Αρχική > εκπαιδευτικός > ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

art-pickings:
“George Wesley Bellows (1882 – 1925, American)
Giant Skies, 1913
Oil on panel, 15 x 19 ½"
Collection of Michael H. Finnell
”

George Wesley Bellows (1882 – 1925, American), Giant Skies, 1913

 

Άρθρο του Θωμά Γεωργιάδη

Γραμματέα της Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας

 

Εκπροσώπου της «Προοδευτικής Ενότητας Εκπαιδευτικών» (Π.Ε.Κ.)

 

Το απόγευμα της Παρασκευής 19-5-2017 δημοσιεύτηκε το σχέδιο νόμου για την επιλογή των Διευθυντών στην εκπαίδευση. Είναι ένας νόμος με "παλιά συνταγή" που πλάστηκε με ανακυκλωμένα και χρησιμοποιημένα υλικά. Δεν φέρνει κανένα πραγματικά νέο στοιχείο που μπορεί να σηματοδοτήσει κάποια, έστω και μικρή, ποιοτική αλλαγή στην εκπαίδευση. Πρόκειται στην ουσία για το Ν. Διαμαντοπούλου και, για τα μάτια, έχει και επάλειψη από το Ν. Μπαλτά – Κουράκη.

Η απόφαση του Σ. τ. Ε. για το Ν. Μπαλτά – Κουράκη ήταν ουσιαστικά γνωστή εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, μετά και την απόφαση του τμήματος, και παρόλα αυτά δεν έγινε καμιά προσπάθεια όλο αυτό το χρονικό διάστημα ώστε να υπάρξει μια άλλη ποιοτική διαδικασία για την επιλογή των Διευθυντών. Όλα γράφτηκαν και ετοιμάστηκαν εσπευσμένα, πρόχειρα και κόψε – ράψε.

Συγκεκριμένα

Στην πιστοποιημένη επιμόρφωση στην Τ.Π.Ε (επίπεδο 1) δίνονται 0,5 μονάδες όπως και στο Ν. Μπαλτά – Κουράκη (έχει εξαφανιστεί εντελώς το επίπεδο 2, λες και δεν έγινε ποτέ), ενώ δίνονται στην πιστοποιημένη γνώση ξένης γλώσσας (επιπέδου Β2) 0,8 μονάδες (από 0,5 μονάδες στο Ν. Μπαλτά – Κουράκη). Από τη μικρή αυτή διαφοροποίηση φαίνεται ότι για τη λειτουργία ενός Δ/ντή σχολείου είναι "σημαντικότερη" η γνώση ξένης γλώσσας από τη χρήση και λειτουργία ενός Η/Υ!!!. Αν είναι έτσι, γιατί δεν μοριοδοτείται και η γνώση ξένης γλώσσας ανώτερης του Β2;

Αλλά είναι περίεργο και μοιάζει με φωτογραφία σε κάδρο αυτή η αύξηση κατά 0,3 μονάδες της ξένης γλώσσας.

Αυξάνονται οι μονάδες, από 4 σε 5, όταν κάποιος κατέχει Διδακτορικό και Μεταπτυχιακό και αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά. Δεν υπήρχε ούτε στο Ν. Διαμαντοπούλου ούτε στο Ν. Μπαλτά – Κουράκη. Σωστά δίνονταν οι μονάδες του ανώτερου τίτλου. Με την αλλαγή αυτή που προτείνεται μήπως θάπρεπε να μας προβληματίσει ώστε το ίδιο να γίνεται και αλλού, όπως π.χ. στη ξένη γλώσσα (επίπεδα Β2 και C1, C2) ή στις Τ.Π.Ε (επίπεδο 1 και επίπεδο 2);

Η αρχική ανακοίνωση ότι οι Δ/ντές με 2 πλήρης θητείες σε ένα σχολείο δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο ίδιο σχολείο ήταν τόσο "πρωτοπόρα και καινοφανής", ώστε να αναγκάσει τον υπουργό να την "μαζέψει" την άλλη μέρα (Σάββατο μεσημέρι) άρον – άρον. Είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της προχειρότητας με την οποία συντάχθηκε ο συγκεκριμένος νόμος, καθώς τα προβλήματα που δημιουργούσε ήταν έως και ανυπέρβλητα.

"Αλλάζει" ο τρόπος έκφρασης της "γνώμης των συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών". Η γνώμη των εκπ/κών, διατυπώνεται φανερά επί συγκεκριμένων ερωτήσεων αποτίμησης. Προκύπτουν αμέσως τα εξής ερωτήματα:

i) Γιατί ένας εκπ/κός να κάνει αρνητική κρίση για οποιονδήποτε όταν αυτός μπορεί να βρεθεί προϊστάμενός του στο σχολείο;

ii) Αν ένας εκπ/κός κάνει αρνητική κρίση, γεγονός που θα γίνει γνωστό στον πιθανό προϊστάμενο, ποια είναι η θέση και των δύο την επόμενη ημέρα;

Σχετικά με την επανεμφανιζόμενη συνέντευξη. Αυτή προτείνεται να μοριοδοτείται τώρα με 8 μονάδες στο μέγιστο των 31 (ποσοστό 26%) έναντι 15 μονάδες στο μέγιστο των 47 (ποσοστό 32%) στο Ν. Διαμαντοπούλου (εντυπωσιακή η διαφορά !!).

Η διαδικασία στο Ν. Διαμαντοπούλου ήταν δομημένη (Άρθρο 13 παρ. 4) και έδινε κάποια "εχέγγυα" λειτουργίας στον υποψήφιο. Με τον προτεινόμενο Ν. πως θα είναι η συνέντευξη καθώς δεν υπάρχει καμιά αναφορά;

Οι μονάδες που δίνονται στα τυπικά προσόντα είναι εξαιρετικά ετεροβαρής υπέρ των τίτλων σπουδών και της υπηρεσιακής κατάστασης (κατ’ ανώτατο 10+13=23 σε σύνολο 31 μονάδων). Αυτό σημαίνει ότι υποψήφιος με 20 χρόνια υπηρεσίας και κάποιους τίτλους σπουδών "γίνεται σίγουρα Δ/ντής" ("αξίζει δεν αξίζει"). Ποιά η ποιοτική διαφορά από το Ν. Διαμαντοπούλου;

Είναι βέβαιο ότι ο Ν. αυτός γράφτηκε βιαστικά, πρόχειρα και χωρίς καμιά πρωτότυπη σκέψη. Για μια ακόμα φορά χάνεται το τρένο για ποιοτικές βελτιώσεις.

Είναι ολοφάνερο πλέον ότι η πρόταση της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών (Π.Ε.Κ.) για την ίδρυση και λειτουργία σχολής στελεχών της εκπαίδευσης είναι μονόδρομος αν θέλουμε να βελτιώσουμε την κατάσταση των σχολείων στη χώρα μας.

Τα μπαλώματα πρέπει σταματήσουν.

Αθήνα 20-5-2017

 

Morning, Howard Hodgkin

Morning, Howard Hodgkin

Advertisements
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: