Αρχική > πολιτική, εκπαίδευση > Τα κόμματα στη Βουλή για την Παιδεία

Τα κόμματα στη Βουλή για την Παιδεία

Αποτέλεσμα εικόνας για van gogh book

Van Gogh

 

Του Νίκου Τσούλια

 

 

      Οι συζητήσεις στη Βουλή προσφέρονται πάντα για συνολικότερη και πιο σφαιρική προσέγγιση των ζητημάτων της εκπαίδευσης, αφού τόσο η αντιπαράθεση των πολιτικών θέσεων όσο και η ποικιλόμορφη κριτική αναδεικνύουν και πολλές συχνά αθέατες όψεις των πολιτικών που έχουν τα κόμματα.

      Βέβαια υπάρχει και ο κίνδυνος της ωραιοποίησης της πρότασης κάθε κόμματος από τη μια πλευρά και η κατεδαφιστική ή η απόλυτη απορριπτική στάση κάθε κόμματος έναντι των άλλων, αλλά παρ’ όλα αυτά θεωρώ ότι ο πολιτικός διάλογος σε επίπεδο αρχηγών κομμάτων έχει μια ιδιαίτερη αξία και πρέπει να εστιάζουμε επ’ αυτού του διαλόγου, αφού εκτός των άλλων είναι και συστατικό στοιχείο του κοινοβουλευτισμού και της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας.

      Ο γ.γ. του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπας, κατηγόρησε και την κυβέρνηση και την αξιωματική αντιπολίτευση ότι προσεγγίζουν την Παιδεία με τον ίδιο τρόπο. «Ο πρωθυπουργός έδωσε άριστα 20 στο υπουργείο Παιδείας χωρίς καμία ντροπή, για την επιτυχία να ανοίξουν χωρίς προβλήματα τα σχολεία… Έλεος! Η καθημερινότητα για τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της είναι πολύ διαφορετική. Σε ποια καθημερινότητα επέστρεψαν τα σχολεία, όταν η λαϊκή οικογένεια, ρημαγμένη από τους φόρους, έχει μπροστά της τα έξοδα για τα φροντιστήρια, τις ξένες γλώσσες, για αθλητική δραστηριότητα και τη σχολική τσάντα που πρέπει να γεμίσει με την περίφημη σχολική λίστα;».

      Προχώρησε σε μια συγκριτική θεώρηση μεταξύ της πολιτικής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και της Ν.Δ. «Συνολικά οι αλλαγές στο σχολείο, βρίσκονται στην ίδια ρότα με τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Για αυτονομία του σχολείου μίλησε το πόρισμα διαλόγου που οργάνωσε η κυβέρνηση. Αυτονομία του σχολείου ζήτησε και η ΝΔ. Αξιολόγηση του σχολείου με τα μέτρα και τα σταθμά της αγοράς έκανε λόγο το πόρισμα. Το ίδιο ζητάει η ΝΔ. Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας προτείνει και ο ΣΥΡΙΖΑ, ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και η ΝΔ. Μήπως το εκπαιδευτικό κουπόνι, που τινάζει τη δημόσια και δωρεάν παιδεία στον αέρα, είναι αποκλειστικά πρόταση του ΣΕΒ; Ή μόνο της ΝΔ; Όχι φυσικά, το υλοποιεί και η κυβέρνησή σας, με την προσχολική αγωγή σήμερα… Η κυβέρνηση θέλει το λύκειο ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο. Στόχος είναι η αποτροπή από την επιλογή του Γενικού Λυκείου, ώστε να υλοποιηθεί το όραμα της κυβέρνησης για μαζική στροφή στην πρόωρη επαγγελματική κατάρτιση στα υποβαθμισμένα και χωρίς υποδομές ΕΠΑΛ».

     Η αντίληψη του ΚΚΕ για την παιδεία έχει άλλες αφετηρίες και άλλες στοχεύσεις από εκείνες της κυβέρνησης. «Το ΚΚΕ ξεκινάει από τη θέση ότι η παιδεία δεν είναι εμπόρευμα και πρέπει να παρέχεται με ευθύνη του κράτους. Να είναι αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους. Με κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης. Ξεκινάμε από τη θέση ότι κανένα παιδί δεν μπορεί να θεωρείται ανήμπορο μπροστά στη γνώση. Ότι κανένας νέος και νέα δεν μπορεί να αφήνεται στα αζήτητα της ανεργίας. Ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει. Παλεύουμε όλα τα νήπια και προνήπια να βρίσκονται σε δομές προσχολικής αγωγής, σε νηπιαγωγεία με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, σε σύγχρονα κτίρια, τάξεις. Ξεχωρίζουμε το ζήτημα της ειδικής αγωγής, γιατί απαιτείται θετικά άνιση μεταχείριση με ίδρυση και λειτουργία όλων των αναγκαίων δομών. Το ΚΚΕ παλεύει για ένα σχολείο που θα παρέχει την ίδια μόρφωση σε όλους τους μαθητές, χωρίς να διαχωρίζει τα σχολεία και τους μαθητές σε πολλές ταχύτητες ανάλογα με την περιοχή και την τσέπη του καθενός.

      Διμέτωπη ήταν η κριτική που άσκησε η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης σε κυβέρνηση και ΝΔ στα ζητήματα Παιδείας. Υποστήριξε ότι όλες οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση έχουν τη σφραγίδα του ΠΑΣΟΚ και της Δημοκρατικής Παράταξης και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ξεπέρασε και τη προδιδακτορική Δεξιά στο ξήλωμα των μεταρρυθμίσεων στη Παιδεία και προσπαθεί να εγκαθιδρύσει το δικό της καθεστώς. «Για τον κ. Τσίπρα η αριστεία είναι ρετσινιά, για τον κ. Μητσοτάκη είναι μέσο αναπαραγωγής της ελίτ, για εμάς τους σοσιαλιστές, είναι προτεραιότητα στην εκπαίδευση».

      «Με δάνειο μεταρρυθμίσεων απ’ άλλους δεν γίνεται κάποιος μεταρρυθμιστής» υπογράμμισε η κ. Γεννηματά για τον Κ. Μητσοτάκη και υπερασπίστηκε τις ευρείες μεταρρυθμίσεις που έγιναν από τη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τη διετία 2010-2012. Ζήτησε να εξαιρεθεί η εκπαίδευση από το μνημόνιο και ανέπτυξε τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, στο επίκεντρο των οποίων είναι η αξιολόγηση, με διαφάνεια, των εκπαιδευτικών, ενώ πρότεινε να ξεκινήσει τώρα η συζήτηση για αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας για μη κρατικά πανεπιστήμια.

      Ο κ. επικεφαλής του Ποταμιού, Σταύρος Θεοδωράκης, επέκρινε την κυβέρνηση για την «ανατροπή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που είχε γίνει τα τελευταία χρόνια». Παράλληλα αναρωτήθηκε, για ποιά δημόσια εκπαίδευση μιλάμε. «Είμαστε υπερήφανοι που τα παιδιά μας παιδεύονται περισσότερο, οι γονείς πληρώνουν περισσότερο, για να έχουμε το χειρότερο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ευρώπη. Η ζημιά που κάνουμε στην οικονομία μπορεί κάποτε να διορθωθεί. Η ζημιά που κάνουμε στην Παιδεία δεν διορθώνεται με νόμους και υπουργικές αποφάσεις».

      Επίσης, μίλησε για υποκρισία, υποστηρίζοντας ότι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στέλνουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν στο εξωτερικό, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας χρίστηκε διδάκτορας σε ιδιωτικό κολλέγιο στην Τουρκία. «Πολιτικοί που έχουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία, να υμνούν μόνο τα δημόσια σχολεία και να πολεμούν τα ιδιωτικά. Πόσο υποκριτές πια!». Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, είπε ότι πρέπει, όσα παιδιά έχουν εξοικείωση με την μαθητική διδασκαλία, να ενταχθούν στα σχολεία της γειτονιάς τους. Ζήτησε την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, τον διπλασιασμό των πρότυπων σχολείων, την επαναφορά των πρυτανικών συμβουλίων, την κατάργηση των αιωνίων φοιτητών και να ανοίξει η συζήτηση για τον διαχωρισμό Κράτους – Εκκλησίας.

      Συμπερασματικά και πολύ περιληπτικά, μπορώ να ισχυριστώ ότι το ΚΚΕ παρουσίασε μια συνεκτική πρόταση με έμφαση στην αναβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, η Δημοκρατική Συμπαράταξη και το ΠΑ.ΣΟ.Κ. εστίασαν πολύ στα πεπραγμένα των δικών τους κυβερνήσεων και το Ποτάμι έδειξε μια επαμφοτερίζουσα στάση απέναντι στο δημόσιο και στον ιδιωτικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

 

Οι θέσεις του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και της Ν.Δ. παρουσιάστηκαν σε προηγούμενο άρθρο:

Η συζήτηση για την Παιδεία στη Βουλή

 

terminusantequem:
“ Henri Martin (French, 1860-1943), BARQUES AUX ENVIRONS DE COLLIOURE, c.1910. Oil on panel, 37.2 by 46cm (14 5/8 by 18 1/8 in.)
”

Henri Martin (French, 1860-1943), BARQUES AUX ENVIRONS DE COLLIOURE, c.1910

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: