Αρχική > εκπαίδευση, εκπαιδευτικός > ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΠΕΦ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΗΝΗ ΔΙΩΓΜΟ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΠΕΦ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΗΝΗ ΔΙΩΓΜΟ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Ι. Συκουτρής

Από την “Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων

7.6.2016

Με θλίψη και αγανάκτηση η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων διαπιστώνει πως η συγκέντρωση υπογραφών με πρωτοβουλία «πανεπιστημιακών κύκλων» (από τους οποίους απουσιάζουν παντελώς οι, καθ΄ ύλην αρμόδιοι, κλασικοί φιλόλογοι) για την αφαίρεση του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο, ουδόλως ήταν αθώα και διόλου δεν εκόπτετο, στην πραγματικότητα, για την αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Νέας Ελληνικής.

Ήταν, δυστυχώς, σκόπιμη και απολύτως εναρμονισμένη με τις επιδιώξεις του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο εσχάτως ανακάλυψε πως την επίλυση των προβλημάτων της ελληνικής εκπαίδευσης εγγυάται ο αμείλικτος διωγμός των ανθρωπιστικών γραμμάτων και μάλιστα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι ίδιοι «κύκλοι» καμιά ευαισθησία δεν επέδειξαν όταν, επί υπουργίας του κ. Αναστασίου Κουράκη, αφαιρέθηκε μία ώρα από το μάθημα της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας στην Τρίτη Λυκείου ούτε, πρόσφατα, για την πρόταση της εξολοκλήρου αφαίρεσης της Ιστορίας, από τον κορμό των φιλολογικών μαθημάτων του Λυκείου, θέματα για τα οποία η ΠΕΦ διαμαρτύρεται εντονότατα.

Έτσι, μετά από την ανοίκεια και με άσεμνες συνδηλώσεις αναφορά του κ. Υπουργού στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών πληροφορηθήκαμε ότι η ήδη εξαγγελθείσα από τον Υπουργό αφαίρεση μιας ώρας από τα Αρχαία Ελληνικά στην Α΄ Γυμνασίου δεν συνοδεύεται βεβαίως από την αντίστοιχη αύξηση στα Νέα Ελληνικά. Αντιθέτως, αποκαλύπτει ότι το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να αφαιρέσει ολότελα από την ελληνική εκπαίδευση τις ανθρωπιστικές της αξίες. Προαναγγέλλει δε την κατάργηση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και τη μετατροπή του μαθήματος στο Λύκειο σε προαιρετικό.

Λυπούμαστε που η επικείμενη επίθεση στη διαχρονική διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, η οποία ισοδυναμεί με οικολογική καταστροφή του εκπαιδευτικού μας συστήματος, γίνεται και με τη συναίνεση κάποιων, λιγοστών ευτυχώς, νεοελληνιστών, οι οποίοι πρέπει να διαχωρίσουν τη θέση τους από τις επιστημονικά απαράδεκτες απόψεις. Κύριε Υπουργέ Οι νέοι δεν διαπαιδαγωγούνται με αστεία συμβόλαια περί «ιπποτικής συμπεριφοράς». Η ουσιαστική διαπαιδαγώγηση είναι βίωμα έμμεσο και καθημερινό, το οποίο αναλαμβάνουν οι πραγματικοί δάσκαλοι και τα κείμενα στα οποία η κλασική παράδοση απέσταξε τις αναλλοίωτες αξίες του ανθρωπισμού.

Η ΠΕΦ δηλώνει ότι δεν θα επιτρέψει, στο βαθμό που της αναλογεί, να αλλοιωθεί με πρόχειρες και δήθεν προοδευτικές -στην πραγματικότητα όμως επικίνδυνες- αλλαγές η φυσιογνωμία του ελληνικού σχολείου με την αφαίρεση των σημαντικότερων και ποιοτικότερων χαρακτηριστικών του. Θα συνεχίσει δε με αφοσίωση να εργάζεται για τη βελτίωση και αναβάθμιση της διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και γενικότερα όλων των φιλολογικών μαθημάτων στην εκπαίδευση και να επιτελεί το έργο που ο ρόλος του δασκάλου υπαγορεύει: να προστατεύει τα παιδιά από την αγραμματοσύνη, από οπουδήποτε και αν επιχειρείται.

http://www.p-e-f.gr/docs/565.pdf

Εμμανουήλ Κριαράς

Advertisements
  1. Emmanouil Markakis
    16/06/2016 στο 1:26 ΜΜ

    ο Εμμ.Κριαράς συνετέλεσε στην υποβάθμιση των αρχαίων ελληνικών,ισχυριζόμενος ότι πρόκειται για μια άλλη γλώσσα ! Οι Έλληνες φιλόλογοι κλασικής κατεύθυνσης είναι οι μόνοι προασπιστές της άποψης ότι υπάρχει συνέχεια στην εξέλιξη της νεοελληνικής γλώσσας που στηρίζεται στις αρχαίες ελληνικές ρίζες.Πλείστες ομηρικές λέξεις χρησιμοποιήθηκαν αναλλοίωτες μέχρι τις μέρες μας.Η Γραμματική και το Συντακτικό του Τζάρζανου ήταν η βάση της κλασικής μας Παιδείας μέχρι και τη δεκαετία του 60. Επικράτησε βέβαια η αμφιλεγόμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Παπανούτσου με το ρηχό επιχείρημα ότι τα μεταφρασμένα κείμενα θα έδιδαν στους μαθητές το νόημα που τους εμπόδιζε να το κατανοήσουν η επιμονή στην αρχαία γραμματική με τους υπερσυντέλικους και τα απαρέμφατα ! Μέγα λάθος που το πληρώνουμε σήμερα με την αγραμματοσύνη των νεοελλήνων ! Δυστυχώς για τον ελληνικό λαό υπήρξε ο διχασμός στο θέμα της γλώσσας με την κατάλληλη κομματική εκμετάλλευση και την προβολή εκφράσεων όπως τα ία και τα ωά και με το θρυλικό να καώσι ! λές και δεν λέμε : ωοθήκες ,επώαση !
    Έλληνες εκπαιδευτικοί αντισταθείτε και ενστερνισθείτε το ρηθέν υπό Δ.Σ.που δεν είχε τίποτε άλλο στο νου του πάρεξ γλώσσαν και ελευθερίαν !

    • N.T.
      18/06/2016 στο 6:12 ΜΜ

      Δυστυχώς η γλώσσα μας με το φοβερό πλούτο της μας «δίχασε» και εξακολουθεί να μας διαμορφώνει άγονους επιμερισμούς, όχι γιατί προφανώς ευθύνεται αυτή αλλά γιατί ως λαός δεν καταφέραμε να κατακτήσουμε εκείνο το μορφωτικό και πνευματικό επίπεδο που θα συνεργούσε στην πλήρη αξιοποίηση αυτού του πλούτου – της βάσης του Δυτικού κόσμου – και στην ανάπτυξη πιο δημιουργικού σύγχρονου πολιτισμού!

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: