Αρχική > πολιτική > Μια χρήσιμη στο σύστημα αριστερά…

Μια χρήσιμη στο σύστημα αριστερά…

 

George Bellows - Approach of Rain - 1913

George Bellows – Approach of Rain – 1913

 

Ήττα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και στο τηλεοπτικό πεδίο

Του Νίκου Τσούλια

 

      Όταν ηττάσαι στο κοινωνικό και στο πολιτικό πεδίο, οι ήττες στα άλλα επιμέρους πεδία έρχονται μόνες τους. Όταν διακηρύσσεις έναν …ηθικό αγώνα κατά των καναλαρχών – ενώ στην ουσία προωθείς με τον πιο προκλητικό τρόπο τους δικούς καινούργιους καναλάρχες -, η πραγματικότητα θα σε εκδικηθεί. Όταν η δημαγωγία είναι η μόνιμη ιδεολογική και πολιτική σου υποκουλτούρα, η ιστορία θα σε «ξεπετάξει» πολύ γρήγορα.

      Κατάφερε ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. να χάσει μια μάχη εκεί που είχε προνομιακό πεδίο, γιατί σαφώς και υπάρχει πρόβλημα στο χώρο της ιδιωτικής τηλεόρασης με τρία κύρια – κατά τη γνώμη μου – προβλήματα: την έλλειψη κρατικής άδειας για τη χρήση των συχνοτήτων, τα θαλασσοδάνεια και η διαπλοκή, και το κακής ποιότητας τηλεοπτικό τοπίο. Και αν το τρίτο πρόβλημα είναι πολύ σύνθετο και δεν επιλύεται με μια κυβερνητική απόφαση, τα άλλα δύο συνδέονται με το πολιτικό σύστημα και μπορούν να επιλυθούν – θα έπρεπε να έχουν επιλυθεί.

      Αλλά ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεν είχε ως πραγματικό σκοπό την επίλυση των προβλημάτων αλλά την προώθηση των δικών του κομματικών συμφερόντων, γι’ αυτό και ηττήθηκε κατά κράτος. Το πιο περίεργο είναι το γεγονός ότι ήξερε από την αρχή ότι ο Νόμος Παππά είναι απόλυτα αντισυνταγματικός. Κι όμως, δεν τον άφησε η κομματική αλαζονεία και έπαρση να μη προχωρήσει απ’ αυτό το δρόμο, αλλά αντίθετα να συγκροτήσει αρχικά το Ε.Σ.Ρ. και να έχει αυτό την αρμοδιότητα, όπως προβλέπει το Σύνταγμα. Και έτσι φτάσαμε στο σημείο να υπερασπίζεται τη νομιμότητα, τη συνταγματικότητα και τους κανόνες της δημοκρατίας και της πολιτείας η Νέα Δημοκρατία.

      Και τώρα τι; Στην ήττα φαίνεται αν υπάρχει η δυνατότητα να διδαχτείς απ’ αυτή ή αν θα οδηγηθείς στις επόμενες ήττες. Βγήκε λοιπόν η κυβερνητική εκπρόσωπος με ύφος χιλίων καρδιναλίων για να εξυβρίσει τη δικαιοσύνη με τον πιο σκαιό τρόπο, για να πουλήσει ακόμα μια φορά το λαϊκισμό της αριστερής κυβέρνησης (και μίλησε για τα χαμένα συσσίτια των παιδιών, για τις ελλείψεις των σχολείων…) σαν να απευθυνόταν σε κομματικούς υπηκόους και όχι σε πολίτες με άποψη. Και αν το γραπτό κείμενό της (προφανώς κείμενο του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης) ήταν κείμενο σκληρό, το πρόσωπό της ήταν γεμάτο θλίψη, το βλέμμα της απλανές και η φωνή της μόνιμα σπασμένη. Η όλη σημειολογία της έκφρασής της ήταν δείγμα ήττας και πανικού. Άλλος ο λόγος (κραταιός…) και άλλη η εικόνα (χιλιοσπασμένη…).

      Όταν μια κυβέρνηση αποκτά ένα σιδερένιο προσωπείο κομματικής αλαζονείας, όταν την ήττα δεν την αποδέχεται ως τέτοια και δεν προχωράει σε στοιχειώδη αυτοκριτική, τότε δεν έχει απλά και μόνο χάσει τους δρόμους της αλλά και τη δυνατότητα να σκεφτεί ποιοι μπορεί να είναι αυτοί οι δρόμοι της. Τώρα τα γεγονότα δημιουργούνται απ’ άλλους και την πρωτοβουλία των κινήσεων την έχει χάσει η κυβέρνηση παρά τις προσπάθειες που κάνει να εμφανιστεί ότι αυτή κινεί την υπόθεση. Τώρα σέρνεται πίσω από άλλους…

      Και επειδή οι αριστεροί κυβερνώντες έχουν θητεύσει επί μακρόν στα κομματικά τους παιχνίδια της σταλινικής τεχνικής, επιχειρούν να αναγάγουν την όλη αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και Συμβουλίου της Επικρατείας όχι στην απλή λειτουργία των ανεξάρτητων θεσμών Δικαιοσύνης και πολιτικής εξουσίας ως μια υπόθεση μεταξύ της δήθεν προοδευτικής δικής τους πολιτικής και του καταστημένου – κάτι δηλαδή σαν εικόνα ταξικής πάλης -, για να αποκομίσουν αριστερά οφέλη. Τόσο γκροτέσκο και τόσο κυνικό, τόσο δημαγωγικό αλλά και τόσο ατελέσφορο είναι τελικά το όλο σκηνικό στη χαμένη υπόθεση.

     Η ήττα της κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. δεν είναι τυχαία. Είναι απότοκος της ίδιας πολιτικής νοοτροπίας που τη χαρακτηρίζει από την αρχή που ανήλθε στην εξουσία. Έδινε παντού εικονικές μάχες και δημιουργούσε δήθεν ηρωικούς αγώνες, ενώ στην πραγματικότητα έχανε παντού: στις διαπραγματεύσεις για τα Μνημόνιο, στο Δημοψήφισμα, στον εκβιασμό των αγορών με το capital control, στην ιστορία της δραχμής, στην αναζήτηση δανείων από τη Ρωσία και την Κίνα, στη «διαφύλαξη» του Ελληνικού, στο μη ξεπούλημα της Δημόσιας περιουσίας (με την ενός αιώνα πλην ενός χρόνου ιδιωτικοποίησή της!), με την κατάργηση με ένα Νόμο των Μνημονίων, με την …απελευθέρωση της Ελλάδας από την τρόικα. Στην ουσία ποια μπορεί να είναι η τελική αποτίμηση της ιστορίας από τη διακυβέρνηση της «αριστεράς»; Κατά τη γνώμη μου, είδαμε απλά μια «αριστερά χρήσιμη στο σύστημα», όπως πολύ παραστατικά σημείωνε ο Ανιέλι.

      Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. κυβερνάει την Ελλάδα με το πιο χαμηλό ποσοστό που είχε ποτέ κυβερνητικό κόμμα. Αν κάνουμε αναγωγή δε στη φοβερή μείωση της συμμετοχής στις τελευταίες εκλογές, θα εκπλαγούμε από το ποσοστό της μικρής κοινωνικής αντιστοίχησής του. Τώρα ήλθε μόνος του να επαναφέρει τη Ν.Δ. στο προσκήνιο. Και δεν θα πληρώσει το τίμημα μόνος του αλλά για άλλη μια φορά και ο ελληνικός λαός.

      Η εκδίκηση της Ιστορίας ήλθε πολύ γρήγορα. Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. αθώωσε τη Ν.Δ. από τις μεγάλες ευθύνες της στην πρόκληση της κρίσης ακόμα και με τον πιο έντονο συμβολισμό. Ανέδειξε ως Πρόεδρο της Δημοκρατίας ένα σκληρό κυβερνητικό στέλεχος της Δεξιάς, που πρωτοστάτησε στους τελευταίους μαζικούς ρουσφετολογικούς διορισμούς. Και όλα αυτά για να λεηλατήσει την κεντροαριστερά. Αλλά στην πολιτική και πιο πολύ στην Ιστορία οι απάτες γυρίζουν εναντίον εκείνων που τις επινοούν και τις στήνουν.

Αποτέλεσμα εικόνας για Τσιπρας και Γεροβασίλη

Οι πρωταγωνιστές…

 

 

thunderstruck9: “ Henry Moore (British, 1898-1986), Shelter Drawing, 1942. Pencil, watercolour, wax crayon, pen and ink on paper, 28 x 21.5 cm. ”

Henry Moore (British, 1898-1986), Shelter Drawing, 1942

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: