Η θέση της ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙ.Α. για τις πρόσφατες εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας σχετικά με την πρόσβαση στα Πανεπιστήμια
Escultura "Señor leyendo a una nena" de Carlos Vento. Castelló de la Plana
Αθήνα, 03 Μαΐου 2018
Κατά την πάγια πλέον τακτική του ο κ. Γαβρόγλου, λίγο πριν την εκπνοή μιας ακόμη προθεσμίας για την υλοποίηση ενός μέτρου που ο ίδιος εξήγγειλε -όπως η οριστικοποίηση των μεταβολών για το Νέο Λύκειο, που θα ίσχυαν από τις αρχές του 2017, ή οι μεταρρυθμίσεις στη διδασκαλία των Φ.Ε., που θα ανακοινώνονταν φέτος- εξαγγέλλει, δίκην πυροτεχνήματος ένα επόμενο μέτρο, με προφανή σκοπιμότητα να λησμονηθεί η ανακολουθία, η αθέτηση των εξαγγελιών και ο κακός αν όχι ανύπαρκτος σχεδιασμός του Υπουργείου στο οποίο προΐσταται.
Αυτή τη φορά σειρά έχει η εξαγγελία της ελεύθερης, χωρίς δηλαδή εξετάσεις, πρόσβασης των αποφοίτων του Λυκείου στις Σχολές που δεν απολαμβάνουν της υψηλής προτίμησης των υποψηφίων και των γονέων τους.
Επ’ αυτής της εξαγγελίας η ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙ.Α επιθυμεί να θέσει τα ακόλουθα ερωτήματα:
-
Μια τέτοια μεταβολή που αποτελεί μείζον … επιχειρησιακό σχέδιο, μπορεί να τη φέρει εις πέρας ένα Υπουργείο, που έχει και το ίδιο, αλλά και οι εποπτευόμενοι φορείς του, εγνωσμένη… επάρκεια στη διαχείριση, πολύ απλούστερων έργων;
-
Τι εξυπηρετεί η εξαγγελία του μέτρου, όταν ο διαθέσιμος πολιτικός χρόνος για τον σχεδιασμό και την υλοποίησή του, είναι ανεπαρκής;
-
Πόσο θεμιτή από ακαδημαϊκή άποψη, είναι η διάκριση των Σχολών σε Σχολές πρώτης ταχύτητας (σε αυτές που εισάγεσαι με εξετάσεις, π.χ. Νομική, Ιατρική, Πολυτεχνείο) από αυτές που θα εισάγεσαι χωρίς εξετάσεις;
-
Η ελεύθερη πρόσβαση στις Σχολές δεύτερης ταχύτητας, δεν θα υπονομεύσει την προσπάθεια που καταβάλουν οι υποψήφιοι ώστε να εισαχθούν σε αυτές, με αναπόδραστη συνέπεια την πτώση του επιπέδου των φοιτούντων σε αυτές, αλλά και την πτώση του επιπέδου της εκπαίδευσης που θα τους παρέχεται;
-
Ότι μια Σχολή, από τις Σχολές της δεύτερης ταχύτητας, έχει τη δυνατότητα να εκπαιδεύσει πολύ μεγαλύτερο αριθμό φοιτητών απ’ όσους την δηλώνουν, σημαίνει πως πρέπει να τους απορροφήσει όλους; Δεν είναι πιθανόν κάποιοι να στερούνται στοιχειωδών προϋποθέσεων για να την παρακολουθήσουν;
-
Αν η εισαγωγή στις Σχολές δεύτερης ταχύτητας γίνεται μέσω ενός είδους Εθνικού Απολυτηρίου, είναι το σημερινό Λύκειο, δηλαδή το Λύκειο της απόλυτης απαξίωσης στο οποίο το καταδίκασαν οι αδιέξοδοι και ερασιτεχνικοί σχεδιασμοί της τελευταίας τριετίας, ικανό να το παράσχει;
Είμαστε σίγουροι ότι και η εξαγγελία αυτή θα έχει την τύχη των προηγουμένων σχετικών εξαγγελιών των κατά καιρούς ηγεσιών του Υπουργείου Παιδεία και των σχετικών Επίτροπων της Βουλής κατά την τελευταία τριετία, δηλαδή να εγκαταλειφθεί και να ξεχαστεί άδοξα, το κακό όμως στο οποίο συμβάλει έχει ήδη συντελεστεί:
Και αυτό είναι η διατήρηση της αβεβαιότητας στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας και η καταστροφική εμμονή πως είναι δυνατή η ανάταξη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, χωρίς Αξιοκρατία, Αξιολόγηση και Αριστεία.
Τέλος, η ΠΡΩΠΑΙΔΕΙΑ δηλώνει ότι προτίθεται το αμέσως επόμενο διάστημα να θέσει το θέμα της «μετά το Λύκειο» πορείας της νέας γενιάς της χώρας μας στις πραγματικές του διαστάσεις τόσο με το λόγο όσο και κυρίως με σχετικές κατάλληλες δράσεις, ως οφείλει να πράξει και κάθε άλλος πολιτικός ή άλλος σχετικός φορέας σε αυτά τα δίσεκτα χρόνια που περνά η χώρα.
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της «ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙ.Α.»
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Μ. ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ, Καθηγητής
Pietro Magni – The Reading Girl (La Leggitrice), model 1856, carved 1861
Πρόσφατα σχόλια