Αρχική > εκπαιδευτικός > Τι κρύβει η αντιεκπαιδευτική ρύθμιση για την υποχρεωτική 30ωρη παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο

Τι κρύβει η αντιεκπαιδευτική ρύθμιση για την υποχρεωτική 30ωρη παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο

Kenton Nelson, Lucidity

Kenton Nelson, Lucidity

 

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ)

 

Ιανουάριος 2018

 

   Η πολιτική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας της συγκυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. να νομοθετήσει μια προκλητική και αντιπαιδαγωγική ρύθμιση σε βάρος των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής παραμονής τους στο σχολείο 30 ώρες την εβδομάδα είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλήγματα στον κλάδο των εκπαιδευτικών, μετά από εκείνα που έχουν γίνει αθροιστικά και από τα 4 μνημόνια στο εργασιακό, οικονομικό και ασφαλιστικό καθεστώς μας.

   Η προσπάθεια φτηνού αντιπερισπασμού με τη διαμόρφωση εξειδικευμένων εξωδιδακτικών εργασιών ακόμα και εκείνων που δεν μπορούν να γίνουν στο σχολείο είναι απαράδεκτη, γιατί επιχειρείται να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο που καθιστά εξ ορισμού κάθε εκπαιδευτικό όμηρο αυτών των εργασιών και των επικείμενων μνημονιακών δεσμεύσεων.

Το ερώτημα είναι απλό. Γιατί αλλάζει ο Ν.1566, αφού «απαντάει» σε όλα τα ζητήματα λειτουργίας των σχολείων;

   Όλη η ελληνική κοινωνία γνωρίζει ότι η εργασία του εκπαιδευτικού δεν ορίζεται στη διδασκαλία του και στην απασχόλησή του στο σχολείο. Είναι εργασία που επεκτείνεται στο σπίτι του: για την προετοιμασία, για τη συνεχώς ανανεούμενη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, για την γραπτή αξιολόγηση των μαθητών, για την προώθηση των πρωτοβουλιών που παίρνει στο σχολείο.

   Ποιος μπορεί να παραβλέψει τις τόσες και τόσες ώρες που αρκετοί εκπαιδευτικοί είναι στο σχολείο πέραν των ωρών λειτουργίας του για την προετοιμασία ενός πολιτιστικού προγράμματος, ενός θεατρικού έργου, μιας βιβλιοφιλικής πρωτοβουλίας, ενός πρότζεκτ περιβαλλοντικής εκπαίδευσης μίας επίσκεψης σε κινηματογράφο, σε θεατρική εκδήλωση κλπ; Μπορούν όλα αυτά να υλοποιηθούν στο τυπικό 30ωρο του σχολείου, όταν οι μαθητές παρακολουθούν τα μαθήματά τους;

Τι επιζητούν λοιπόν; Έναν εκπαιδευτικό που θα είναι φασκιωμένος ο ρόλος του, που δεν θα παίρνει πρωτοβουλίες γιατί δεν θα μπορούν να είναι μέσα στο 30ωρο;

   Και ενώ το μέτρο αυτό, δεν έχει ούτε καν προσχηματικό δημοσιονομικό κίνητρο για τις επικείμενες αξιολογήσεις του 3ου και 4ου πλέον μνημονίου, έχει έναν φοβερά επικίνδυνο για την παιδαγωγική ελευθερία και αυτονομία του εκπαιδευτικού μήνυμα.

«Εκπαιδευτικέ, θα παραμένεις στο σχολείο και θα διεκπεραιώνεις ό,τι εμείς επιτάσσουμε και ας μείνουν απέξω οι δημιουργικές πρωτοβουλίες σου»!

   Και ενώ ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. διατυμπάνιζε δημαγωγικά την επαναφορά του προηγούμενου ωραρίου στους εκπαιδευτικούς, έρχεται τώρα και νομοθετεί ένα καθεστώς των πολύ παλιών δεκαετιών.

   Ο κ. Γαβρόγλου όλο το προηγούμενο διάστημα συνειδητά εξαπατούσε δημαγωγώντας τους εκπαιδευτικούς ότι δεν θα δεχτεί αυτή την παρέμβαση από την Τρόικα, γιατί οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι και ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί και επιτελούν πρόσθετες υπηρεσίες. Και τώρα κάνει τις υπηρεσίες – αυτές που υπάρχουν σήμερα αλλά και αυτές που θα νομοθετηθούν αύριο – υποχρέωση για την 6ωρη παραμονή τους στο σχολείο.

   Επιπλέον διαμόρφωσε με αποκλειστική δική του ευθύνη ένα σκηνικό διάλυσης των σχολείων (απομείωση της Γενικής εκπαίδευσης στα λύκεια, μεγάλη μείωση των γνωστικών αντικειμένων, φροντιστηριοποίηση των λυκείων, μείωση των ωρών εργαστηρίων κλπ), με αποτέλεσμα να έχουμε εκπαιδευτικούς να περιφέρονται ακόμα και σε 4 σχολεία. Ποια είναι η έννοια του 30ωρου, όταν έχουμε επισκέπτες καθηγητές, που δεν μπορούν να λειτουργούν στοιχειωδώς ούτε σε ένα σχολείο;

Κανένας υπουργός Παιδείας δεν μπορεί να αλλοιώσει το μορφωτικό και παιδαγωγικό ρόλο των Ελλήνων εκπαιδευτικών.

Προτείνουμε στους Συλλόγους Διδασκόντων και στους εκπαιδευτικούς.

· Να συζητήσουν σε ειδικές συνεδριάσεις των Συλλόγων αυτή την αντιεκπαιδευτική ρύθμιση και να δώσουν το δικό τους αποφασιστικό μήνυμα.

· Να ενημερώσουν με συγκροτημένο τρόπο μαθητές και γονείς για το περιεχόμενο και για τους στόχους αυτού του μέτρου.

· Να αντισταθούν μόνιμα και σταθερά με θεσμικό και κινηματικό τρόπο σε αυτή την απαράδεκτη ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας.

· Να στηρίξουν και να εμπλουτίσουν τις πρωτοβουλίες του εκπαιδευτικού μας κινήματος.

· Να συνεχίσουν με μεγαλύτερη αφοσίωση και επιμέλεια τις πρωτοβουλίες που έχουν αναλάβει στα σχολεία τους έξω από κάθε λογική ωραρίου – γιατί είναι πάντα μια παιδαγωγική ευθύνη απέναντι στους μαθητές μας και στη μόρφωσή τους.

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ)

http://sunnydaypublishing.com/

De lezer, The Reader

Advertisements
  1. k s
    05/06/2018 στο 10:29 ΠΜ

    » Όλη η ελληνική κοινωνία γνωρίζει ότι η εργασία του εκπαιδευτικού δεν ορίζεται στη διδασκαλία του και στην απασχόλησή του στο σχολείο. Είναι εργασία που επεκτείνεται στο σπίτι του: για την προετοιμασία, για τη συνεχώς ανανεούμενη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, για την γραπτή αξιολόγηση των μαθητών, για την προώθηση των πρωτοβουλιών που παίρνει στο σχολείο.»

    Και γιατί η προετοιμασία (η οποία φορά σαφώς μόνο τους νεαρους και άπειρους εκπαιδευτικούς) και η διόρθωση των γραπτών να μη γίνεται εντός του 30ωρου στο σχολείο; Γιατί να μην εικάσω ότι απλά θέλετε να αποφύγετε το ξεβόλεμα; Όταν δεν έχεις σταθερό ωράριο εργασίας πώς θα αποκτήσεις τη νοοτροπία του εργαζόμενου και όχι του περαστικού; Αγαπήστε εσείς οι εκπαιδευτικοί πρώτα το σχολείο σας, αντιληφθείτε πόσο έχετε πέσει στα μάτια των μαθητών σας και για ποιους λόγους. Σας φτύνουν, δεν βρέχει!

  2. N.T.
    05/06/2018 στο 9:53 ΜΜ

    Η προετοιμασία αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς μέχρι και την τελευταία ημέρα διδασκαλίας τους! Και αν δεν γίνεται, τίθεται πρόβλημα. Το εκπαιδευτικό υλικό όχι μόνο διαρκώς πρέπει να ανανεώνεται αλλά και να περιλαμβάνει στοιχεία από τις γενικότερες και τρέχουσες εξελίξεις.

    Η σχέση του εκπαιδευτικού με το σχολείο δεν είναι τυπικά υπαλληλική! Αλίμονο αν μεταπέσει σε τέτοια μορφή. Ο εκπαιδευτικός αν δεν συνδέεται μόνιμα και με μια μορφωτική πρωτοβουλία του σχολείου, δεν μπορεί να θεωρηθεί κατ’ αρχάς παιδαγωγός!

    Αν ο εκπαιδευτικός δεν αγαπάει το σχολείο και τους μαθητές του, αν δεν έχει πάθος για τη διδασκαλία, έχει αποτύχει εκ προοιμίου.

    Οι εκπαιδευτικοί όχι μόνο δεν έχουν πέσει στα μάτια των μαθητών αλλά αποτελούν και ένα πολύ σταθερό αποκούμπι για να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους. Και κάθε εκπαιδευτικός έχει (ή πρέπει να έχει) αυτογνωσία για να μπορεί να σταθμίζει το πώς τον βλέπουν οι μαθητές του.

    Δεν ξέρω αν είστε προκατειλημμένος / -η για τους εκπαιδευτικούς, αλλά η τελευταία σας πρόταση δεν είναι δείγμα ευγενικής νοοτροπίας και μορφωτικής καλλιέργειας. Κρίμα…

    Σε κάθε περίπτωση, σας ευχαριστώ για το σχόλιο.

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: