Αρχική > πολιτισμός > Hλίας Λογοθέτης: Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, οι Υπουργοί πρέπει να συνεδριάζουν στην Πνύκα ή στην Ακρόπολη, κάτω από τον ήλιο

Hλίας Λογοθέτης: Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, οι Υπουργοί πρέπει να συνεδριάζουν στην Πνύκα ή στην Ακρόπολη, κάτω από τον ήλιο

 

Το προτείνω στη κυβέρνηση

Απρίλιος 29, 2017

Συνέντευξη στη ΚΕΛΛΥ ΣΤΑΜΟΥΛΗ

http://www.presspublica.gr/

ΦΩΤΟ:PRESS PUBLICA

 

Παίζει να γράψεις τρεις αράδες πρόλογο για τον εθνικό μας ηθοποιό;  Για τον Λευκαδίτη που φέρει μέσα του έναν κόσμο ολόκληρο; Δεν παίζει! Κυρίες και Κύριοι…

Ιδού η Ρόδος ιδού και ο απαράμιλλος Ηλίας Λογοθέτης.

Το Press Publica είχε μία κατ’ εξοχήν ξεχωριστή συνομιλία μαζί του περί γυναικός, Δημοκρατίας, Υπουργικού Συμβουλίου, Τρομοκρατίας, θαυμάτων και άλλων «δεινών»!

Τί εστί γυναίκα κ. Λογοθέτη;

Η γυναίκα είναι το Σύμπαν, ο κόσμος όλος.

Τι προσέχετε στη θέα της;

Το βλέμμα της, να κοιτάζει μέσα σου και να σε  κάνει να ξυπνάς από τον βαθύ ύπνο της αυταρέσκειάς σου.  Ακολουθεί το μυαλό της που διαφυλάσσει την ύπαρξή σου.  Η γυναίκα προστατεύει τα πάντα, κυρίως τον άντρα.

Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΚΑΤΕΣΤΡΑΦΗ, ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΕΠΑΨΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ.  Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΙΝΑΙ Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.

Πίστευα ότι συμβαίνει το αντίθετο.

Τι λές! Η γυναίκα είναι η αρχή της τάξης.  Ο άντρας η αρχή της εντροπίας.  Ο άνδρας ως αδύναμο ον συνέχεια γλιστράει, παραπατάει.  Η γυναίκα τον επαναφέρει και τον σηκώνει πάλι στα πόδια του.

Ποια γυναικεία ιστορική φιγούρα σας γοητεύει;

Η Λου Αντρέας Σαλομέ.   Η γυναίκα, που έκανε συλλογή αντρών, σαν να ήταν τρόπαια.  Έζεψε στο κάρο  τον Νίτσε, τον Ρίλκε, τον Φρόυντ.

Τι να συμπεράνουμε από την προτίμησή σας αυτήν κ. Λογοθέτη;

Ότι μου αρέσει η γυναίκα κυρίαρχος.  Η ανθρωπότητα κατεστράφη, από τότε που έπαψε να υπάρχει μητριαρχία.  Η γυναίκα είναι η λογική του Θεού.

Ο Θεός που κολλάει στο σημείο αυτό κ. Λογοθέτη;

Υπάρχει ένα Κεφάλαιο στη Γένεση, στο οποίο άντρας και γυναίκα απολογούνται μετά το Αμάρτημα.   Έφαγαν το μήλο, είδαν ότι ήταν γυμνοί, καλύφθηκαν με το φύλλο συκής και κλήθηκαν σε απολογία.  Στο σημείο αυτό πρέπει να δούμε την αλληγορία του κειμένου, από το οποίο προκύπτει ότι ο μεν άνδρας είναι εξάρτημα του Θεού αισθητικοηθικό, η δε Γυναίκα είναι η λογική του Θεού.

Πώς προκύπτει αυτό;

Ο άντρας όταν τον ρωτάει ο Θεός «που ήσουν», αυτός  παραληρεί.  Λέει και λέει και λέει…

Αντίθετα η γυναίκα, όταν φτάνει η σειρά της, αποδίδει στον Θεό την ενοχή: το φίδι που εσύ μου έδωσες φταίει, όχι εγώ.  Επιστρέφει λοιπόν την αιτία στον Θεό.

Μιας και μιλάμε περί Θεού… Τι είναι ο θάνατος;

Η ζωή δεν είναι παρά μία στιγμή δοκιμασίας μέσα στο χωρόχρονο, δοκιμασία της αντοχής μας  για τη μετάβαση σε έναν άλλο κόσμο, στον οποίο θα είμαστε πλέον έμπειροι.   Ο θάνατος λοιπόν είναι η μετάβαση από μία άθλια ζωή σε μία ευτυχέστερη.

«Να ζει κανείς ή να μη ζει»  Το ερώτημα λοιπό του Σαίξπηρ σας εκφράζει.

«Να ζει κανείς ή να μην ζει».  ΝΑ ΖΕΙ.  Αυτό έχει παραληφθεί.  Ο άνθρωπος δεν μπορεί να στοχαστεί πάνω στο θάνατό του, καθώς το θάνατο τον βιώνουμε από τον θάνατο των άλλων.  Πώς μπορούμε να στοχαστούμε πάνω στην ανυπαρξία μας;  Κάποιος μεγάλος αφοριστής είπε: «Τί κρίμα που όταν θα πεθάνω δεν θα είμαι παρών»

Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΥΦΥΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΛΙΑΝΘΡΩΠΙΕΣ ΤΟΥΣ. ΄ΟΣΟ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΝ ΕΧΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΑΝΑΓΚΗ ΜΑΣ ΕΧΕΙ.

Έχετε ερμηνεύσει Αμλετ κ. Λογοθέτη;

Κάθε μέρα συλλογίζομαι επάνω στα λόγια του Άμλετ.  Δεν είναι ανάγκη να παίζεις ρόλους για να είσαι ο ρόλος.

Θεός υπάρχει στον κόσμο αυτό;

Ο Θεός είναι μία ευφυής κατασκευή των ανθρώπων για να δικαιολογήσουν τις παλιανθρωπιές τους. ΄Οσο ανάγκη τον έχουμε, τόσο ανάγκη μας έχει.

Το ταλέντο τι είναι;

Είναι η οργάνωση του υλικού που κάθε άνθρωπος έχει μέσα στην ψυχή του, την καρδιά του και το μυαλό του.  Απαιτεί πολύ σκληρή δουλειά η εν λόγω διαδικασία.

Άλλος έχει ταλέντο στο έγκλημα, άλλος στο τραγούδι άλλος στην απάτη, άλλος στο θέατρο.  Εξαρτάται με ποιόν τρόπο θα χρησιμοποιήσεις το ταλέντο σου.  Το αθλιοδέστατο ταλέντο το έχουν οι πολιτικοί της ρεμούλας.

Κληρονομείται το ταλέντο από τον πατέρα στον κατιόντα;

Οχι.  Η ευλογία όμως είναι ότι δίπλα σου υπήρξε ένας άνθρωπος σημαντικός που δεν σε άφησε στη μοίρα σου.  Γιατί υπάρχει και η περίπτωση να μην θέλει ο μάγειρας της σπάνιας συνταγής να αφήσει τη συνταγή στους επόμενους. Ασε που τις περισσότερες φορές άφησαν κληρονόμους ελαττωματικά όντα.  Μάρκος Αυρήλιος, Κουν…

Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΗΜΑΙΝΟΝ ΚΑΙ ΣΗΜΑΙΝΟΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΤΥΧΑΙΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ.  ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ.

Ποιό Πολίτευμα θεωρείτε ιδεατό;

Πιστεύω σε μία Δημοκρατία, που εξουσία και λαός σέβεται και το γράμμα αλλά και το πνεύμα του νόμου.  Μία Δημοκρατία η οποία βλάπτει τον άνθρωπο λιγότερο και δεν τον ωφελεί περισσότερο.  Δεν τον αφήνει να είναι  ασύδοτος και δεν του προσφέρει αφειδώς πράγματα τα οποία δεν μπορεί να έχει.  Πιστεύω κατά κύριο λόγο στο πνεύμα των  Νόμων, σύμφωνα με τον Μοντεσκιέ.

Την Τρομοκρατία πως την κρίνετε;

Η τρομοκρατία όταν δεν έχει ιστορικό σημαίνον και σημαινόμενο είναι απλώς τυχαία συμβάντα.  Στην Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ τρομοκρατία.

Η 17 Νοέμβρη δηλαδή τι οργάνωση ήταν;

Ήταν μία σπείρα.  Τρομοκρατία σημαίνει να μην μπορείς να βγείς από την πόρτα σου.  Δεν την δέχομαι την Τρομοκρατία.  Σκοτώνει.  Αποκύημα μίας κακής παιδικής ηλικίας.

Αποκύημα ο τρομοκράτης;

Φυσικά.  Ο τρομοκράτης ενώ σκοτώνει θέλει να φτιάξει τον κόσμο.  Παράξενη ύπαρξη.  Ένα όν το οποίο δεν μπορεί να βιώσει το πένθος της ζωής του.  Όπως η Μάινχοφ.  Δεν τους καταλαβαίνω τους τρομοκράτες.  Πώς νομίζουν ότι μπορούν να βελτιώσουν τον κόσμο όταν σκοτώνουν ανθρώπους;

Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΤΑΙ ΣΤΑ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ ΤΗΣ ΤΙΠΟΤΕΝΙΑΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ, ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ.  ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥΧΡΩΜΟΣ.

Και για το φασισμό τι γνώμη έχετε;  Που αποδίδετε την άνοδο των άκρων ανά τον κόσμο;

Φυτρώνει κάτι σε ένα χωράφι όταν ο σπορεύς του δίνει έδαφος.  Όταν δεν καλλιεργείται το σωστό φυτό και φυτρώνει το παράσιτο, τότε ευθύνεται ο κηπουρός. Ο φασισμός καλλιεργείται στα θερμοκήπια της τιποτένιας εξουσίας, γιατί την εξυπηρετεί.  Βέβαια είναι και πολύχρωμος.

Στην Ελλάδα ποιός είναι ο σπορεύς;

Ολες οι Κυβερνήσεις από το 1821 έως σήμερα.  Η διακυβέρνηση υπήρξε έκτοτε ληστρική και η χώρα μας δεν έχει βρει ακόμη το πάτημά της.

Στη Δικτατορία που βρισκόσασταν κ. Λογοθέτη;

Στους δρόμους και στις ταβέρνες τραγουδούσα με τον Γιώργο Μεράντζα.  Στην οδό Επτανήσου στην Ταβέρνα του κ. Νίκου. Μας συλλαμβάνανε οι ασφαλίτες της Κυψέλης…΄Αντε τώρα μη μιλήσω για τους αντιστασιακούς και τις παρτίδες τάβλι.  Διάβαζα στους φίλους μου το 1984 και πολλά άλλα….

Ο Παπαδόπουλος έχει κοινά σημεία με τους νυν φασίστες;

Δεν ασχολούμαι με ανθρωποειδή.

ΠΑΛΕΨΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΗΚΩ ΣΕ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ, ΣΕ ΝΕΠΟΤΙΣΜΟΥΣ, ΣΕ ΦΑΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ.  ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑ, ΠΗΡΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΟΥ, ΚΑΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΤΗΝ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΕΞΑΝΕΜΙΖΕΤΑΙ, ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΤΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΕΝΩΡΙΤΕΡΑ, ΑΛΛΑ ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ;

Στη σημερινή Κυβέρνηση τι σας ενοχλεί περισσότερο;

Οτι δεν σεβάστηκε το μόχθο μου και μου κόβει τη σύνταξή μου.  Πάλεψα χωρίς να ανήκω σε κομματικούς μηχανισμούς, σε νεποτισμούς, σε φατρίες και αδελφότητες περίεργες.  Αγωνίστηκα, πήρα τη σύνταξή μου, και ξαφνικά την βλέπω να εξανεμίζεται, βέβαια αυτό ξεκίνησε ενωρίτερα, αλλά τι σημασία έχει;

Ναι αλλά η Κυβέρνηση υποχρεούται να υπακούσει σε άνωθεν ευρωπαικές εντολές κ. Λογοθέτη.

Αυτό το παραμύθι το πιπιλίζουν από το 1821 έως σήμερα.  Μην ξεχνάς ότι ο διεθνής οικονομικός έλεγχος σταμάτησε λίγο πριν πεθάνει ο Καραμανλής.  Χρωστάγαμε τότε, χρωστάμε και τώρα.    Και στην Αρχαία Ελλάδα το ίδιο συνέβη, εξ ου και το δοκίμιο του Πλουτάρχου “περί των συμφορών του δανεισμού”.  Μπήκαμε στη νεώτερη Ιστορία με δανεικά.  Επομένως οφείλουμε να ξεπληρώσουμε.  Pacta sunt servanda.

Η Ελλάδα λοιπόν υπήρξε ανέκαθεν σε κρίση;

Η κρίση είναι ιατρικός όρος που σημαίνει ότι ένας οργανισμός βρίσκεται σε «urgent”, σε κατεπείγουσα κατάσταση και πρέπει να αλλάξει θεραπεία αλλιώς θα πεθάνει.

Ποιό θεατρικό έργο αφιερώνετε στη νυν Κυβέρνηση;

Το σαιξπηρικό «Πολύ κακό για το τίποτα».

Ποιό βιβλίο προτείνετε στον Αλέξη Τσίπρα να διαβάσει;

«Άνθρωπος χωρίς ιδιότητες».  Θα του ανοίξει τους ορίζοντες. Αλήθεια γιατί δεν κυκλοφορεί το βιβλίο που γράφτηκε στα Ιταλικά, «Τσίπρας η δικιά μου Αριστερά»;

ΟΤΑΝ ΠΕΡΙΧΑΡΑΚΩΝΕΣΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΡΟ ΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΚΛΕΙΣΤΟΙ.  ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΧΩΡΑ, ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ, ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ Ή ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ.  ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΣΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ

Πιστεύετε ότι έχει κλειστούς ορίζοντες ο Πρωθυπουργός;

Όταν περιχαρακώνεσαι σε ένα Μέγαρο οι ορίζοντες είναι αναγκαστικά κλειστοί.  Σε μία τέτοια χώρα, όπως είναι η Ελλάδα, οι Υπουργοί πρέπει να συνεδριάζουν στην Πνύκα ή στην Ακρόπολη, κάτω από τον ήλιο.  Το προτείνω στο Κυβερνητικό σχήμα.

Ποιά κίνηση έλληνα πολιτικού θυμάστε με αποτροπιασμό;

Τη φράση του Πάγκαλου «Όλοι μαζί τα φάγαμε».  Θα μείνει στην Ιστορία σαν ένα όνειδος της Πατρίδος.

Ποιό είναι το χαρακτηριστικό του Έλληνα κ. Λογοθέτη;

Απαντάει υπεκφεύγοντας και είναι καλοπερασάκιας.

Κακό είναι αυτό;

Όχι δεν είναι καθόλου κακό.  Καλοπερνάς με το μόχθο σου, ή κακοπερνάς με την κακομεταχείριση, που σου κάνουν οι κυβερνώντες.

Ποιά εποχή η Ελλάδα άνθισε κ. Λογοθέτη;

Κάθε Ανοιξη ανθίζει και μαραίνεται ταυτόχρονα.  Μιλάνε για τον Χρυσούν Αιώνα του Περικλέους.

Εσείς το ασπάζεστε αυτό;

Δεν είμαι ιστορικός, επιπλέον δεν ήμουν μάρτυρας των γεγονότων, έχω κάποιες απορίες.

Σε πολλά δεν υπήρξαμε μάρτυρες, παρόλα αυτά δεν μπορούμε να τα αμφισβητήσουμε.

Πώς δεν μπορούμε να τα αμφισβητήσουμε.  Αμφισβητώ δεν σημαίνει απορρίπτω.  Αμφισβητώ σημαίνει συνδιαλέγομαι  με τα πράγματα βάσει της διαλεκτικής του Σωκράτη.

ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΜΕΝΟΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΟΠΟΥ ΜΑΣ ΦΙΛΟΞΕΝΗΣΑΝ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΠΛΟΥΣΙΟ, ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ, ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΟ, ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΟ ΑΠΟ Ο,ΤΙ ΤΟ ΒΡΗΚΑΜΕ.  ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΑΣ, ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΜΑΣ.

Ωραία.  Πείτε μας λοιπόν κάτι για το οποίο είστε σίγουρος.

Πρέπει να μάθουμε ότι είμαστε φιλοξενούμενοι της ζωής. Σ’ αυτόν το μικρό πλανήτη που κινδυνεύει, οφείλουμε να είμαστε οικοδεσπότες!  Η γαλλική γλώσσα έχει ένα θαύμα, σχεδόν αμετάφραστο: η λέξη hote σημαίνει αυτόν που σας δέχεται κι εσάς που γίνεστε δεκτοί.  Είναι μια λέξη θαύμα συμπεριλαμβάνει και τις δύο έννοιες.  Να μάθουμε να είμαστε φιλοξενούμενοι των άλλων και να αφήνουμε το σπίτι όπου μας φιλοξένησαν λίγο πιο πλούσιο, λίγο πιο ανθρώπινο, λίγο πιο δίκαιο, λίγο πιο όμορφο από ό,τι το βρήκαμε.  Αυτή είναι η αποστολή μας, αυτό είναι το καθήκον μας.

Τι μας κάνει να ξεχνιόμαστε και να περνάμε καλά κ. Λογοθέτη;

Η ανθρώπινη παρουσία.  Όπως είπε και ένας μεγάλος επιστήμονας «εάν το άγγιγμα μίας γυναίκας δεν σε κάνει καλά κανένα φάρμακο δεν σε κάνει καλά».

Κι ο Ρίτσος έχει πει «Ποτέ δεν προφταίνεις να προσέξεις όσο χρειάζεται το ανθρώπινο σώμα».  Τι εννοεί ο ποιητής;

Τους ποιητές όταν πάμε να τους ερμηνεύσουμε είναι σαν να τους καταστρέφουμε. Είμαστε ακόμα μια αγεωγράφητη περιοχή.

Πάνω στην σκηνή λαμβάνετε τα σήματα του κοινού;

Αν δεν έχεις ρεύμα ο ίδιος, δεν είσαι καλωδιωμένος με το μυαλό σου με την ψυχή σου, δεν διαθέτεις τις δικές σου πρίζες, ακόμη κι αν το κοινό σου στέλνει ρεύμα δεν θα σε φτάσει.

Τι νιώθετε πάνω στη σκηνή  όταν ερμηνεύετε το ρόλο κ. Λογοθέτη;

Νιώθω την απόλυτη μοναξιά.  Στη σκηνή δεν υπάρχει τίποτα.  Υπάρχει μόνο μία ψευδαίσθηση ύπαρξης, η οποία άγεται και φέρεται από δυνάμεις άγνωστες.

Το χειροκρότημα δεν σας επαναφέρει στην πραγματικότητα;

Στο χειροκρότημα τα’ χεις εντελώς χαμένα.  Περίπου καταλαβαίνεις ότι τελείωσε το έργο.

Μετά από τόσα χρόνια λαμπρής πορείας αισθάνεστε σαν την πρώτη φορά;

Ναι γιατί ζω συνέχεια στην αβεβαιότητα.  Δεν θέλω  να είμαι βέβαιος για τίποτε. Τίποτα δεν είναι βέβαιο, τίποτα δεν είναι συνεχές.

Η επιβράβευση και ο θαυμασμός του κοινού πάντως στο πρόσωπό σας είναι κάτι εντελώς βέβαιο!

Όχι όχι! Αυτά είναι δικά σου αυθαίρετα συμπεράσματα!  Εγώ δεν ένιωσα καμία επιβράβευση.  Το μόνο που ξέρω είναι ότι κατά τη διάρκεια της παράστασης, ο ηθοποιός έχει σχέση μόνο με τη σκηνή, ενώ ο θεατής έχει σχέση με αυτό που βλέπει και με αυτό που πλήρωσε.  Και κάνει πολύ καλά όταν διαμαρτύρεται και δεν δέχεται ό,τι κι αν του παρουσιάζουν.  Αν κάπου κάπου έπεφτε και κανένα λαχανικό δεν θα είχε κανείς αντίρρηση.

Είναι μεμπτό δηλαδή να αποζητάς την κοινωνική καταξίωση;

Ναι είναι ηλίθιο να αγωνίζεσαι για να εξασφαλίσεις την καταξίωση μίας κοινωνίας, την οποία μπορεί και να μην δέχεσαι κιόλας.

Η ανάγνωση Λογοτεχνίας είναι απαραίτητη;

Χωρίς λογοτεχνία είναι νεκρές οι πόλεις, νεκρές οι χώρες. Σε ημερεύει, σε γαληνεύει σε κάνει να πιστεύεις πως το βιβλίο αυτό γράφτηκε μόνο για σένα.

Ποιό πιστεύετε πως γράφτηκε «μόνο για σας»;

Ψάχνοντας στο σκοτάδι του  Γκρόσμαν.

Είστε αυθεντία, και δεν δέχομαι αντιρρήσεις επ΄ αυτού!  Θα δώσετε μερικές συμβουλές στους νέους μας ηθοποιούς και τους δασκάλους τους;

»Μακάρι να ήμουν τρελός θα γλίτωναν οι σκέψεις μου απ΄ τη θλίψη τους».   Ο ηθοποιός είναι ένα ον, που πρέπει να πηγαίνει αργά, να μην βιάζεται, να ακολουθεί την πορεία της ωρίμανσης ενός καλού κρασιού.  Ο τεχνίτης που καθοδηγεί τον εκκολαπτόμενο ηθοποιό οφείλει να τον βάφει με βερνίκια που δεν του μειώνουν τον ήχο, να τον προσέχει σαν να’ ναι stradivarius. Πρέπει να ξαναγυρίσουμε στα μαθήματα των Δασκάλων μας.

Η ΤΕΧΝΗ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΦΡΟΥΡΕΙ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΜΑΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΑΓΥΡΤΕΣ

Που στοχεύει η Τέχνη;

Η Τέχνη οφείλει να περιφρουρεί την ύπαρξή μας ώστε να μην καταντήσουμε αγύρτες. Είναι μιά τετριμμένη απόφανση αυτή,  αλλά τι να κάνουμε; Καταλήγω βέβαια στο συμπέρασμα ότι η Τέχνη είναι διασκέδαση  πάνω απ΄ όλα, γιατί όπως λέει και μια Ρώσικη παροιμία: «΄Οταν βροντούν τα κανόνια οι Μούσες σωπαίνουν». Εξάλλου, ο «Δικτάτορας» του Τσάπλιν δεν κατόρθωσε να αναχαιτίσει την άνοδο του φασισμού, όπως είπε και ο Μπορίς Μπερεζόφσκι στη συνέντευξή του στο Βήμα. Το δικό μου τσιτάτο είναι ότι «Η Τέχνη είναι ένα ατύχημα που μας συνέβη καθώς ψάχναμε την πραγματικότητά μας».

Ποιό επάγγελμα σας σαγηνεύει εκτός από του ηθοποιού;

Θα θελα νάμαι ερευνητής Ιατρός.  Να βλέπω μέσα στο μικροσκόπιο το DNA, τις κινήσεις των κυττάρων.

Ακόμη, αυτό που θα ήθελα και έχω αποτύχει παταγωδώς, πλήρως μετά πολλών επαίνων, είναι να είχα ασχοληθεί με την Όπερα.  Το βλέπω ακόμη στα όνειρά μου και ταράζομαι.

Αλήθεια, μιας και το αναφέρατε, τι είναι η αποτυχία;

Η μη προσπάθεια.  Εγώ ας πούμε, ενώ είχα πάρει υποτροφία από το Ωδείο τα παράτησα.  Για αυτό σου λέω ότι ταλέντο είναι η οργάνωση του υλικού σου, με πολύ δουλειά.  Η Αγνούλα η Μπάλτσα, σε αντίθεση με εμένα, έφυγε με υποτροφία και εκτοξεύθηκε στα άστρα.  Είχα εξίσου καλή φωνή.  Δεν προσπάθησα όμως.

Ποιος τραγουδιστής σας αρέσει;

Όποιος τραγουδάει με συγκινεί, κυρίως μ’ αρέσουνε τα τραγούδια των ξεχασμένων λαών.

Και ηθοποιός;

Η παγκόσμια βιομηχανία διαθέτει πλούσια συλλογή, στην Ελλάδα έχουμε σπουδαίους ηθοποιούς.

ΧΙΟΥΜΟΡ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΛΑΤΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.  Ο ΤΡΟΠΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΕΙΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΕΙΝΑΙ ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΑ.

ΣΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΧΑΘΗΚΑΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.

Είστε Αρχιμάστορας του Χιούμορ.  Δώστε μας ορισμό.

Χιούμορ είναι το αλάτι της ζωής.  Ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζεις τα πράγματα. Το χιούμορ είναι κοσμοθεωρία.

Σου προσφέρει την ψευδαίσθηση ότι δεν χάθηκαν τα πάντα.

Και ο αυτοσαρκασμός;

Έχεις εγκύψει μέσα σου, έχεις δει τη ματαιότητα της ύπαρξής σου και την σαρκάζεις.  Βλέπεις το πρόσωπό σου και αντί να το θαυμάζεις σαν τον Νάρκισσο λες «αααα κατάπτυστος είσαι!».

Ωφελεί τον άνθρωπο ο αυτοσαρκασμός;

Είναι ανάλογα με τις ιδιοσυγκρασίες.  Άλλος παθαίνει ένα ατύχημα σοβαρό και βελτιώνεται, άλλος παθαίνει ένα ατύχημα σοβαρό και γίνεται χειρότερος.

Ποιά συμπεριφορά ωφελεί τον άνθρωπο καθ΄ υμάς;

Ο άνθρωπος για να βελτιωθεί πρέπει να είναι κυριολεκτικά ερωτευμένος και δοσμένος σε κάποιον άλλον.  Είναι μία θεραπευτική λειτουργία για την ύπαρξη επειδή προσφέρεις και μοιράζεσαι.

Και οι μη ερωτευμένοι; Δεν υπάρχει ελπίδα;

Αλλος τρόπος αυτοβελτιώσεως είναι η ενδοσκόπηση όπως κάνουν οι γιόγκι, οι μύστες. Να κοιτάς μέσα σου και να βελτιώνεσαι, να λές «τί είναι τώρα αυτό το πράγμα».  Ο ασκητισμός είναι ένα εσωτερικό βλέμμα, που η εποχή μας δυστυχώς δεν το βοηθάει.  Τώρα όλα καλπάζουν με τέτοιους γρήγορους ρυθμούς που δεν μπορούμε να ελέγξουμε τίποτα.

Ποιό είναι το αγαπημένο σας φαγητό;

Μπακαλιάρος άσπρος, βρασμένος με πατάτες, σκόρδο λάδι και πιπέρι.  Τσιτσιλιάνικη και λευκαδίτικη συνταγή.

Κρασί;

Οι ποικιλίες του Δημήτρη Μπάρδη που φτιάχνει για τους φίλους του, απίστευτος δημιουργός.

Αγαπημένη σας ταινία;

Ο Πολίτης Κέιν και ο ρώσικος Βασιλιάς Ληρ του Kozintsev.

Πιστεύετε στα θαύματα κ. Λογοθέτη;

Φυσικά πιστεύω.  Από την ώρα που ανοίγουμε τα μάτια μας, θαύματα συμβαίνουν γύρω μας.  Κι η συνομιλία μας αυτή ένα θαύμα δεν είναι;  Ποιός άλλος οργανισμός του ζωικού βασιλείου θα άντεχε τόση ώρα να σου μιλάει!

Εντάξει!!! Υποκλίνομαι κ. Λογοθέτη!

Είσαι Αρχόντισσα!

Τώρα αυτό θα υποκύψω στον πειρασμό και θα το γράψω.  Τέτοιο κοπλιμέντο απ’ τον Μεγάλο μας Ηθοποιό!

Γράψε ό,τι θέλεις!

—————–

Ο κ. Ηλίας Λογοθέτης πρωταγωνιστεί στην εξαιρετική παράσταση «το Αμάρτημα της Μητρός μου» σε σκηνοθεσία του ιδίου, η οποία θα διανύσει φέτος το 12ο έτος της θρυλλικής θεατρικής της ζωής,με συμπρωταγωνίστρια την κ. Μαρία Ζαχαρή, και τους Ιωάννα Δαρμή και Σάββα Σουρμελίδη.  Φωτισμοί Κατερίνας Μαραγκουδάκη και μουσική Μιχάλη Γληνιαδάκη.

 

 

http://www.presspublica.gr/a-a-hlias-logothetis-simerini-kyvernisi-den-sevastike-mochtho-mou-palepsa-pira-ti-syntaxi-mou-ke-xafnika-tin-vlepo-na-exanemizete/

Advertisements
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: