακολουθούν να είναι λιγότερο πιθανό να επιλέξουν επιστημονικές σταδιοδρομίες, υποδεικνύοντας ότι οι προκαταλήψεις λόγω φύλου θα μπορούσαν να εξακολουθούν να αποτελούν εμπόδια στην επιδίωξη περαιτέρω εκπαίδευσης στους τομείς της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών (STEM).

Τα κορίτσια υπερτερούν των αγοριών στο διάβασμα

Ενώ τα κορίτσια έχουν καλές επιδόσεις στα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες, έχουν ακόμη καλύτερες επιδόσεις στην ανάγνωση. Περισσότερα κορίτσια επιτυγχάνουν ελάχιστη ικανότητα στην ανάγνωση από τα αγόρια. Το μεγαλύτερο κενό στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι στη Σαουδική Αραβία, όπου το 77% των κοριτσιών αλλά μόνο το 51% των αγοριών στην 4η τάξη επιτυγχάνουν ελάχιστη επάρκεια στην ανάγνωση.

Στην Ταϊλάνδη, τα κορίτσια ξεπερνούν τα αγόρια στην ανάγνωση κατά 18 ποσοστιαίες μονάδες, στη Δομινικανή Δημοκρατία κατά 11 μονάδες και στο Μαρόκο κατά 10 μονάδες. Ακόμη και σε χώρες όπου τα κορίτσια και τα αγόρια βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο στην ανάγνωση στις πρώτες τάξεις, όπως στη Λιθουανία και τη Νορβηγία, το χάσμα υπέρ των κοριτσιών αυξάνεται σε περίπου 15 ποσοστιαίες μονάδες μέχρι την ηλικία των 15 ετών.

Τα κορίτσια δείχνουν πόσο καλά μπορούν να τα πάνε στο σχολείο όταν έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση. Αλλά πολλοί, και ιδιαίτερα οι πιο μειονεκτούντες, δεν έχουν καθόλου την ευκαιρία να μάθουν. Δεν πρέπει να φοβόμαστε αυτή τη δυνατότητα. Πρέπει να το ταΐζουμε και να το βλέπουμε να μεγαλώνει. Για παράδειγμα, είναι αποκαρδιωτικό το γεγονός ότι τα περισσότερα κορίτσια στο Αφγανιστάν δεν έχουν την ευκαιρία να δείξουν στον κόσμο τις δεξιότητές τους.

Μαλάλα Γιουσαφζάι συνιδρυτής του Malala Fund

Αν και χρειάζονται περισσότερα δεδομένα, οι πρόσφατες εκδόσεις έχουν βοηθήσει να σχηματιστεί μια σχεδόν παγκόσμια εικόνα των διαφορών μεταξύ των φύλων στα μαθησιακά αποτελέσματα ακριβώς πριν από την πανδημία. Τα κορίτσια τα πηγαίνουν καλύτερα από τα αγόρια στο διάβασμα και στην επιστήμη και πλησιάζουν τα μαθηματικά. Αλλά εξακολουθούν να είναι πολύ λιγότερο πιθανό να έχουν κορυφαίες επιδόσεις στα μαθηματικά λόγω των συνεχιζόμενων προκαταλήψεων και στερεοτύπων. Χρειαζόμαστε ισότητα των φύλων στη μάθηση και διασφαλίζουμε ότι κάθε εκπαιδευόμενος εκπληρώνει τις δυνατότητές του.

Μάνος ΑντωνίνηςΔιευθυντής της Έκθεσης Παγκόσμιας Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης της UNESCO

Σημειώσεις προς τους συντάκτες

Οι ερευνητές εξέτασαν μελέτες από το Λατινοαμερικανικό Εργαστήριο για την Αξιολόγηση της Ποιότητας της Εκπαίδευσης (LLECE), το Πρόγραμμα Ανάλυσης Συστημάτων Εκπαιδευτικών Εκπαιδευτικών Συστημάτων (PASEC), τις Μετρήσεις Πρωτοβάθμιας Μάθησης της Νοτιοανατολικής Ασίας (SEA-PLM) και τις Τάσεις στα διεθνή μαθηματικά και έρευνες Επιστημονικής Μελέτης (TIMSS).

Τα περισσότερα από αυτά τα δεδομένα έχουν δημοσιευτεί τους τελευταίους 18 μήνες, αλλά αναφέρονται στην κατάσταση λίγο πριν χτυπήσει η πανδημία. Γνωρίζουμε ότι τα μαθησιακά αποτελέσματα επηρεάστηκαν σοβαρά σε εκείνες τις χώρες που έκλεισαν τα σχολεία για μεγάλες περιόδους και δεν ήταν σε θέση να προσφέρουν ευκαιρίες εξ αποστάσεως μάθησης στην πλειονότητα των μαθητών τους.

Συγκρίσιμες αξιολογήσεις μάθησης που αποτυπώνουν την κατάσταση μετά την COVID-19 δεν θα αρχίσουν να δημοσιεύονται για άλλον ένα χρόνο και ακόμη και τότε, κυρίως για σχετικά πλουσιότερες χώρες που πρόσφεραν μαθησιακή συνέχεια. Θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να μπορέσουμε να έχουμε μια πραγματικά παγκόσμια εικόνα για τον μακροπρόθεσμο αντίκτυπο της πανδημίας, συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεών της στο φύλο.

Η Ελλάδα στη Διακυβερνητική Επιτροπή της Σύμβασης της UNESCO - Αρχαιολογία  Online

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: