Αρχική > εκπαιδευτικός > Εισήγηση της ΠΕΚ για τις Συνελεύσεις

Εισήγηση της ΠΕΚ για τις Συνελεύσεις

image

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών 

Σεπτέμβριος 2020

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

 

Η κρισιμότητα των ημερών διαμορφώνει ως απαίτηση την ενεργοποίηση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας. Για αυτό το λόγο είναι αναγκαία η διαμόρφωση της συλλογικής μας δράσης που θα προκύπτει ως σύνθεση των επιμέρους απόψεων και προτάσεων. Άλλωστε, είναι δεδομένο ότι μόνο η δική μας ουσιαστική δραστηριότητα μπορεί να φέρει θετικά αποτελέσματα για το σχολείο και το επάγγελμά μας.

Πολιτική συγκυρία

Στην νέα γεωπολιτική πραγματικότητα που διαμορφώνεται η ελληνική εθνική πολιτική οφείλει να συγκροτήσει ένα εθνικό μέτωπο. Η στόχευση πρέπει να είναι η ανάδειξη των αξιών της ειρήνης και της συνεργασίας των λαών με παράλληλη διασφάλιση των εθνικών συμφερόντων και της ακεραιότητας του ελληνισμού. Η άσκηση εξωτερικής πολιτικής δεν μπορεί να αποτελέσει πεδίο μικροκομματικών χειρισμών.

Η συνεχιζόμενη νεοφιλελεύθερη κυβερνητική πολιτική αναπαράγει την οικονομική κρίση, που δοκιμάζει με δραματικό τρόπο τον κόσμο της εργασίας, την κοινωνία, το κοινωνικό κράτος, τα δημόσια αγαθά.

Δεν υπάρχει κανένα γενικό κυβερνητικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της κρίσης παρά μόνο ημίμετρα και επικοινωνιακού τύπου πολιτικές που αντί να βοηθούν πλήττουν όλο και περισσότερο τους εργαζόμενους. Η ανεργία, η αδήλωτη εργασία, η τηλεργασία των περικοπών αγγίζουν σχεδόν κάθε ελληνική οικογένεια, υπονομεύουν το μέλλον των νέων μας. Η καθημερινή πραγματικότητα αποδεικνύει ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός.

Εκπαιδευτική συγκυρία

Στην εκπαίδευση, ασκείται μία πολιτική που βασικά χαρακτηριστικά έχει τον μεγαλύτερο έλεγχο της εξουσίας στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς, την σταδιακή εγκατάλειψη της δημόσιας μέριμνας εκ μέρους του κοινωνικού κράτους και σταδιακή μεταφορά της δημόσιας εκπαίδευσης στην ευθύνη της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ουσιαστικά όλες οι επιλογές δημιουργούν το πλαίσιο για την απαγκίστρωση της υπόθεσης της δημόσιας εκπαίδευσης από την ευθύνη της κεντρικής κυβέρνησης.

Η λογική της επιστροφής στα βασικά (“back to the basics” ) είναι προφανής και απομακρύνει το σχολείο που σχεδιάζουν από το σχολείο που ονειρευόμαστε: το σχολείο του πολιτισμού, της τέχνης, του αθλητισμού, της σύγχρονης εποχής, της μεγάλης επανάστασης της πληροφορίας.

Στην κατεύθυνση αυτή κινείται η «Επιτροπή Επιστημόνων» – της νεοφιλελεύθερης φυσικά σχολής – που με τον μανδύα της επιστημονικότητας επιχειρεί με το πόρισμά της να επιβάλλει μία νεοσυντηρητική και νεοφιλελεύθερη πρόταση στον εκπαιδευτικό κόσμο και στην κοινωνία

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντί να υιοθετήσουν μια πρακτική διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα και επίλυσης των επίκαιρων αλλά και χρόνιων προβλημάτων – ιδιαίτερα σήμερα που οι περιστάσεις απαιτούν κλίμα συνεννόησης–, εφαρμόζουν νέες αντιεκπαιδευτικές πολιτικές με αντιλήψεις επιβολής! Στο πλαίσιο αυτό εύκολα ερμηνεύεται και ο νόμος για τις διαδηλώσεις που επιχειρεί να ποινικοποιήσει και να καταστείλει τη συνδικαλιστική δράση.

Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ εξαντλείται στη δημαγωγία και στην επικοινωνιακή πολιτική. Όλο το προηγούμενο διάστημα δεν έκανε κανένα σχεδιασμό και καμία προετοιμασία για το άνοιγμα των σχολείων με όρους που να εξασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών – παρά μόνο τη χορήγηση μάσκας.

Δεν εφαρμόζει στα σχολεία τα μέτρα προστασίας που προτείνουν οι αρμόδιοι επιστημονικοί φορείς για τους δημόσιους χώρους. Παρά το γεγονός ότι σήμερα τα καθημερινά κρούσματα της πανδημίας είναι περισσότερα από την προ των διακοπών περίοδο, δεν υιοθετεί ούτε καν τα μέτρα εκείνης της περιόδου. Εγκατέλειψε το ζήτημα των αποστάσεων μεταξύ των μαθητών, ενώ αύξησε και τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα – όταν στις άλλες χώρες της Ευρώπης κινήθηκαν με αντίθετο πνεύμα και σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς.

Η προκλητικότητα της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ έφτασε στο σημείο να μιλήσει για μέσο όρο μαθητών ανά σχολική αίθουσα δείχνοντας την αδυναμία της κατανόησης των εκπαιδευτικών πραγμάτων και προσβάλλοντας τη στοιχειώδη λογική.

Είναι προφανές ότι επιχειρεί να μεταθέσει τις δικές της πολιτικές ευθύνες σε εμάς τους εκπαιδευτικούς. Κάθε εκπαιδευτικός, κάθε σχολείο, όλες οι ΕΛΜΕ, ο κλάδος μας συνολικά οφείλουμε να απαιτήσουμε την εφαρμογή όλων των απαραίτητων μέτρων για την ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Η δημόσια εκπαίδευση αποδομείται.

Η αρχή έγινε με την ανιστόρητη κυβερνητική επιλογή της εξίσωσης των διπλωμάτων των κολεγίων με τα πτυχία των πανεπιστημίων επιβάλλοντας την απαξίωση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και των πτυχίων. Ο Νόμος 4692/2020 είναι το αντιμεταρρυθμιστικό πλαίσιο για μια συνολική συντηρητική και αγοραία αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης.

Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επανέφερε τον πιο αναχρονιστικό θεσμό, τον χαρακτηρισμό της διαγωγής. Επεδίωξε την εισαγωγή της κάμερας στην αίθουσα. Κατάργησε ολόκληρα γνωστικά αντικείμενα από το σχολείο. Παρέμεινε παγερά αδιάφορη στις διαμαρτυρίες για σωρεία λαθών στους πίνακες των προσλήψεων. Ισοπέδωσε το εργασιακό καθεστώς των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Επέλεξε τους Διευθυντές των Διευθύνσεων με τον πιο παλαιοκομματικό τρόπο, απαξιώνοντας πλήρως κάθε έννοια αξιοκρατίας και αντικειμενικών κριτηρίων. Απέκλεισε τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου από το συμβούλιο επιλογής για πρώτη φορά στη μεταπολίτευση – δείγμα βαθιάς περιφρόνησης στο επάγγελμά μας και στο κίνημά μας. Στέρησε από τους νεοδιόριστους συναδέλφους το δικαίωμα στις άδειες ανατροφής.

Αιτήματα

1. Να ενισχυθεί οικονομικά η εκπαίδευση για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

2. Να εφαρμοστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών (αποστάσεις, έλεγχοι, τεστ, υγειονομικό υλικό κ.λπ.).

3. Να γίνει μείωση των μαθητών ανά τμήμα με όριο τους 15 μαθητές.

4. Να γίνουν τώρα διορισμοί εκπαιδευτικών, ώστε να λειτουργήσουν τα τμήματα με το όριο των 15 μαθητών.

5. Προσλήψεις ειδικών επιστημόνων (ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κ.λπ.) για την αντιμετώπιση των έκτακτων σημερινών συνθηκών

6. Προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας.

7. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση του συνολικού προβλήματος της πανδημίας και για την στήριξη των μαθητών.

8. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

9. Εισαγωγή της εκπαίδευσης σε ψηφιακό σχεδιασμό.

10. Να μην εφαρμοστεί το κυβερνητικό σχέδιο για την αξιολόγηση. Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι υπόθεση και δικαίωμα των Συλλόγων Διδασκόντων που δεν εκχωρείται σε κανέναν και δεν καθοδηγείται από κανέναν

11. Να μην χρησιμοποιηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την περιστολή διορισμού των εκπαιδευτικών.

12. Όχι στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση μέσα από τις σχολικές αίθουσες.

13. Μέτρα προστασίας για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου.

14. Καθορισμός της διδακτέας ύλης από τώρα για να γίνει σωστός σχεδιασμός, δεδομένου ότι τα σχολεία θα αξιοποιούν πολύ χρόνο για τη συνεχή και συστηματική ενημέρωση των μαθητών.

15. Κατάργηση της ισοτιμίας επαγγελματικών δικαιωμάτων κολλεγίων-ΑΕΙ

16. Περιορισμός των μετακινήσεων των εκπαιδευτικών σε διαφορετικά σχολεία.

17. Ενίσχυση μαθητών και εκπαιδευτικών με ηλεκτρονικό υλικό για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

18. Ειδικά μέτρα για τη νησιώτικη Ελλάδα και τις ημιορεινές και ορεινές περιοχές.

19. Στήριξη της Ειδικής Αγωγής με ολοκληρωμένα μέτρα.

20. Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Πρόγραμμα Δράσης

1. Διαδηλώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και σε περιφερειακές πόλεις για την ανάδειξη των προβλημάτων με το άνοιγμα των σχολείων και τη διεκδίκηση άμεσων μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση.

2. Γενική κινητοποίηση του κλάδου μας σε συνεργασία με την ΔΟΕ και την ΟΙΕΛΕ στις 5 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών. Η μορφή της να συναποφασιστεί με τις άλλες Ομοσπονδίες.

3. Νέες ΓΣ του κλάδου για τη συνέχεια του αγώνα μας.

4. Συντονίζουμε τη δράση μας με ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ, Γονεϊκό και Φοιτητικό Κίνημα για τα εκπαιδευτικά θέματα

5. Κοινός βηματισμός – δράση με Ομοσπονδίες Υγειονομικών (ΟΕΝΓΕ – ΠΟΕΔΗΝ)

6. Συνεχίζουμε την απεργία-αποχή που προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ από την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος.

7. ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ οργανώνουν εκστρατεία ενημέρωσης σε κεντρικά και περιφερειακά ΜΜΕ

 

 

image

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: