Αρχική > εκπαιδευτικός > Οι θέσεις της ΠΕΚ για την 3η αξιολόγηση και για τα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του Υπουργείο Παιδείας

Οι θέσεις της ΠΕΚ για την 3η αξιολόγηση και για τα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του Υπουργείο Παιδείας

Otoño, leer en el parque...

Otoño, leer en el parque…

 

 

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών

 

Ιανουάριος 2018

 

   Η κυβέρνηση επιχειρεί να παρουσιάσει τη σημερινή δραματική κατάσταση των εργαζομένων ως το τέλος των Μνημονίων. Πρόκειται για άλλο ένα βήμα πλήρους αντιστροφής της πραγματικότητας.

Δεν βρισκόμαστε πριν από το τέλος των Μνημονίων· αντίθετα συσσωρεύονται όλο και πιο νέα και πιο επώδυνα μέτρα. Πριν λήξει το 3ο Μνημόνιο έχει αποφασιστεί η συνέχειά του.

Το 4ο Μνημόνιο είναι ήδη μια πραγματικότητα. Γιατί, υπάρχουν νομοθετημένα μέτρα, που το έχουν διαμορφώσει.

Συγκεκριμένα.

α) Οι μισθοί και οι συντάξεις θα συνεχίσουν να περικόπτονται από τα συνεχή φορολογικά μέτρα, από τις ασφαλιστικές προσαρμογές, από τη μείωση του αφορολόγητου.

β) Οι συντάξεις περικόπτονται δραματικά με την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς.

γ) Έχουν ψηφιστεί υπερβολικά πλεονάσματα (3,5% μέχρι και το 2021 και 2% μέχρι να αποπληρωθεί το 75% των δανείων – περίπου το 2060), που θα προκύψουν από νέες περικοπές σε μισθούς και σε συντάξεις.

Το 4ο Μνημόνιο είναι ακόμα πιο επώδυνο, γιατί συσσωρεύεται αθροιστικά στα 3 προηγούμενα μνημόνια αλλά και γιατί έχει πολλαπλάσια χρονική περίοδο από τα προηγούμενα.

Αλλά ακόμα και με τη μη ψήφιση άλλου μνημονίου – πέραν του 4ου – τα μέτρα όλων των μνημονίων θα εξακολουθήσουν να ισχύουν. Τίποτα δεν θα καταργηθεί από μόνο του και θα απαιτηθούν οργανωμένοι αγώνες για να αποκατασταθούν τα εισοδήματά μας και τα εργασιακά μας δικαιώματα!

Για πρώτη φορά στη μεταπολίτευση ανατρέπεται ο Ν. 1264/1982, που προσδιορίζει τις διαδικασίες για τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Θεωρούμε απαράδεκτη αυτή την αντεργατική ενέργεια που μας γυρίζει σε πολύ παλιές εποχές.

Η δημόσια εκπαίδευση πλήττεται από το σύνολο της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας σε όλους τους τομείς της.

Τώρα επιχειρείται να προστεθεί ένα απαράδεκτο και απαξιωτικό για τον παιδαγωγικό και τον επιστημονικό μας ρόλο μέτρο, η υποχρεωτική παραμονή μας στο σχολείο για 30 ώρες. Είναι μέτρο το οποίο έχει ήδη συμφωνήσει με τους Θεσμούς λέγοντας ψεύδη όλο το προηγούμενο διάστημα και τώρα το νομοθετεί! Δεν χρειάζεται καμιά εξειδίκευση ο Ν.1566/1985, όπως υποκριτικά ισχυρίζεται η ηγεσία του Υπουργείου. Ο Νόμος είναι απλός και σαφής, τόσο στην ανάγνωσή του όσο και στην εφαρμογή του, και 33 χρόνια τώρα δεν παρουσίασε κανένα πρόβλημα.

Είμαστε απόλυτα αντίθετοι σε αυτή την πρωτόγνωρη αντιεκπαιδευτική μεθόδευση του Υπουργείου Παιδείας των ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. και θα αγωνιστούμε συλλογικά και αποφασιστικά για να μην περάσει μια τέτοια προσβλητική για τον εκπαιδευτικό πολιτική του Υπουργείου.

Παράλληλα, από την αρχή του σχολικού έτους έχουμε μια σειρά μέτρων που υποβαθμίζουν την εκπαίδευση, το δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς:

α) τις αντιφατικές και παλίνδρομες εξαγγελίες για το νέο Λύκειο και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια,

β) την επαναφορά της αυτοαξιολόγησης με εμπλοκή γονέων και τοπικής αυτοδιοίκησης και με τον τίτλο «αποτίμηση» του εκπαιδευτικού έργου, την (επανα)εισαγωγή των εννοιών της «αυτονομίας» της σχολικής μονάδας και της «ενότητας» σχολείων,

γ) την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν αποσπασμένοι σε δομές της διοίκησης με αξιοποίηση του π.δ.152.,

δ) την ελαχιστοποίηση σε επίπεδα που δεν έχει συμβεί ποτέ στο παρελθόν του αριθμού των αποσπάσεων και των μεταθέσεων,

ε) Την εξαγγελία της συγχώνευσης γνωστικών αντικειμένων και ειδικοτήτων στο Γενικό Λύκειο μέσα από τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα που ανακοίνωσε και επεξεργάζεται το ΙΕΠ για την Β και Γ τάξη,

στ) τα δημαγωγικά μέτρα για τη μείωση των εξεταζομένων ενδοσχολικά μαθημάτων στη Γ Λυκείου και την παράταση των μαθημάτων μέχρι τέλος Μαΐου,

ζ) την εξαγγελία για καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων,

η) την πρόταση για αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων (ερήμην των προτάσεων του κλάδου) που με την μαζική υποβάθμιση σχολείων σε κατώτερη κατηγορία μορίων, θα οδηγήσει επίσης σε καταργήσεις τμημάτων, ιδιαίτερα σε περιφερειακά – απομακρυσμένα σχολεία,

Αγωνιζόμαστε για:

· Δημόσια Δωρεάν Παιδεία

· Δημοκρατικές αλλαγές στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης

· Την κατάργηση όλων των Μνημονίων και των εφαρμοστικών μέτρων τους

· Να μην ψηφιστεί ο αντιαπεργιακός Νόμος της συγκυβέρνησης

· Την απαραίτητη χρηματοδότηση της Δημόσιας εκπαίδευσης

· Ισχυρή Γενική εκπαίδευση και ισότιμη Επαγγελματική εκπαίδευση

· Ολόπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού στο σύνθετο και σημαντικό έργο του

Διεκδικούμε:

· Αύξηση στους βασικούς μισθούς και στις συντάξεις μας

· Να μην γίνει καμιά τροποποίηση στο Ν.1566/1985 και να μην εφαρμοστεί το 30ωρο για τους εκπαιδευτικούς!

· Να μην ψηφιστούν τα προαπαιτούμενα της 3ης αξιολόγησης

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών

Reading by the Oven (1961). Oksana Dmitrievna Sokolovskaya (Russian, 1917-1999). Oil on canvas. Springville Museum of Art, Utah, USA.

Reading by the Oven (1961). Oksana Dmitrievna Sokolovskaya (Russian, 1917-1999).

Advertisements
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: