Αρχική > εκπαίδευση > "Εικονική εκπαίδευση: κάποια πράγματα έχουν σημασία"

"Εικονική εκπαίδευση: κάποια πράγματα έχουν σημασία"

Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας βρήκαν ότι τα δεδομένα είναι μια ανεκτίμητη πηγή κέρδους. Σε τι χρησιμεύουν τα δεδομένα; Πρέπει τα σχολεία να γίνουν αγωγοί για τις εταιρείες να γίνουν ακόμη πιο πλούσιες; Πώς μπορεί να αποφευχθεί;

1 Ιουλίου 2021

Esteban Magnani

Στο πλαίσιο της σειράς συνεδρίων «cultureηφιακή κουλτούρα και εκπαίδευση» που διοργανώθηκε από το Education International Latin America (IEAL) και το Εθνικό Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο της Αργεντινής (UNIPE), που θα πραγματοποιηθεί μεταξύ Μαΐου και Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους, ο Esteban Magnani μας δίνει μια ματιά για το τι μας επιφυλάσσει το πρώτο συνέδριο της σειράς, στις 24 Μαΐου 2021.

Οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες βρήκαν ότι τα δεδομένα είναι η πρώτη ύλη για την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων που θα ήταν αδιανόητα σε έναν αναλογικό κόσμο. Η κατατμημένη γνώση του πληθυσμού, σύμφωνα με τα λόγια του Byung Chul Han, είναι μια άμεση πύλη στο συλλογικό ασυνείδητο, ανοίγοντας το δρόμο για την ανάπτυξη αυτού που η Shoshanna Zuboff αποκαλεί «αγορές για μελλοντικές συμπεριφορές».

Ακριβώς όπως τα δεδομένα, οι τεράστιοι οικονομικοί πόροι των εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης και τεχνολογίας προκαλούν διαταραχές στις αγορές που εισέρχονται, από τη διαφήμιση έως την οπτικοακουστική αγορά, από τη χρηματοδότηση έως τις μεταφορές. Η επιτυχία αυτών των εταιρειών οδηγεί σε διαδοχικές κρίσεις υπερβολικής συσσώρευσης, αναγκάζοντάς τις να επεκταθούν σε νέους τομείς. Η εκπαίδευση είναι μία από τις αγορές που μπορούν να δώσουν την ευκαιρία να συνεχιστεί αυτή η φαινομενικά ασταμάτητη ανάπτυξη. Σε μια εποχή που τα σχολεία βρίσκονται σε κρίση, η αύρα της νεωτερικότητας των τεχνολογικών εταιρειών βάζει σε πειρασμό τις κυβερνήσεις να αγοράσουν μια λύση με το κλειδί στο χέρι, η οποία, ακόμα κι αν δεν την καταλαβαίνει πλήρως, απολαμβάνει ένα συγκεκριμένο κύρος.

Με αυτόν τον τρόπο, οι αίθουσες διδασκαλίας μπορούν να μετατραπούν σε ένα νέο χώρο για τη συλλογή δεδομένων για χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια, μαθητών κατά τη γνωστική τους ανάπτυξη και τη μετάβασή τους στην ενηλικίωση. Τα ενδιαφέροντα, οι επιθυμίες, οι δυσκολίες και οι ικανότητές τους, που εκφράζονται σε καθημερινή βάση στο σχολείο, μπορούν έτσι να αποθηκευτούν και να υποβληθούν σε επεξεργασία προκειμένου να βρεθούν μοτίβα. Τι μπορούμε να τα πουλήσουμε; Πότε?

Ποιος είναι πιθανό να γίνει καλός υπάλληλος; Ποιοι μαθητές διακρίνονται σε μια δραστηριότητα και πρέπει να προσληφθούν γρήγορα για να εργαστούν σε ορισμένους τομείς; Ποιος έχει μαθησιακές δυσκολίες καθιστώντας τους λιγότερο «απασχολούμενους»; Ποιος κινδυνεύει περισσότερο να αναπτύξει ορισμένες ασθένειες; Ποιος δυσκολεύεται να κάνει με συνέπεια τη σχολική του δουλειά; Ποιος είναι ο μεγαλύτερος πιστωτικός κίνδυνος λόγω της ασταθούς συμπεριφοράς τους; Μόλις υποβληθεί σε επεξεργασία,

Ποιες είναι οι εναλλακτικές σε μια εποχή που η πανδημία μας πιέζει; Πρώτον, πρέπει να λάβετε υπόψη την πιθανή βλάβη που συνεπάγεται η διαβίβαση δεδομένων φοιτητών σε ξένες εταιρείες. Δεύτερον, πρόκειται για τη λήψη αποφάσεων που μας επιτρέπουν να αναπτύξουμε ανοιχτές και δωρεάν απαντήσεις στις οποίες η τεχνολογία είναι στην υπηρεσία της εκπαίδευσης και όχι το αντίστροφο. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, κυρίως, χάρη στο δωρεάν λογισμικό που επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να κάνουν προτάσεις, να ζητούν από προγραμματιστές να κάνουν αλλαγές και αυτό δεν εξαρτάται από τη θέληση μιας ιδιωτικής εταιρείας που δημιούργησε την πλατφόρμα της σύμφωνα με γενικά κριτήρια, τα οποία μπορεί να έχουν λίγα κάνει με τις τοπικές πραγματικότητες. Το δωρεάν λογισμικό καθιστά επίσης δυνατή τη φιλοξενία πληροφοριών στους δικούς σας διακομιστές, παρέχοντας εγγυήσεις για το απόρρητο των δεδομένων. Επιπλέον,

Τέτοιες προτάσεις δεν είναι ούτε φανταστικές ούτε αδύνατες: στην Αργεντινή, το Πανεπιστημιακό Πληροφοριακό Σύστημα, η χρήση του Moodle σε εθνικά πανεπιστήμια, με περισσότερα από είκοσι πέντε χρόνια εμπειρίας σε αυτούς τους τομείς και μια κοινότητα άνω των δέκα χιλιάδων ειδικών, δείχνει ότι αυτοί οι τύποι στόχοι, αν και μπορεί να είναι μακροπρόθεσμοι ή να απαιτούν μεγαλύτερη αρχική επένδυση από μια αγορά με το κλειδί στο χέρι, δημιουργούν μια σειρά θετικών και επιθυμητών παρενεργειών για τις εκπαιδευτικές κοινότητες.

Πράγματι, μέσα στο κουτί της τεχνολογίας, υπάρχουν πολλές μεταβλητές, που δεν είναι απαραίτητα ορατές με την πρώτη ματιά, που διακυβεύονται. Η πολιτεία και η διδακτική κοινότητα δεν μπορούν να λάβουν αποφάσεις που λαμβάνουν υπόψη μόνο το εύκολο και το γνωστό. Το στοίχημα είναι πολύ μεγαλύτερο.

https://www.ei-ie.org/en/item/24960:virtual-education-some-things-matter

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: