Αρχική > σχολείο, εκπαίδευση > Με τον ήλιο τα βάζω, με τον ήλιο τα βγάζω, τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε;

Με τον ήλιο τα βάζω, με τον ήλιο τα βγάζω, τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε;

Creator's Playground: Grafolio

 

Grafolio

του Γιάννη Καλουδιώτη,

καθηγητή Φυσικής σε Γενικό Λύκειο

Έφτασε στο τέλος της μια ακόμη σχολική χρονιά. Καιρός, λοιπόν, για έναν απολογισμό της λειτουργίας του Λυκείου, για την αναβάθμιση του οποίου υποτίθεται ενδιαφερόμαστε όλοι.

1. Εφέτος οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις άρχισαν πολύ νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, ενώ διατέθηκε λιγότερος χρόνος για την πραγματοποίησή τους. Έτσι, από τη μια μειώθηκε ακόμα περισσότερο ο διδακτικός χρόνος και από την άλλη αυξήθηκε το στρες των μαθητών, κάτι που φάνηκε και στα γραπτά τους. Αρκετοί καλοί και επιμελείς μαθητές απέδωσαν κάτω από τις δυνατότητες τους.

2.Οι διακοπές των μαθητριών και των μαθητών της Α΄ και της Β΄ Λυκείου διαρκούν από φέτος πάνω από 100 ημέρες!

3. Στα μαθήματα κατεύθυνσης οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου εξετάζονται πλέον δυο φορές. Ενδοσχολικά για την απόλυσή τους και πανελλαδικά για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επαναφέρθηκε δηλαδή ένα σύστημα που ίσχυσε στο παρελθόν και καταργήθηκε ως αποτυχόν.

4.Προάγονται ή παίρνουν απολυτήριο Λυκείου ακόμα και μαθητές με ΜΕΣΟ ΟΡΟ 9,5 ή με γραπτά 01,02 και 03 στη Γλώσσα, στα Μαθηματικά, στη Φυσική, στα Αρχαία Ελληνικά ή στον Α.Ο.Θ. Δεν έχουν λοιπόν άδικο αυτοί που λένε ότι στο σημερινό Λύκειο απορρίπτεσαι μόνον κατόπιν … χαρτοσημασμένης αιτήσεως.

Ενδεικτικά παραθέτω στη συνέχεια πιθανές περιπτώσεις τριών μαθητών που προάγονται με το ισχύον σύστημα, για να γίνει αντιληπτό πόσο έχει υποβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια και το ΛΥΚΕΙΟ και το ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ που χορηγεί.

ΜΑΘΗΜΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ- ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ- ΑΝΘΡΩΠ. ΣΠΟΥΔΩΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

(απουσία από εξετάσεις)

ΠΡΟΦ. ΓΡΑΠΤ. Μ.Ο. ΠΡΟΦ. ΓΡΑΠΤ. Μ.Ο. ΠΡΟΦ. ΓΡΑΠΤ. Μ.Ο.
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Θρησκευτικά 18,5 12,2 15,4 18,5 10,8 14,7 20 0 10
Αρχαία Ελλην. 11 3 7 9,5 9 9,3 16,5 0 8,3
ΝΕ Γλώσσα 14 1,6 7,8 14 1,6 7,8 14,5 0 7,3
ΝΕ Λογοτ. 10 8 9 15 8 11,5 17,5 0 8,8
Άλγεβρα 10,5 2 6,3 9,5 4 6,8 17,5 10 13,8
Γεωμετρία 10,5 1,6 6,1 10,5 2 6,3 17,5 0 8,8
Φυσική 10 2 6 10 4 7 18 0 9
Χημεία 10,5 7 8,8 10,5 9 9,8 19 0 9,5
Βιολογία 11,5 4,4 8 10,5 6,4 8,5 17 0 8,5
Πληροφορική 11,5 5,6 8,6 12,5 7 9,8 17 0 8,5
Ιστορία 9,5 4 6,8 10 0,4 5,2 19,5 0 9,8
Φιλοσοφία 10 5 7,5 11 1 6
Πολιτ. Παιδεία 10,5 11 10,8 11 7 9 18 0 9
Φυσική Αγωγή 20 20 19,5 19,5 20 20
Ερευν. Εργασία 20 20 20 20 17,5 17,5
Αγγλικά 12,5 9 10,8 12 8 10 15 0 7,5
ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛ. Μαθηματικά 10 1,2 5,6
Φυσική 10 5 7,5
Αρχαία 10 6,6 8,3
Κοινων. Επιστ. 12 5,2 8,6
ΓΕΝΙΚΟΣ Μ.Ο. 9,7 9,6 10,1

5. Όταν εφαρμόστηκε η τράπεζα θεμάτων δεν είχαμε τέτοια απαξίωση του ΛΥΚΕΙΟΥ, ούτε κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων ούτε κατά τη διάρκεια των γραπτών εξετάσεων. Όπως δεν είχαμε τέτοιες διαφορές μεταξύ προφορικής και γραπτής βαθμολογίας, τόσο χαμηλούς μέσους όρους βαθμολογίας και υπερβολικά μεγάλο αριθμό απουσιών όχι μόνο στη Γ΄ αλλά και στη Β΄ τάξη.

ΣΥΝΕΠΩΣ, ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ü Αυξάνουμε τις ώρες διδασκαλίας με επιμήκυνση της σχολικής χρονιάς, αλλά με λιγότερα έως καθόλου 7ωρα

ü Περιορίζουμε τον αριθμό των μαθημάτων, με ενοποίηση παρεμφερών και παράλληλα αυξάνουμε τις ώρες διδασκαλίας τους

ü Επαναφέρουμε τον θεσμό της τράπεζας θεμάτων – ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΤΙΣ ΑΚΡΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ

ü Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση συνυπολογίζουμε (με κάποιον συντελεστή) τον βαθμό του ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ και τον βαθμό των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, τα οποία θα είναι περισσότερα από 4 και θα έχουν διαφορετικό για κάθε σχολή συντελεστή βαρύτητας

ü Βάζουμε θέματα διαβαθμισμένης βαρύτητας και δυσκολίας, θέματα ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΑ – για μαθητές λυκείου –, θέματα σαν αυτά που επεξεργαζόμαστε στην τάξη ή που θα υπάρχουν στη ΝΕΑ-ΛΟΓΙΚΗ τράπεζα θεμάτων.

ΔΙΝΟΥΜΕ ΑΞΙΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΧΟΡΗΓΕΙ.

Ursula Bloom on the Promenade at Walton-on-the-Naze (1932). Charles Buchel (British, 1872-1950).

Ursula Bloom on the Promenade at Walton-on-the-Naze (1932). Charles Buchel (British, 1872-1950)

Advertisements
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: