Αρχική > σχολείο > Απορίες και ενστάσεις για την εξ αποστάσεως διδασκαλία

Απορίες και ενστάσεις για την εξ αποστάσεως διδασκαλία

Αποτέλεσμα εικόνας για painting for reading book in pinterest

 

15/03/2020

 

Η ευθύνη όσων καταρτίζουν τα Προγράμματα Σπουδών: Δεν θα έπρεπε όσοι καταρτίζουν τα προγράμματα έκτακτης ανάγκης να διαμορφώσουν εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια ένα σύστημα τηλεκπαίδευσης για ώρα ανάγκης;

Ξεκινά από αύριο η διαδικασία για την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία στα δημόσια σχολεία. Ξεκινά με την Γ ‘ λυκείου, όπως ανήγγειλε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλές απορίες και ενστάσεις που κάνουν το εγχείρημα κάπως έωλο.

Δύο είναι τα βασικά προβλήματα απ’ ότι φαίνεται:

1. Η ελλιπής ετοιμότητα των εκπαιδευτικών. Ελάχιστοι εκπαιδευτικοί έχουν εξοικείωση με το περιβάλλον της τηλεκπαίδευσης, με τη χρήση των εργαλείων κτλ. Ακόμη πιο λίγοι έχουν κάποια πιστοποίηση ικανότητας εκπαιδευτού εξ αποστάσεως. Άρα, λείπει σε σημαντικό βαθμό (έτσι εκτιμάται, αφού δεν διατίθενται στοιχεία) το βασικό συστατικό της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, δηλαδή ο εκπαιδευτικός με την κατάλληλη εκπαίδευση.

2.    Ο εξοπλισμός στο σχολείο και στο σπίτι. Τα σχολεία μας είναι χαμηλά σε ποιοτικό επίπεδο και επάρκεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι εκπαιδευτικοί, από την άλλη, δεν έχουν όλοι επαρκείς Η/Υ για να κάνουν τα μαθήματά τους ηλεκτρονικά. Το πιο σοβαρό ζήτημα όμως, εδώ, είναι η ύπαρξη ενός (έστω μικρού) ποσοστού οικογενειών που δεν έχουν τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό ούτε σύνδεση στο διαδίκτυο. Τα παιδιά αυτών των οικογενειών δεν μπορούν να επωφεληθούν.

Πέρα από τους δύο αυτούς κύριους λόγους, υπάρχουν και άλλα ζητήματα, όπως:

Κατάλληλος εξοπλισμός:  Η διαρρύθμιση του χώρου όπου θα γίνει η παραγωγή του μαθήματος. Αν γίνει «ζωντανά» θα πρέπει να υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός με κάμερες και μικρόφωνα που θα καταγράφουν τον καθηγητή που διδάσκει και γράφει στον πίνακα. Διότι, αν δεν γράφει στον πίνακα, θα πρέπει να έχει ευχέρεια στη χρήση κατάλληλων προγραμμάτων για να γράφει μαθηματικές παραστάσεις, χημικές αντιδράσεις, την αρχαία ελληνική γλώσσα κτλ. Αυτές οι προϋποθέσεις, μάλλον δεν υπάρχουν σε τέτοιο βαθμό, ώστε να πούμε πώς θα γίνει με στοιχειώδη επάρκεια το μάθημα.

Η προσέλευση των εκπαιδευτικών στο σχολείο:  Άλλος σοβαρός λόγος είναι η προσέλευση των εκπαιδευτικών στο σχολείο, όταν απαγορεύεται ο συγχρωτισμός με μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Το κρούσμα στο Εσπερινό της Νίκαιας, θέτει επί τάπητος και το ζήτημα αυτό, που είναι τεράστιας σημασίας.

Τα Φροντιστήρια: Βέβαια, είναι τοις πάσι γνωστό ότι τα φροντιστήρια έχουν «καλύψει το κενό του κράτους», διότι ήταν μάλλον καλύτερα προετοιμασμένα για τα ενδεχόμενα αυτά και προσφέρουν ήδη διαδικτυακά τα μαθήματά τους. Υπ΄αυτή την έννοια, το κακό (η απώλεια πολλών διδακτικών ωρών) περιορίζεται, φυσικά για όσους κάνουν φροντιστήρια και είναι γραμμένοι σε εξοπλισμένα φροντιστήρια (δεν είναι όλα, ασφαλώς).

Τα ιδιαίτερα μαθήματα: Ένα προβληματικό ζήτημα, είναι τα ιδιαίτερα μαθήματα, τα οποία, εάν συνεχίζονται, εν κρυπτώ,  η ευθύνη αμφοτέρων, οικογένειας και καθηγητών είναι πολύ μεγάλη για την διασπορά του ιού.

Κανονισμοί: Η Ελλάδα είναι μια χώρα σε περιβάλλον ποικίλων κινδύνων. Όπως έχουμε φτιάξει έναν αντισεισμικό κανονισμό που εγγυάται ότι ελάχιστα κτήρια θα καταρρεύσουν σε περίπτωση σεισμού, έτσι και για άλλους τομείς της δημόσιας ζωής θα έπρεπε να έχουν ήδη δημιουργηθεί οι αντίστοιχοι «κανονισμοί».

Η ευθύνη όσων καταρτίζουν τα Προγράμματα Σπουδών: Ο Η1Ν1 κάθε χρόνο προσβάλλει δεκάδες χιλιάδες, σκοτώνει πάνω από 100 άτομα, κλείνει σχολικές τάξεις και σχολεία. Δεν θα έπρεπε όσοι καταρτίζουν τα προγράμματα έκτακτης ανάγκης να διαμορφώσουν εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια ένα σύστημα τηλεκπαίδευσης για ώρα ανάγκης; Δεν θα έπρεπε να υπάρχουν όλα τα μαθήματα δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου σε βίντεο των 15-20 λεπτών, καταρτισμένα από ομάδες εκπαιδευτικών που θα τα έχουν δοκιμάσει για την καταλληλότητα και τη λειτουργικότητά τους;

Δεν θα έπρεπε η πολιτεία να εξασφαλίζει ότι οι ελάχιστες οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας που αδυνατούν , θα έχουν σύνδεση με το ιντερνετ και έναν Η/Υ στο σπίτι; Δεν θα έπρεπε ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί να έχουν ως απαραίτητο προσόν διορισμού όχι βασικές, αλλά προχωρημένες δεξιότητες στη χρήση Η/Υ και οι παλιότεροι να περάσουν υποχρεωτικά εντατικά σεμινάρια χρήση Η/Υ;

Η πλατφόρμα e-class : Η πλατφόρμα e-class είναι διαθέσιμη εδώ και χρόνια, αλλά εφόσον δεν υπάρχει η κουλτούρα του συνδυασμού της διαζώσης (στο σχολείο) διδασκαλίας με την εξ’ αποστάσεως, τίποτε δεν λειτουργεί παρά μόνο σε «πιλοτική φάση», πού μόλις τελειώσει η πιλοτική, χάνεται και η φάση.

Ας δούμε αυτήν την κατάσταση ως ένα παράθυρο ευκαιρίας να κάνουμε ένα σοβαρό, οργανωμένο, μελετημένο, σχεδιασμένο, δοκιμασμένο και αποτελεσματικό σύστημα γι όλα τα παιδιά σχολικής ηλικίας που θα μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί και στην εκπαίδευση ενηλίκων και στην επιμόρφωση του γενικού κοινού.

https://www.esos.gr/arthra/66631/paremvasi-toy-esos-apories-kai-enstaseis-gia-tin-ex-apostaseos-didaskalia

 

Αποτέλεσμα εικόνας για digital school

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: