Αρχική > εκπαίδευση > Π.Ε.Κ. Ε ΕΛΜΕ Αν. Αττικής

Π.Ε.Κ. Ε ΕΛΜΕ Αν. Αττικής

 

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών

 

«Κάθε αλήθεια περνάει από τρία στάδια.

Πρώτα γελοιοποιείται.

Μετά βρίσκει σφοδρή αντίθεση.

Και στο τέλος θεωρείται αυτονόητη».

Άρθουρ Σοπενχάουερ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Όλοι οι εργαζόμενοι και οι εκπαιδευτικοί βιώνουμε εδώ και εφτά χρόνια με τα τρία διαδοχικά μνημόνια τη λεηλασία του εισοδήματός μας, τη διαρκή μείωση των δαπανών για την Παιδεία, την Υγεία, την Ασφάλιση. Η συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ., ενώ εκλέχτηκε με σημαία το περίφημο σύνθημα «με ένα νόμο, με ένα άρθρο, κατάργηση των μνημονίων», προχώρησε στην ψήφιση ενός ακόμα πιο επώδυνου μνημονίου.    

Τα τελευταία δύο χρόνια, μία ανερμάτιστη, δημαγωγική, σχιζοφρενική πολιτική διαλύει σιγά – σιγά ό,τι έχει διασωθεί από τα κοινωνικά δικαιώματα, αποδομεί πλήρως τον παραγωγικό και  κοινωνικό ιστό, απεμπολεί με ευκολία τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας

Το αδιέξοδο της χώρας μας συνεχίζεται. Η ύφεση έχει ισοπεδώσει την οικονομία. Η κοινωνία μας βιώνει μια κατάσταση συνεχούς οικονομικού πολέμου, χωρίς τελειωμό, χωρίς προοπτική για την Ελλάδα.

Το σχιζοφρενικό είναι, ότι ενώ η αριστεροδεξιά κυβέρνηση  εφαρμόζει την πιο ανάλγητη κοινωνικά νεοφιλελεύθερη πολιτική που έχει ασκηθεί σε Ευρωπαϊκή χώρα,  αυτή –χάριν του κομματικού ακροατηρίου-,  ονομάζεται « προοδευτική» εξέλιξη…

Τα πιο μεγάλα ψέματα καλλιεργούνται στο γόνιμο έδαφος της απελπισίας του λαού.

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΕ ΚΡΙΣΗ….

Δεσμευμένη στο πιο σκληρό μνημόνιο εφαρμόζει πιστά μία αντιεκπαιδευτική πολιτική εμπνευσμένη από την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ.

Κι όμως…

Δεν έχουν περάσει τρία χρόνια από τότε που ο σημερινός πρωθυπουργός – ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δήλωνε: «αποτελεί παραλογισμό και απόλυτη στρέβλωση της μεταρρύθμισης ως έννοιας να πιστεύει κάποιος ότι, στη διαλυμένη Ελλάδα, την ανάπτυξη θα φέρει η περίφημη «εργαλειοθήκη» του Ο.Ο.Σ.Α.». (12/2/2014).

Σήμερα η αποκηρυγμένη εργαλειοθήκη έχει γίνει ο οδικός χάρτης της εκπαιδευτικής πολιτικής – μέσα από τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η ελληνική κυβέρνηση στον Ν.4336/15 (μνημόνιο 3)- και ο κ. Γαβρόγλου ως υπουργός Παιδείας αναθέτει μελέτη επικαιροποίησης του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στον ΟΟΣΑ έναντι του ποσού των 90.000 €.

ΟΙ ΘΕΣΜΙΚΕΣ – ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΕΣΜΙΚΕΣ-  ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Στα δύο χρόνια που πέρασαν ο απολογισμός της εκπαιδευτικής αντιμεταρρύθμισης της Κυβέρνησης είναι πλούσιος:

  • «Πούλησαν» ανέξοδες υποσχέσεις για 20000 μόνιμους διορισμούς και όταν αυτές αποδείχθηκαν για μία ακόμη φορά λόγια του αέρα, άρχισαν να κόβουν προσωπικό.

  • Δεσμεύτηκαν  για «απόλυτη κομματική ανεξιθρησκία» (Μπαλτάς) και διόρισαν κομματικούς  περιφερειακούς Διευθυντών Εκπαίδευσης με αδιαφανή κριτήρια.

  • Θέσπισαν νέο τρόπο συγκρότησης των υπηρεσιακών συμβουλίων, σύμφωνα με τον οποίο, ο ορισμός των δύο από τα πέντε μέλη, γίνεται από τον κομματικό Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης χωρίς άλλο κριτήριο παρά μόνον την δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία.

  • Κατάργησαν τη συνέντευξη διότι όπως ανέφεραν στην αιτιολογική έκθεση του Ν.4327/15 « η ολιγόλεπτη συνέντευξη στο παρελθόν χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον για την επιλογή «ημετέρων» της εκάστοτε εξουσίας, για να την επαναφέρουν έξι μήνες μετά με αυξημένη μάλιστα μοριοδότηση.

  • Μείωσαν  κατά 3 ώρες, με Υπουργική απόφαση, τα  μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος των Γυμνασίων   αποκλειστικά και μόνο για να μειωθούν οι ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό.

  • Προχώρησαν σε αποσπασματικές ρυθμίσεις, όπως η επιμήκυνση του διδακτικού έτους, η καθιέρωση τετραμήνων αντί τριμήνων, η επανεξέταση των ανεξεταστέων τον Ιούνιο, ύστερα από «πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας 5-10 ωρών(!), το διαχωρισμό των μαθημάτων σε σημαντικά και λιγότερο σημαντικά ή και καθόλου σημαντικά.

  • Καθιέρωσαν την τρίτη ανάθεση στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο επιστρέφοντας στο σχολείο των  4-5 ειδικοτήτων που θα διδάσκουν όλα τα μαθήματα, ανεξαρτήτως σπουδών ή εξειδίκευσης.

  • Διεξήγαγαν ένα διάλογο «μαϊμού»  για την παιδεία που δεν εμπόδισε την ηγεσία του υπουργείου από το να καταθέτει τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια (πχ για τις βοσκήσιμες γαίες) ή να υπογράφει πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, ακόμα και για θέματα όχι επείγοντα χαρακτήρα.

  • Υποβάθμισαν την Ειδική Αγωγή χάριν της εξοικονόμησης προσωπικού. Με τροπολογία ( στο Ν/Σ για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση) προβλέπεται να διδάσκουν στην ΕΑΕ ακόμα και εκπαιδευτικοί χωρίς καμία απολύτως εξειδίκευση ή σχετική προϋπηρεσία

  • Εξαφάνισαν  και τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις επιλογές των παιδιών.

  • Επανέφεραν τη βάση του 9.50 και την μη συμμετοχή της βαθμολογίας του Λυκείου στη διαδικασία πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με αποτέλεσμα την πλήρη απαξίωση και τη διάλυση του Λυκείου.

  • Εγκατέλειψαν τα  ΕΠΑΛ με στόχο τη συρρίκνωσή τους. Η επικοινωνιακή φόρμουλα είναι η «αυτοκατάργηση», αφού πρώτα απογυμνώνονται μεθοδευμένα οι Τομείς.

  • Με την πολιτική που ασκούν, διώχνουν τους εκπαιδευτικούς από την εκπαίδευση προς τους χώρους της Κατάρτισης. Προκαλούν μια μαζικού χαρακτήρα ανασφάλεια και αναστάτωση στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών των ΕΠΑ.Λ.

Και τώρα προαναγγέλουν:

  • Την αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση με βάση τα όσα έχουν δεσμευθεί να υλοποιήσουν, ξεχνώντας βέβαια τα συνθήματα για «απείθεια» και «ανυπακοή».

  • Τον ακρωτηριασμό του λυκείου και την μετατροπή του σε εξεταστικό κέντρο  με μοναδικό σκοπό την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δημαγωγώντας παράλληλα για κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων…

ΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΗΜΕΡΑ

Μία γενικευμένη απαξίωση του συνδικαλιστικού κινήματος  εκδηλώνεται με την αποχή από τις συνδικαλιστικές διαδικασίες, την ελλιπή συμμετοχή σε κινητοποιήσεις, την απογοήτευση και την αδιαφορία.

Η απουσία ολοκληρωμένου σχεδίου, συνολικής πρότασης και αυτονομίας που χαρακτηρίζει σήμερα το συνδικαλιστικό κίνημα, έχει οδηγήσει τη μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων στην αποστροφή και την αδιαφορία.

              Σήμερα δεν έχουμε πρόβλημα μόνο από τη μνημονιακή και αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου αλλά και από τη στάση της ΟΛΜΕ που τα τελευταία δύο χρόνια δεν έχει εισηγηθεί τίποτα στον κλάδο. Δεν προτείνει. Δεν αποφασίζει.

Όποια κινητοποίηση είχαμε τα δύο χρόνια ήταν στο πρόγραμμα δράσης της ΑΔΕΔΥ.

Το κοινωνικό κίνημα πρέπει να αντισταθεί ώστε να μην διαβρωθεί περαιτέρω η ενότητα των εργαζομένων.

Τώρα κρίνεται ο ουσιαστικός ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος: να αναπτύξει γενική δράση και όχι κλαδική και να διαμορφώσει έναν «βασικό χάρτη αγώνα» – μακριά από μεγαλόσχημες θεωρητικές διακηρύξεις – που θα έχει στον πυρήνα του α) την αντιμετώπιση της ανεργίας και β) το αίτημα για αξιοπρεπή μισθό και σύνταξη και ουσιαστική ασφάλιση.

Καλούμε  όλους τους συναδέλφους για να συνθέσουμε μια δημιουργική συλλογικότητα.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε μια προσπάθεια να ανανεώσουμε το ύφος και το ήθος της συνδικαλιστικής μας αντίληψης και πρακτικής.

Σε μια εποχή που η ιστορία γράφεται από τις κοινότητες είναι  περισσότερο αναγκαία από ποτέ η ενότητα στη βάση, οι κοινές δράσεις που θα κτίσουν νέες συλλογικότητες.

Αφήνουμε πίσω λοιπόν τη μονομέρεια και την καθαρότητα του κομματικού λόγου και τις διχαστικές παραταξιακές πρακτικές και απευθύνουμε ένα κάλεσμα συμπόρευσης και σύνθεσης.

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών

Ε ΕΛΜΕ Αν. Αττικής

(Π.Ε.Κ.)

 

Ε΄ Ε.Λ.Μ.Ε Ανατολικής Αττικής

ΥΠΟΨΗΨΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ

ΑΪΒΑΛΙΩΤΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ

2ο ΓΥΜ ΠΑΙΑΝΙΑΣ

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΠΑΝΟΣ

2ο ΓΕΛ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ

ΓΙΩΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΓΕΛ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ

ΓΟΥΜΕΝΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ

1ο ΓΥΜ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

ΔΙΟΚΜΕΤΖΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

1ο ΓΕΛ ΓΕΡΑΚΑ

ΖΑΧΟΣ ΛΑΖΑΡΟΣ

ΓΥΜ ΜΑΡΑΘΩΝΑ

ΚΑΤΡΑΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

1ο ΓΕΛ ΓΕΡΑΚΑ

ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

2ο ΓΥΜ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

ΛΙΑΠΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

3ο ΓΥΜ ΓΕΡΑΚΑ

ΜΑΡΓΕΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΓΕΛ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΗ

2ο ΓΥΜ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

ΠΑΠΑΔΑΝΤΩΝΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

1ο ΓΕΛ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

ΠΑΠΑΔΟΓΕΩΡΓΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΓΥΜ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ

ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ ΜΑΚΗΣ

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΥΡΙΟΥ

ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

2ο ΓΕΛ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ

ΡΗΤΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

3ο ΓΥΜ ΓΕΡΑΚΑ

ΣΒΟΡΩΝΟΣ ΠΑΝΟΣ

2ο ΓΕΛ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

ΣΚΙΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

1ο ΓΕΛ ΓΕΡΑΚΑ

ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΓΥΜ ΜΑΡΑΘΩΝΑ

ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

3ο ΓΕΛ ΚΟΡΩΠΙΟΥ

ΤΕΡΖΗ ΡΟΥΛΑ

ΓΕΛ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε.

ΡΕΤΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

ΓΕΛ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ


 

lilithsplace:
“Small almond tree, 2009 - Boaz Noy (b. 1972)
oil on canvas |  source:
”

Small almond tree, 2009 – Boaz Noy (b. 1972)

Advertisements
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: