Αρχική > εκπαίδευση > Όταν η δημαγωγία του Υπουργών Παιδείας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεν έχει όρια…

Όταν η δημαγωγία του Υπουργών Παιδείας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεν έχει όρια…

amare-habeo:
“ Maurice Utrillo (French, 1883-1955)
Menu Study, 1922
Gouache and ink on paper, 20.7 x 12.8 cm
”

 

 

Maurice Utrillo (French, 1883-1955), Menu Study, 1922

Του Νίκου Τσούλια

 

      Πότε πρόλαβε και έγινε και ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Μπαξεβανάκης, πρώην συνδικαλιστικό στέλεχος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. σε τοπική ΕΛΜΕ, κι αυτός μέγας δημαγωγός; Είναι να απορεί κανείς… Τι βαθυστόχαστο και τι μεγαλεπήβολο δήλωσε με περισσή έπαρση, αλλά παρ’ όλα αυτά δεν έγινε η είδηση των ημερών; Αποφάνθηκε ότι είναι «ισότιμη πλέον η επαγγελματική εκπαίδευση»!

      Πρόκειται προφανώς για γεγονός ιστορικής σημασίας!! Από τότε που συστάθηκε η Τεχνική και Επαγγελματική εκπαίδευση είχε ως κύριο πρόβλημα τη μη ισοτιμία της με τη Γενική Εκπαίδευση. Και ενώ έχουν γίνει επί δεκαετίες πολλές απόπειρες ουσιαστικής μεταρρύθμισής της και έχουν αποτύχει όλες – ακόμα και οι πιο σπουδαίες παρεμβάσεις στην εκπαίδευση, όπως εκείνη της δεκαετίας του 1964 της Ένωσης Κέντρου -, έρχεται σήμερα η λαοσωτήρια αριστεροακροδεξιά συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. μέσα στην πιο γκρίζα εικόνα των απανωτών μνημονίων και ισχυρίζεται ότι έλυσε το ζήτημα της ισοτιμίας της Επαγγελματικής εκπαίδευσης! Είναι πράγματι μαγικό. Μέσα στη γκρίζα εικόνα και των δύο αριστερών μνημονίων, η επαγγελματοποιημένη πολιτική δημαγωγία ισχυρίζεται ότι λύνει ένα από τα πιο δύσκολα προβλήματα της εκπαίδευσης!!!

      Είναι πράγματι φοβερό και πρωτόγνωρο. Την ώρα που αποδομείται η εκπαίδευση ακόμα και στις πιο βασικές λειτουργίες της, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ισχυρίζεται ότι κάνει προοδευτική μεταρρύθμιση και ότι λύνει ίσως το πιο ακανθώδες ζήτημα του ελληνικού εκπαιδευτικού μας συστήματός μας. Πέρασαν τόσοι και τόσο σπουδαίοι παιδαγωγοί, ιστορικές προσωπικότητες από το Υπουργείο Παιδείας και δεν μπόρεσαν σε συνθήκες γενικότερης κοινωνικής προόδου της χώρας μας να λύσουν το εν λόγω θέμα. Κι όμως σήμερα σε συγκυρία γενικής κρίσης της χώρας και διάλυσης της εκπαίδευσης ο κ. Υφυπουργός ισχυρίζεται κάτι που υπερβαίνει και τα πιο ακραία όρια της δημαγωγίας.

      Βέβαια, όταν ο Υπουργός ο κ. Γαβρόγλου ισχυρίζεται ότι θα «διορίσει χιλιάδες εκπαιδευτικούς», ότι θα «καταργήσει τις Πανελλαδικές εξετάσεις» και θα έχουμε «ελεύθερη πρόσβαση στο πανεπιστήμιο» και θα λυτρωθούν δεκάδες χιλιάδες μαθητών που κάθε χρόνο υποφέρουν, γιατί να υστερεί ο κ. Μπαξεβανάκης; Είναι προφανές ότι οι Υπουργοί μας δεν ζουν μια άλλη πραγματικότητα ούτε φαντασιώνονται ως προς το μεγαλειώδες έργο των δύο μνημονίων τους ακόμα και με τις προνομοθετήσεις τους. Δημαγωγούν σκόπιμα και ασύστολα, συνειδητά και ξεδιάντροπα.

      Προσπαθούν να επιβάλλουν το περιεχόμενο του λαϊκισμού τους – με την πιο σκαιά προπαγάνδα – στον ελληνικό λαό ότι τον απελευθερώνουν από τους οικονομικούς περιορισμούς των δανειστών ψηφίζοντας τα αριστερά μνημόνιά τους! Είναι πράγματι μοναδικό στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης να επιχειρείται μια τόσο χοντροκομμένη αντίληψη περί της πραγματικότητας.

      Όλα τα μέτρα, που παίρνει και η σημερινή συγκυβέρνηση, αποδιοργανώνουν την Επαγγελματική εκπαίδευση. Τα Επαγγελματικά Λύκεια συρρικνώνονται. Ειδικότητες εκπαιδευτικών εκδιώκονται. Καθηγητές θα πάνε προς τα Ι.Ε.Κ. Τα τμήματα των ΕΠΑ.Λ. και τα παρεχόμενα γνωστικά αντικείμενα μειώνονται. Ο αριθμός των μαθητών έχει πάρει την κατιούσα λόγω όλης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

      Αλλά ακόμα και σ’ αυτά τα σημεία που ευαγγελίζεται την ισοτιμία επί συγκεκριμένων πεδίων, πώς την εννοεί; Δόθηκε η δυνατότητα εισαγωγής των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. στα πανεπιστήμια σε ποσοστό 1%! Ο εμπαιγμός ονομάζεται, όπως σχεδόν στο σύνολο της …αριστερής πολιτικής, ως προοδευτική ρύθμιση. Αλλά, για να δούμε και ένα επιμέρους στοιχείο. Πώς αντιμετωπίζεται η ισοτιμία των τίτλων των δύο τύπων λυκείου, όταν οι απόφοιτοι του ΕΠΑ.Λ. αποκλείονται εντελώς από την εισαγωγή τους στις στρατιωτικές σχολές αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων σύμφωνα με την προκήρυξη Φ.337.1/51/498660, ΑΔΑ:ΓΕΥ6-ΖΛΠ, 2 Μαΐου 2017,  η οποία αφορά την επιλογή σπουδαστών-τριών;

      Συμπερασματικά, ποιος είναι ο βασικός στόχος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. στο ζήτημά μας; Η κατάργηση της Επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσω της δημιουργίας ενός και μόνο Ενιαίου τύπου λυκείου! Η δημαγωγία δημαγωγία αλλά η βασική στόχευση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. αποκρύπτεται επιμελώς! Ουσιαστικά είναι δέσμιοι μιας δήθεν αριστερής θεώρησης της εκπαίδευσης θέτοντας την επαγγελματική εκπαίδευση με τη μορφή κατάρτισης μετά το Ενιαίο (κατ’ ουσία Γενικό) λύκειο.

      Παράλληλα έθεσε το τελευταίο διάστημα ο Υπουργός Παιδείας και το εξής καινούργιο στοιχείο, τη δημιουργία Διετών Σχολών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Να λοιπόν που η αποδόμηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν έρχεται μόνο από το έντονο κύμα της φιλελευθεροποίησής της και της εμπορευματοποίησής της αλλά και από μια δήθεν προοδευτική σκοπιά.

      Τελικά, πρέπει να δεχτούμε ότι η δημαγωγία του τύπου που εφάρμοσε και εφαρμόζει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεν έχει όρια. Και όχι μόνο αυτό, αλλά αναπαράγεται και μεγεθύνεται με περισσή ευκολία. Θα τελειώσει η κυβερνητική τους θητεία και θα δημαγωγούν ακόμα και τότε…

amare-habeo:
“ Paul Ackerman (Romanian-French, 1908-1981)
Man in the city, N/D
Charcoal on paper, 19.5 x 13.5 cm
”

Paul Ackerman (Romanian-French, 1908-1981), Man in the city

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: