Αρχική > εκπαίδευση > Ο από μηχανής…Γαβρόγλου

Ο από μηχανής…Γαβρόγλου

Ο από μηχανής...Γαβρόγλου

 

"Εχουμε λοιπόν ένα  ακόμα στερεότυπο εδώ, που το οφείλουμε στην αρχαία γραμματεία: όταν τίποτα δε μπορεί να σε σώσει, εμφανίζεται ο από μηχανής θεός. Μπορούμε να φανταστούμε τον κ.Γαβρόγλου σαν πρωταγωνιστή σε αρχαίο δράμα -ίσως και κωμωδία; "

Του Νίκου Μάστορα

Χρειάζεται υψηλή πολιτική οξυδέρκεια για να καταφέρεις να στρέψεις εναντίον σου τον κόσμο, την ίδια μέρα που σχεδόν όλος ο τόπος ρίχνει στα τάρταρα τον πολιτικό σου αντίπαλο χωρίς να χρειαστεί να πεις κουβέντα.

Αυτό το δύσκολο εγχείρημα, κατόρθωσε χθες ο πρώην υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, με τη γνωστή πλέον ανάρτησή του για τα σεξιστικά στερεότυπα με τις γυναίκες που δεν είναι καλές στην αριθμητική: "Είναι δεδομένο οτι η κ. Κεραμέως μας κοροϊδεύει. Συνειδητά.Όμως με την ανακοίνωση των 17 μαθητών κατά μεσό όρο ανά τάξη, ενισχύει και το στερεότυπο ότι οι γυναίκες δεν σκαμπάζουν από αριθμητική. Ψιλά γράμματα θα πείτε. Εδώ εστειλαν υφυπουργό της κυβέρνησης σε γιορτή μίσους, η αναπαραγωγή των στερεοτύπων είναι το πρόβλημα; Και, όμως"

Μέσα σε λίγη ώρα, κατάφερε να κάνει τον κόσμο να βρίζει τον ίδιον και τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ πριν κάνει την ανάρτηση ο ίδιος κόσμος, καταφερόταν εναντίον της κ. Κεραμέως και της κυβέρνησης για τον περίφημο μέσο όρο των 17 μαθητών στην τάξη, και την άρνηση Κεραμέως να αραιώσει τις εκατοντάδες τάξεις-κονσέρβες στα αστικά κέντρα που, βέβαια, δεν θα έχουν το μέσο όρο αλλά 25 και περισσότερους μαθητές. Γιατί κανείς, πλην Γαβρόγλου, δεν είχε ως τότε κατηγορήσει την κ.Κεραμέως ότι προσφεύγει στη στατιστική απάτη του μέσου όρου επειδή είναι γυναίκα και δε σκαμπάζει από αριθμητική, αφού είναι προφανές ότι όλα αυτά δεν αποτελούν έμπνευση Κεραμέως, αλλά κεντρική πολιτική επιλογή ώστε να μη δοθούν τα κονδύλια που θα χρειάζονταν ώστε να λειτουργήσουν με πραγματική ασφάλεια τα σχολεία, σε ολιγομελή Τμήματα.

Η Νίη Κεραμέως, ενώ κανονικά θα έπρεπε να ανάψει ένα κερί στον Αγιο Κωνσταντίνο τον προκάτοχο, έσπευσε να απαντήσει στον Γαβρόγλου, χαρακτηρίζοντας αδιανόητη τη δήλωση, και δη από τέως Υπουργό Παιδείας!

"Αντί να αγωνιζόμαστε για να εξαλείψουμε σεξιστικά στερεότυπα, κάποιοι (προσπαθούν να) μας πάνε πίσω. Ενδιαφέρον θα είχε η θέση του Τμήματος Ισότητας του ΣΥΡ επί του θέματος… Αναφορικά, δε, με τη συνεχιζόμενη προπαγάνδα του ΣΥΡ για τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, τον παραπέμπω στα στοιχεία που αναφέρθηκαν στη Βουλή (μέσος όρος 17 μαθητές στην Επικράτεια και 20 μαθητές στην Αττική και Θεσσαλονίκη, εξαιρώντας πάντοτε τα σχολεία ειδικής αγωγής που έχουν εξαιρετικά μικρό αριθμό μαθητών)", έγραψε.

Αλλά και ο ίδιος ο κ.Γαβρόγλου ανταπάντησε όταν άρχισαν να τον βρίζουν στα σόσιαλ (άλλη αδικαιολόγητη αντίδραση: είναι δυνατόν κάθε φορά που κάποιος λέει κάτι, έστω ακραίο, να ακολουθούν "στολίσματα" με ελεεινό τρόπο;) κάνοντας δυστυχώς τα πράγματα ακόμα χειρότερα:

"Μία ανάρτησή μου παρεξηγήθηκε, προφανώς επειδή κάποιοι δεν καταλαβαίνουν τη λέξη στερεότυπο. Κάθε στερεότυπο, λοιπόν, είναι καταδικαστέο. Υπάρχει ένα στερεότυπο που αναπαράγεται χρόνια τώρα ως προς τη σχέση που έχουν οι γυναίκες με τα μαθηματικά. Υπάρχει και είναι σημαντικό κομμάτι μιας ιδεολογίας που θέλει να υποτιμήσει τις γυναίκες. Κακώς, κάκιστα προφανώς! Όταν λοιπόν η κ.Κεραμέως κάνει μια δήλωση που πάσχει από μαθηματική άποψη, αναπαράγει αυτό το στερεότυπο, αυτή τη λανθασμένη άποψη ότι οι γυναίκες δεν τα πάνε καλά με τα μαθηματικά", έγραψε, επιτρέποντας σε πολλούς -αριστερούς κυρίως- σχολιαστές, να του προτείνουν να παρατήσει το πληκτρολόγιο και να σωπάσει επιτέλους.

Εχουμε λοιπόν ένα  ακόμα στερεότυπο εδώ, που το οφείλουμε στην αρχαία γραμματεία: όταν τίποτα δε μπορεί να σε σώσει, εμφανίζεται ο από μηχανής θεός. Μπορούμε να φανταστούμε τον κ.Γαβρόγλου σαν πρωταγωνιστή σε αρχαίο δράμα -ίσως και κωμωδία;

Αλλά τα παιδιά δε φταίνε σε τίποτα, να μετατοπίζεται η συζήτηση από την ολέθρια αδιαφορία της κυβέρνησης στο λεκτικό ατόπημα του πρώην υπουργού. Γιατί αύριο που τα παιδιά μας θα στριμώχνονται στις αίθουσες-κονσέρβες, δε θα αναζητούμε ευθύνες στο σεξισμό και τα πληκτρολόγια. Αλλίμονο αν αυτά καλύψουν την ουσία, που παραμένει η ανάγκη συνεχούς κινητοποίησης και πίεσης προς την κυβέρνηση για όσο το δυνατόν ασφαλέστερο άνοιγμα των σχολείων.

 

image

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: