Αρχική > πολιτική > Πολιτική επί χάρτου και όραμα ο λαϊκισμός

Πολιτική επί χάρτου και όραμα ο λαϊκισμός

Automat, 1927 - Edward Hopper

Automat, Edward Hopper, 1927

 

Του Νίκου Τσούλια

 

     Μέχρι την προ του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. διακυβέρνηση γνωρίζαμε ότι υπάρχει δεξιά, αριστερή, κεντροαριστερή κλπ πολιτική. Τώρα μάθαμε πλέον ότι υπάρχει και κυβερνητική πολιτική επί χάρτου ή αλλιώς «και τα μυαλά στα κάγκελα…». Άραγε πρόκειται για τη νέα φάση του λαϊκισμού ή μήπως κάποια εργαλεία ψυχοπαθολογίας απαιτούνται για να ερμηνεύσουν ως έναν βαθμό τουλάχιστον την πραγματικότητα μιας ανερμάτιστης πολιτικής;

     Γιατί πώς μπορούν να προσεγγιστούν οι συλλογικές φαντασιώσεις των στελεχών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. που βρίσκονται σε ένα εντεινόμενο κομματικό παραλήρημα επιχειρώντας να αναποδογυρίσουν κάθε ίχνος λογικής; Η αρχή αυτού του φαντασιακού στερεώματος έγινε με την αλλαγή του γλωσσικού μας κώδικα, στην οποία, για παράδειγμα, η …κατάργηση των δύο πρώτων μνημονίων έγινε με την ψήφιση δύο νέων, το «όχι» του δημοψηφίσματος μεταμορφώθηκε σε «ναι» (η περίφημη πλέον στο διεθνές πολιτικό λεξιλόγιο kolotoumba), ο χορός των αγορών έγινε χορός της ελληνικής οικονομίας, η …έξοδος στις αγορές έγινε μη έξοδος και παρακαλετό, το go back Μέρκελ γίνεται χάδια και αγκαλιάσματα, η μακρόχρονη και μόνιμη πολιτική της καταγγελίας του διεθνούς κέντρου του ιμπεριαλισμού γίνεται ύμνος στον Τραμπ ως εμπνευστή της δημοκρατίας (!) κλπ κλπ.

     Μπορεί να δικαιολογηθεί η αντιστροφή της πραγματικότητας με κάποια ορθολογικά εργαλεία ανάλυσης; Νομίζω πως όχι. Εδώ ο κ. Τσίπρας καμαρώνει και υπερηφανεύεται γιατί πήγε από το Λευκό Οίκο μέχρι τα άδυτα του Πούτιν αποκαλύπτοντας με τον πιο ελεεινό τρόπο τα κόμπλεξ του, γιατί η κρίση της χώρας (και μόνο) του έδωσε τη δυνατότητα να βρεθεί εκεί που δεν ονειρευόταν καν. Αλλά τι σχέση μπορεί να έχει αυτό το ψυχοπαθολογικό απωθημένο του με τη διακυβέρνηση της χώρας;

     Και τώρα κάτω από τον πανικό της απώλειας της εξουσίας επινοούν μια συριζαίικη φαντασιακή πραγματικότητα, για να παραμυθιάσουν όσους ακόμα «βυζαίνουν» στον χωρίς όρια εμπαιγμό τους. Έτσι ο μέγας δημαγωγός, που παριστάνει τον πρωθυπουργό, εγκαινιάζει έργα που δεν υπάρχουν, ο Υπουργός Παιδείας «διορίζει εκπαιδευτικούς για τα χρόνια που θα είναι σπίτι του «κάνοντας προϋπολογισμούς στη Βουλή» για τις επόμενες συνόδους της, ιδρύουν Διεθνές Πανεπιστήμιο στα χαρτιά (φυσικά), η συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. μοιράζει χρήματα που δεν υπάρχουν και ψάχνει να βρει βουλευτές για να ψηφίσουν τη Συμφωνία των Πρεσπών ομολογώντας με τον πιο κυνικό τρόπο ότι ως συγκυβέρνηση δεν συμφωνούν σε ένα μείζον εθνικό θέμα αλλά μπορούν να απολαμβάνουν τα αγαθά της εξουσίας…

     Και γιατί ο σύντροφός τους ο Π. Καμμένος ως Τουρκοφάγος, Αλβανοφάγος κλπ είναι αγκαλιά μαζί τους παρά τις εθνικιστικές και εμπρηστικές κορώνες του; Είναι απλό. Αν διαρραγεί το κυβερνητικό σχήμα τους πριν την ώρα του και με δική τους ευθύνη, τότε θα τους φάει το μαύρο σκοτάδι γιατί η αποδόμησή τους και η κομματική κατάρρευσή τους θα είναι πιο εκκωφαντική και θα έχει ομολογηθεί η αποτυχία τους και από τους ίδιους… Έτσι θα πάνε μαζί μέχρι το τέλος οι «αντισυστημικοί αριστεροί» και οι ακροδεξιοί ανελίτες, για να αποδείξουν στην ευρωπαϊκή πολιτική σκακιέρα ότι οι έννοιες αριστερά και δεξιά δεν έχουν περιεχόμενο όταν τις ενώνει η γλύκα της εξουσίας, ότι το ηθικό πλεονέκτημα της αριστεράς είναι η δημαγωγία και ο εμπαιγμός των υπηκόων!

     Τι επιδιώκει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. με τη συστηματική επιμονή του επί μιας πολιτικής ατζέντας λαϊκισμού; Έχει ήδη περιγραφεί από τον Γκ. Λε Μπον (Ψυχολογία των μαζών). «Μέσα στη συλλογική ψυχή τα πνευματικά χαρίσματα των ανθρώπων, και συνεπώς η ατομικότητά τους, παραμερίζονται. Το ετερογενές πνίγεται μέσα στο ομογενές, και οι ασυνείδητες ιδιότητες κυριαρχούν. Οι μάζες συσσωρεύουν όχι το πνεύμα αλλά τη μετριότητα». Αυτό είναι το όραμα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., και το έχουν διαλαλήσει οι ηγέτες του με κάθε τρόπο από τη συνεχή απαξίωση των αριστούχων μαθητών μέχρι την ανυπαρξία μιας έστω στοιχειώδους κυβερνητικής πολιτικής που να αποσκοπεί στην ανάπτυξη.

 

Lighthouse at Two Lights, 1929 - Edward Hopper

Lighthouse at Two Lights, Edward Hopper, 1929

Advertisements
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: