Αρχική > σχολείο, εκπαιδευτικός > «Κατηγορώ» Φίλη στους δασκάλους των 800 ευρώ!

«Κατηγορώ» Φίλη στους δασκάλους των 800 ευρώ!

 

 

Της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ

Φεβρουαρίου 12, 2016

 

Διδάσκει σε  δύο και τρία τμήματα για να καλύψει τα κενά.  Υπερβαίνει καθημερινά κατά πολύ το διδακτικό του ωράριο. Απλήρωτος φυσικά,  αφού τις υπερωρίες τις «κατάπιε» το μνημόνιο. Μετακινείται  από σχολείο σε σχολείο, άλλοτε με τη θέλησή του κι άλλοτε χωρίς αυτήν. Παλεύει καθημερινά να φέρει βόλτα 25,26,28, 30, μαθητές.

Είναι ο δάσκαλος του παιδιού μου. Των παιδιών μας.  Ο κάθε δάσκαλος που παλεύει έξι, επτά κι οκτώ ώρες την ημέρα με τις σημερινές τόσο αντίξοες συνθήκες να ανταποκριθεί στο τιτάνιο έργο του: Να δώσει ήθος και γνώση. Αυτόν τον δάσκαλο θέλησε χθες να… επιβραβεύσει ο υπουργός Παιδείας!

Μιλώντας από το βήμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο Νίκος Φίλης χρέωσε στους εκπαιδευτικούς  όλα τα στραβά που συμβαίνουν σήμερα στα σχολεία. Κατά τον υπουργό, οι εκπαιδευτικοί ευθύνονται για όλα.

Τι υπονοούμενα άφησε για πλασματικά κενά, τι υπαινιγμούς έκανε ότι οι δάσκαλοι κρύβονται μυστηριωδώς για να μην συμπληρώσουν το ωράριό τους, τι έμπλεξε την διδασκαλία με την γραμματειακή υποστήριξη. Με δυο λόγια, έδωσε ρεσιτάλ ..στήριξης στον δάσκαλο!

Η απάντηση της ΔΟΕ

Να αποδείξει αυτά που λέει ζήτησαν από τον υπουργό οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ, ζητώντας του να βγάλει στο φως όλα τα στοιχεία για την λειτουργία των σχολείων την φετινή χρονιά.

Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ ζήτησαν:

Αν έχει να εμφανίσει «παρατυπίες» εκ μέρους εκπαιδευτικών της Π.Ε. να το κάνει. Να εμφανίσει όμως, όπως οφείλει, την πραγματικότητα που λέει πως οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουν διδάξει για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα σε δύο ή και παραπάνω τμήματα, έχουν δουλέψει εκατοντάδες ώρες πέρα από το διδακτικό τους ωράριο (απλήρωτες, φυσικά, υπερωρίες) κι έχουν υποστεί υποχρεωτικές ή «προαιρετικές» (νέος όρος) μετακινήσεις για να λειτουργήσουν τα σχολεία και να έχουν οι μαθητές εκπαιδευτικό στην τάξη. Την πραγματικότητα που μιλάει για παραβίαση του 1:25 σε τάξεις με μαθητές που δεν έχουν παράλληλη στήριξη, που δεν μπορούν να φοιτήσουν στα κλειστά Τμήματα Ένταξης, σε τάξεις με πλήθος αλλοδαπών μαθητών που δεν παρακολουθούν Τάξεις Υποδοχής.

Ως εκπαιδευτικό κίνημα είχαμε μιλήσει από την έναρξη της σχολικής χρονιάς για κενά που θα έφταναν τις 25.000. Τότε το Υπουργείο Παιδείας (βλέπε δηλώσεις κ. Χασάπη) μας έλεγε ψεύτες και περιόριζε τα κενά στις 17.000. Το ίδιο Υπουργείο έχει προσλάβει μέχρι σήμερα 22.000 αναπληρωτές διαψεύδοντας τα κορυφαία στελέχη του.

Η επιχείρηση λάσπης από την πλευρά του κ. Υπουργού δεν μας εκπλήσσει. Προηγήθηκε η αμφισβήτηση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στη μεγάλη απεργία της 4-2-2016 όταν με μεγάλη αγωνία έσπευδε να την κατεβάσει στο 18% ενώ γνώριζε το πραγματικό μέγεθος (πάνω από 50% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση). Είναι όλα αυτά κρίκοι της ίδιας αλυσίδας της αμφισβήτησης της πραγματικότητας που τρομάζει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.

Οι εκπαιδευτικοί λοιδορούνται και στοχοποιούνται ώστε να δικαιολογούνται οι παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων τους με τις υποχρεωτικές μετακινήσεις και να μην αποκαλύπτεται το μέγεθος των ευθυνών των εκάστοτε κυβερνώντων απέναντι στους μαθητές. Των ευθυνών για τις χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας, για τις τάξεις που ακόμη και σήμερα δεν έχουν εκπαιδευτικούς, για την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών αλλά και την ανεργία των εκπαιδευτικών (14.671 είναι αυτή τη στιγμή οι άνεργοι εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, που θα έπρεπε να εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση).

Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία επιλέγει να ακολουθήσει το δρόμο των μνημονίων και της προσαρμογής στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, πιστή στα βήματα των προηγούμενων πολιτικών ηγεσιών. Για να το καλύψει αυτό επιλέγει τη συνηθισμένη τακτική της στοχοποίησης των εκπαιδευτικών.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την απαράδεκτη και υβριστική προς τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς, επίθεση του κ. Υπουργού. Εντάσσεται, προφανώς, και αυτή στην ιδιόμορφη αντίληψή του περί του διαλόγου και των κανόνων του. Η Δ.Ο.Ε. έδωσε, δίνει και θα συνεχίσει να δίνει συγκεκριμένα στοιχεία και να καταθέτει τεκμηριωμένες προτάσεις. Περιμένουμε από την πολιτική ηγεσία να πράξει κάτι ανάλογο.

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε

ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Tετάρτη 17-2-2016,

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ

11 Φεβρουαρίου και τα κενά στα σχολεία καλά κρατούν. Γνωρίζει πολύ καλά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αυτό που γνωρίζουν όλοι οι εκπαιδευτικοί αλλά και η κοινωνία. Κάθε χρόνο η κατάσταση είναι χειρότερη. Η περικοπή των δαπανών για το δημόσιο σχολείο συνεχίζεται. Η λιτότητα διαρκείας όχι μόνο συντηρεί και διογκώνει το πρόβλημα, αλλά οδηγεί και σε “λύσεις” που γεννούν νέα προβλήματα.

Εδώ και μερικά χρόνια το Υπουργείο Παιδείας, για να βρει πόσα κενά οφείλονται στις ελλείψεις προσωπικού και πόσα στην κακοδιαχείριση (στην πραγματικότητα για να βγάλει από τη μύγα ξύγκι) επιστρατεύει μια εντελώς αντιεκπαιδευτική μέθοδο, τη λογιστική των διδακτικών ωρών. Προσθέτει τις ώρες διδασκαλίας που αντιστοιχούν στο ωράριο των μάχιμων εκπαιδευτικών και τις συγκρίνει με τις ώρες διδασκαλίας που αντιστοιχούν στα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων. Η σύγκριση επιτρέπει στο Υπουργείο να κρίνει ότι αυτό έκανε τη δουλειά του (πληρώνει και προσφέρει τις απαραίτητες ώρες) και στη συνέχεια να πιέζει τη ζωή των σχολείων να προσαρμοστεί στους αριθμούς. Όμως τα σχολεία δεν είναι αλυσίδες παραγωγής. Η μετατροπή της παιδαγωγικής σχέσης σε αλυσίδα διδασκαλιών καταστρέφει τα σχολεία.

1.Όσο το υπουργείο συνεχίζει να βλέπει διδακτικές ώρες αντί για σχολικές τάξεις, τόσο θα συνεχίσει να διαλύει δημοτικά σχολεία. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου πρέπει να καταλάβει ότι η έλλειψη νηπιαγωγού, δασκάλας/δασκάλου από μια τάξη σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντισταθμιστεί από μια παρέλαση διδασκόντων. Οι μαθητές θέλουν τον άνθρωπο που θα τον εμπιστεύονται, που θα τους γνωρίζει, θα τους καταλαβαίνει και στην κατανόηση αυτή θα βασίζεται για να στηρίξει το μαθητή στη σχέση του με τη γνώση και τον κόσμο του σχολείου.

2.Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, το κέντρο δεν βρίσκεται στα γνωστικά αντικείμενα, βρίσκεται στα πρόσωπα των ανθρώπων του: μαθητών και εκπαιδευτικών. Στο δημοτικό σχολείο τάξη χωρίς δάσκαλο είναι τάξη στην οποία στερούμε τα βασικά μορφωτικά δικαιώματα, γιατί στις ηλικίες αυτές προϋπόθεση της μορφωτικής διαδικασίας είναι η προσωπική σχέση δασκάλου μαθητή.

3.Όταν λοιπόν το υπουργείο φιλοδοξεί να καλύψει ένα κενό σε τάξη μεταφέροντας δυο τρεις συναδέλφους από γειτονικά σχολεία για να διδάξουν στην τάξη αυτή μέρος του προγράμματος της, μπαλώνει μεν το λογιστικό κενό, αφήνει όμως εντελώς ακάλυπτη την παιδαγωγική σχέση.

4. Η λογιστική μέθοδος έχει αντίστοιχες συνέπειες και στα σχολεία με “πλεονάσματα” διδακτικών ωρών. Στα σχολεία αυτά απαιτείται να συγκεντρωθούν οι “πλεονάζουσες” ώρες στο πρόσωπο ενός/μίας συναδέλφου, το τμήμα του οποίου μένει εν πολλοίς χωρίς δάσκαλο τάξης, αφού αυτός δυο τρεις μέρες τη βδομάδα διδάσκει σε άλλο σχολείο. Κι όλα αυτά χωρίς να αναφέρουμε και το τελειωτικό χτύπημα που δέχεται η ενισχυτική διδασκαλία με τη «λύση» αυτή.

5. Γιατί στην πραγματικότητα δεν υπάρχει πλεόνασμα ωρών. Οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν μέσα από την ενισχυτική διδασκαλία να καλύψουν την έλλειψη υποστηρικτικών δομών που η πολιτεία οφείλει να παρέχει στους μαθητές που τις χρειάζονται. Η πολιτική ηγεσία συνεχίζει στον ίδιο δρόμο των προηγούμενων κυβερνήσεων: υιοθετεί τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, δεσμεύεται από το μνημόνιο που υπέγραψε και επιχειρεί να μεταφέρει τις ευθύνες για τα κενά στους εκπαιδευτικούς.

6. Εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θέλει να δει καθαρά την εικόνα της εκπαίδευσης θα πρέπει να σταματήσει τώρα και για πάντα τη λογιστική αντιμετώπιση του προβλήματος των κενών. Να προχωρήσει άμεσα σε όλες στους απαραίτητους διορισμούς εκπαιδευτικών για να καλύψει τα κενά.

Κανένα κενό στα σχολεία.

Κανένα τμήμα χωρίς δάσκαλο.

Δε θα επιτρέψουμε τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών και την παραπέρα υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών να εντοπίσουν και να αναδείξουν όλες τις περιπτώσεις μετακινήσεων εκπαιδευτικών που έχουν ως γνώμονα τη λογιστική αντίληψη για την εκπαίδευση, γίνονται για το λόγο ότι η κυβέρνηση αρνείται να θέσει την παιδαγωγική υπεράνω των αριθμών και δε θα συνέβαιναν εάν δεν κυριαρχούσαν λογικές εξοικονόμησης πόρων που, υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα χρησιμοποιούνταν για διορισμούς εκπαιδευτικών. Η καταγγελία αυτών των μεθόδων και οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφερειακές Διευθύνσεις είναι μερικά από τα μέσα που μπορούν να μεταχειριστούν.

 

http://www.presspublica.gr/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CF%8E-%CF%86%CE%AF%CE%BB%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-800-%CE%B5%CF%85/

Advertisements
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: