Αρχική > πανεπιστήμιο > Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις

Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις

alongtimealone:

henri matisse- jane matisse

henri matisse- jane matisse

 

 

ΘΕΜΑ:   Μεταμεσονύκτιες Τροπολογίες από την Κυβέρνηση της νέας εποχής στο Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για την “Έρευνα και άλλες διατάξεις” 

 

H συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, ακολουθώντας για μια ακόμα φορά τον πολυδιαφημισμένο «νέο πολιτικό πολιτισμό», και αφού το Ν/Σ για την Έρευνα έχει ήδη περάσει από την αρμόδια Επιτροπή (ΔΕΜΥ), κατέθεσε στη Βουλή δύο σημαντικές τροπολογίες, που αφορούν α) την επιπλέον απασχόληση των Ομότιμων Καθηγητών –άλλωστε διαθέτει αρκετούς στις τάξεις της- και β) τις διαδικασίες εκλογής και εξέλιξης των μελών ΔΕΠ. Όλα αυτά βέβαια την ώρα που υποτίθεται ότι είναι σε πλήρη εξέλιξη κάποιος πολυεπίπεδος διάλογος για αλλαγές στην Εκπαίδευση και ειδικά την Ανώτατη! 

Σχετικά με τις δύο συγκεκριμένες τροπολογίες έχουμε να κάνουμε τις ακόλουθες παρατηρήσεις: 

1.   Θέμα: «Δικαιώματα αποχωρούντων μελών ΕΠ Ομότιμων Καθηγητών ΑΕΙ»        Με μια ελλιπή και σκόπιμα –πιστεύουμε- ασαφή αιτιολογική έκθεση οι προτείνοντες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προσπαθούν να περάσουν στην πράξη την παράταση της πλήρους δραστηριότητας των ομότιμων καθηγητών των ΑΕΙ -προς το παρόν τουλάχιστον μόνον αυτών- χωρίς κανένα ηλικιακό όριο.   

Με την τροπολογία αυτή  Για πρώτη φορά επιτρέπεται στους ομότιμους –μόνο σε αυτούς, γιατί άραγε όχι, με την ίδια λογική, σε όλους τους αφυπηρετήσαντες;- η συμμετοχή στη διδασκαλία και των προπτυχιακών μαθημάτων, χωρίς καν κάποια, έστω συμβολική, αποζημίωση.  Δίνεται η δυνατότητα στη ΓΣ με αυτό τον τρόπο να βρίσκει ανέξοδες διεξόδους στην αδυναμία κάλυψης διδακτικών αναγκών, ειδικά σε μαθήματα, που λόγω συνταξιοδοτήσεων ή αποχωρήσεων στο εξωτερικό, δεν υπάρχει διδάσκων σχετικός με το επιστημονικό αντικείμενο του μαθήματος. Όμως, μόλις πρόσφατα η κ. Αναπληρώτρια Υπουργός έταζε 500 καθηγητές στα ΑΕΙ μέχρι το Σεπτέμβρη. Γιατί λοιπόν τέτοια αγωνία να καλυφθούν οι ανάγκες διδασκαλίας με ομότιμους; Μήπως οι 500 είναι καθηγητές με πετραχήλια, όπως τόσες και τόσες άλλες υποσχέσεις των πολιτικών απατεώνων;  

Όμως εάν έτσι έχουν τα πράγματα, τότε μήπως είναι πιο έντιμο και πολιτικά σωστό να μπει σε σοβαρό διάλογο το θέμα του ορίου ηλικίας για τη συνταξιοδότηση των καθηγητών των ΑΕΙ, με όλες τις αναγκαίες παραμέτρους, αντί να μεταχειριζόμαστε μικροπολιτικά τερτίπια και παρασκηνιακές μανούβρες, που σίγουρα οδηγούν πάντα σε αδιέξοδες καταστάσεις; 

2.  Θέμα: «Διαδικασία εκλογής και εξέλιξης καθηγητών όλων των βαθμίδων στα ΑΕΙ». 

Θα παρατηρήσουμε και εδώ ότι ασάφεια και η αυθαιρεσία αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά της αιτιολογικής έκθεσης.  Σχόλια:  Πουθενά στον κόσμο η αξιοπιστία και η εγκυρότητα της κρίσης ενός εκλεκτορικού σώματος δεν συνδέεται με τον αριθμό των μελών του (= δημοκρατία). Μόνο στο νόμο του 1982 αποτέλεσε ακρογωνιαίο λίθο το μαγικό νούμερο 30 (!) [Γιατί άραγε δεν το έκαναν 33 ή ακόμα 28 (πολλαπλάσιο του Πυθαγόρειου 7!);] και οδήγησε στα γνωστά κραυγαλέα και πολλές φορές τραγικά αποτελέσματα για τα Πανεπιστήμια, την Παιδεία και -γιατί όχι- για τη χώρα ολόκληρη.    

Γνωρίζουν οι προτείνοντες τον διπλασιασμό των μελών των εκλεκτορικών, πόσοι καθηγητές εμπλέκονται στη διαδικασία εκλογής ή εξέλιξης ενός καθηγητή στα πιο διακεκριμένα Πανεπιστήμια του κόσμου; Μήπως συνήθως ο αριθμός αυτός δεν υπερβαίνει τα δάκτυλα του ενός χεριού;  Ακόμα και στη χώρα μας, στα τότε νέα Πανεπιστήμια είχε ισχύσει ο θεσμός των 11-μελών εκλεκτορικών. Είναι δε αποδεκτό ευρύτατα από την ακαδημαϊκή κοινότητα ότι τα αποτελέσματα αυτών των 11-μελών σωμάτων δεν υστερούσαν κατ’ ελάχιστον σε ποιότητα αυτών των αντίστοιχων 30-μελών. Το αντίθετο μάλιστα.  Η τροπολογία ουσιαστικά και πρακτικά θέτει εκτός εκλεκτορικών συναδέλφους από Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Χωρίς να μπορούμε να πούμε ότι (στο λίγο χρόνο εφαρμογής της σχετικής διάταξης) η παρουσία των καθηγητών αυτών –συνήθως διακεκριμένων Ελλήνων της ακαδημαϊκής διασποράς- επέφερε σημαντική αναβάθμιση στις σχετικές διαδικασίες, εντούτοις η επίδραση ήταν ουσιαστική και η εμπλοκή αναμφισβήτητα μακροπρόθεσμα ενισχύει τη διεθνή διάσταση και την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού μας συστήματος. Επιπλέον, η μη υποχρεωτική συμμετοχή καθηγητών από το εξωτερικό στα εκλεκτορικά οδηγεί τα Ιδρύματα σε κατάσταση χειμάζουσας απομόνωσης.  

Η κατάργηση του ΑΠΕΛΛΑ προφανώς προσθέτει ένα ακόμα μεγάλο λιθάρι στον απέραντο σκοταδισμό και τη μεσαιωνική ατμόσφαιρα, που οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ονειρεύονται να επιβάλουν στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο και σε όλη τη χώρα. Η αναφορά σε αποφάσεις συλλογικών οργάνων και κληρώσεων ελάχιστα μας πείθει για την αντικειμενικότητα των όποιων αποφάσεων.   Η επαναφορά των προσόντων για κάθε βαθμίδα καθηγητή του 1268/82 ομοιόμορφα και ισοπεδωτικά για όλα τα ΑΕΙ δείχνει ότι στην κυβέρνηση δεν κατανοούν α) τις μεγάλες υπαρκτές διαφορές μεταξύ των διαφορετικών γνωστικών πεδίων,  β) τη διαφορετική αποστολή μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ και γ) τη διαφορετική ταυτότητα που θα έπρεπε να μπορεί να αναπτύξει κάθε ίδρυμα.  Τέλος, σημειώνουμε την παντελή απουσία της Κοσμητείας από τις διαδικασίες εκλογών και εξελίξεων καθηγητών των ΑΕΙ, επαναφέροντας τα πράγματα στις οικείες, ζεστές και στοργικές αγκάλες του γνωστού απώτερου παρελθόντος. 

Η παράδοση που έχει δημιουργήσει η εφαρμογή της βασικής φιλοσοφίας του νόμου 1568/1982 για 30 και πλέον χρόνια έχει αφήσει βαριά την γκρίζα σκιά πίσω της στα Πανεπιστήμια και τη χώρα. Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και οι συμπορευόμενες μαζί τους υπερσυντηρητικές ομάδες συμφερόντων φιλοδοξούν να την επαναφέρουν αυτούσια! 

Θεωρούμε ότι και οι δύο τροπολογίες ανοίγουν θέματα σημαντικά για την ακαδημαϊκή πραγματικότητα. Επομένως, εάν η παρούσα Κυβέρνηση έτρεφε τον ελάχιστο σεβασμό στον διάλογο και τη δημοκρατία, θα έπρεπε να αναμένει την κατάληξη του πολυδιαφημισμένου δήθεν διαλόγου, που η ίδια έχει οργανώσει σε διάφορα επίπεδα και στη συνέχεια να προχωρήσει στην ψήφιση διατάξεων που αφορούν θέματα όπως τα ανωτέρω. Αλλά πού να βρεθεί σεβασμός στο διάλογο και τη δημοκρατία ανάμεσα σ’ αυτούς που στελεχώνουν ή περιβάλλουν την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας;   

 

Ε Κ Τ Ε Λ Ε Σ Τ Ι Κ Η      Γ Ρ Α Μ Μ Α Τ Ε Ι Α  της  Κ Ι Ν Η Σ Η Σ     Π Α Ν Ε Π Ι Σ Τ Η Μ Ι Α Κ Η Σ      Α Ν Α Β Α Θ Μ Ι Σ Η Σ

file:///C:/Users/A121~1/AppData/Local/Temp/KIPAN%20_E%20G%20_NS_EREVNAS_DT_tropol_Eklektorika-Omotimoi_2016-05-05.pdf

 

 

Matisse - Interior with a Young Girl (Girl Reading) - 1905-06

Matisse – Interior with a Young Girl (Girl Reading) – 1905-06

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: