Αρχική > εκπαίδευση, εκπαιδευτικός > Ωρολόγια προγράμματα σε κρίση! Εκπαιδευτικοί κλάδοι σε διωγμό!

Ωρολόγια προγράμματα σε κρίση! Εκπαιδευτικοί κλάδοι σε διωγμό!

Untitled | Art et illustration, Livre d'art, Image livre

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Π.Ε.Κ.

Πολλές φορές στο παρελθόν τα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου αξιοποιήθηκαν ως εργαλείο εξυπηρέτησης των αιτημάτων κλάδων και ειδικοτήτων και ακόμη συχνότερα για να εξυπηρετήσουν τις πλεονάσματα ή τις ελλείψεις σε συγκεκριμένες ειδικότητες εκπαιδευτικών της Β/θμιας.

Χρησιμοποιήθηκαν δηλαδή από την Πολιτεία όχι με κριτήριο την (αυτονόητη) αποστολή τους να υπηρετήσουν τους στόχους και τους σκοπούς ενός εθνικού πλαισίου προγραμμάτων σπουδών, αλλά για να ικανοποιηθούν συγκυριακά αιτήματα ομάδων πίεσης και διαφορετικές κάθε φορά απαιτήσεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Η απουσία λοιπόν ενός συνολικού εκπαιδευτικού σχεδιασμού και μιας συγκροτημένης παιδαγωγικής πρότασης επέτρεπε και επιτρέπει τις όποιες πρόχειρες, – μεγαλύτερες ή μικρότερες – παρεμβάσεις στα ωρολόγια προγράμματα.

Αυτό όμως που συνέβη με τα νέα ωρολόγια προγράμματα των Γυμνασίων και ΓΕΛ υπερβαίνει όλα όσα έχουμε δει στο παρελθόν.

Με μία πρωτοφανή και χωρίς οποιαδήποτε τεκμηρίωση υπουργική απόφαση, καταργούνται σχεδόν ολοκληρωτικά από το σχολείο γνωστικά αντικείμενα και κλάδοι, εξοστρακίζονται συγκεκριμένες ειδικότητες εκπαιδευτικών, η Πολιτεία απαλλάσσεται από την υποχρέωσή της να παρέχει στους μαθητές τη διδασκαλία πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων αλλά και γνωστικών αντικειμένων που έχουν να κάνουν με τη διαμόρφωση κουλτούρας και αισθητικής καλλιέργειας.

Πρόκειται για μία απόφαση που φτωχαίνει το σχολείο.

Που υποβαθμίζει το μορφωτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Η απουσία σχεδιασμού δεν είναι η μόνη που οδηγεί σε αυτό που σήμερα βλέπουμε. Εντάσσεται σε μία γενικότερη νεοσυντηρητική αντίληψη που υιοθετεί την προσέγγιση «πίσω στα βασικά», δηλαδή στην ένταση των μηχανισμών ελέγχου και εποπτείας και της διδασκαλίας των «βασικών» γνωστικών αντικειμένων.

Καταστροφικές θα είναι και οι συνέπειες στις εργασιακές σχέσεις πολλών εκπαιδευτικών. Αρκετοί αναπληρωτές, θα αντιμετωπίσουν την οριστική απόλυση, ενώ θα κινδυνεύσουν οργανικές θέσεις συναδέλφων που θα αδυνατούν πλέον να συμπληρώσουν ωράριο.

Δεν θα επιτρέψουμε την υποβάθμιση του σχολείου, την κατάργηση οργανικών θέσεων και την περαιτέρω επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων, την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

Αγωνιζόμαστε για ένα δημόσιο σχολείο με ευρύτερο παιδαγωγικό ρόλο που θα παρέχει ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες μάθησης στο σύνολο των μαθητών, που θα καλλιεργεί και θα προάγει πολύπλευρη θεώρηση και μάθηση, που θα εξασφαλίζει εργασιακή ασφάλεια στους εκπαιδευτικούς.

Απαιτούμε την άμεση απόσυρση των νέων ωρολόγιων προγραμμάτων.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Π.Ε.Κ.

 

 

Imaginative illustrations about books by Mariusz Stawarski

  1. Δημήτρης
    01/07/2020 στο 9:04 ΠΜ

    Καλημέρα Νίκο. Με μανιφέστα δυστυχώς δεν λύνεται το πρόβλημα της εκπαίδευσης. Εξ ορισμού δεν υπάρχει κακό μάθημα. Πρέπει όμως ένας νέος στα 18 να είναι πανεπιστήμων; Όταν θα προτείνεις μαθήματα που είτε πρέπει να μειωθούν οι ώρες ( π.χ τα οικονομικά, Δεν μπορεί τρία χρόνια να διδάσκεται οικονομικά αφού με τα μαθηματικά είναι αρκετά για να φοιτήσεις σε οικονομική σχολή) ή να διδαχθούν με άλλο τρόπο, τότε θα μετρήσεις εχθρούς και φίλους

    • N.T.
      06/07/2020 στο 12:14 ΜΜ

      Πολύ σωστές επισημάνσεις Δημήτρη. Είναι …φοβερό ότι όλοι οι κλάδοι θέλουν ισχυρή παρουσία των σχετικών μαθημάτων τους στο σχολείο.

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: