Αρχική > σχολείο, εκπαίδευση > Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. διαλύει το λύκειο!

Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. διαλύει το λύκειο!

Albert Ràfols-Casamada (Spanish,...:

 

Albert Ràfols-Casamada

Του Νίκου Τσούλια

 

      Η εικόνα προκαλεί σοκ. Μετά τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για τη μη συμμετοχή της βαθμολογίας του Λυκείου στη διαδικασία πρόσβασης των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αν περιδιαβεί κάποιος τις σχολικές αίθουσες όταν οι μαθητές έχουν φύγει, θα βρει πολλά παρατημένα βιβλία στα θρανία. Αναρωτήθηκα, είναι σύμπτωμα μόνο του δικού μου σχολείου; Ρώτησα μερικούς συναδέλφους από όλα σχολεία και άλλοι μου απάντησαν ότι είχαν και αυτοί την ίδια εικόνα και άλλοι ότι δεν είχαν προσέξει κάτι σχετικό.

      Κάποιοι μαθητές από ό,τι κατάλαβα δεν τα παίρνουν και καθόλου στο σπίτι τους! Παλιότερα έβρισκες κανένα παρατημένο και έκανες παρατήρηση. Τώρα πώς να κάνεις παρατήρηση όταν οι προοδευτικοί φωστήρες του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. μετατρέπουν το λύκειο σε δημοτικό σχολείο για μεγάλα παιδιά; Τώρα που η «ριζοσπαστική αριστερά» επαναφέρει τον πλήρως αποτυχημένο θεσμό των «Δεσμών» της δεκαετίας του 1990 στο λύκειο προκαλώντας τη θεσμική υποβάθμιση της γενικής παιδείας μέσα από τη μονομέρεια της «γραμμής των τεσσάρων μαθητών», πώς να ενθαρρύνεις και να εμπνεύσεις τους μαθητές για συνολικό και απαιτητικό διάβασμα;

      Η κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. πιστή στη γενικότερη δημαγωγία της πολιτικής της εμφανίζεται στο λύκειο με μια νομοθετική πρωτοβουλία που επιστρέφει το λύκειο σε παλιές αποτυχημένες συνταγές ναρκοθετώντας την απαιτητικότητα των καιρών μας για ένα λύκειο ουσιαστικής παιδείας και υψηλών απαιτήσεων που θέτουν οι αναδυόμενες κοινωνίες της γνώσης. Πώς να πείσεις τους μαθητές ότι πρέπει να διαβάζουν όλα τα μαθήματα, αφού μόνο τα τέσσερα μαθήματα της επιλογής τους θα έχουν πρακτικό και καθοριστικό αποτέλεσμα και όλα τα άλλα απλώς το μόνο που θα απαιτούν είναι να βοηθούν στην προαγωγή από τάξη σε τάξη και μάλιστα με το βαθμό του 9,5;

      Φέτος αποδομείται η Τρίτη τάξη των λυκείων αλλά από την επόμενη χρονιά – όταν η όλη αντιεκπαιδευτική και αντιμεταρρυθμιστική πολιτική του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. γίνει πλήρως αντιληπτή – θα έχουμε όλο το λύκειο στο σκηνικό της παραμέλησης του διαβάσματος και στις άλλες δύο τάξεις και στην επικέντρωση του ενδιαφέροντος των μαθητών μόνο στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα.

      Ένα ακόμα θύμα της αντιπαιδαγωγικής πολιτικής του «προοδευτικού» ΣΥ.ΡΙΖ.Α. είναι η θεσμική πλήρης υποβάθμιση του απολυτηρίου του λυκείου. Τα λύκεια όλης της χώρας με «σημαιοφόρους» τα ιδιωτικά σχολεία θα μετατραπούν σε θεσμούς μαζικής παραγωγής αριστούχων. Και έτσι, αντί να υπάρχει το γνωστό ποσοστό των αριστούχων μαθητών του 6 – 8%, όπως περίπου είναι σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, θα εκτιναχθεί το εν λόγω ποσοστό στο 25%!, όπως έγινε και στο παρελθόν. Τότε είχαν κάνει παρεμβάσεις και η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.) και η ΟΛΜΕ. Υπήρξα μάρτυρας μιας επεισοδιακής συνέλευσης με αυτό το θέμα σε μεγάλο ιδιωτικό σχολείο της Θεσσαλονίκης – στην οποία δεν μου επέτρεπαν καν να μιλήσω παρά το γεγονός ότι ήμουνα πρόεδρος της ΟΛΜΕ –, γιατί είχαν τη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών με βαθμό «άριστα» παραποιώντας ακόμα και τα γραπτά των μαθητών σε μαζική κλίμακα! Αυτό είναι ένα από τα πολλά συμβάντα στο προ είκοσι χρονών εκπαιδευτικό μας σύστημα αλλά δυστυχώς θα είναι και εικόνα του άμεσου μέλλοντος! Όποιο σχολείο υπολείπεται στο βαθμολογικό πληθωρισμό θα εγκαταλείπεται από τους μαθητές και θα στρέφονται σε άλλα σχολεία που θα έχουν ενσωματώσει το λαϊκισμό στην εκπαίδευσή τους. Και έτσι θα δούμε σκηνές «απείρου κάλλους», και εκεί που ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. αντιμαχόταν ως «Συνασπισμός» το μη μετασχηματισμό των μαθητών σε «πελάτες» – μέσα από τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη της επιλογής των σχολείων με βάση την αξιολόγηση που θα έκαναν γονείς και μαθητές -, θα υπηρετήσει αυτή την αντίληψη με τη δική του πολιτική των «πελατών» με δέλεαρ τους μεγάλους βαθμούς!

      Υπάρχει και μια βαριά ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας όσον αφορά το απολυτήριο ενός διαλυμένου σχολείου σε δύο ακόμα μείζονα ζητήματα. α) Τα καλά πανεπιστήμια των άλλων ευρωπαϊκών χωρών δεν θα τα κάνουν δεκτά, γιατί δεν θα περιλαμβάνουν εθνικού επιπέδου εξετάσεις. β) Οι προσλήψεις στο Δημόσιο που θα λαμβάνουν υπόψη τους και το απολυτήριο του λυκείου θα γίνονται με μη αντικειμενικό τρόπο, αφού οι μαθητές των σχολείων που θα πλειοδοτούν στη λαϊκίστικη πολιτική του Υπουργείου Παιδείας θα έχουν εικονικό συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων που θα λειτουργούν με ορθολογικά και εκπαιδευτικά κριτήρια.

      Όταν θα καταφανεί η φοβερά αντιεκπαιδευτική πολιτική του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., οι εμπνευστές της υποβάθμισης και της διάλυσης του λυκείου θα είναι στα σπίτια τους. Αλλά ποιος θα μπορεί να αναπληρώσει την οριστική ζημιά που θα έχει γίνει σε γενιές και γενιές μαθητών; Δυστυχώς η κοινωνία μας, οι γονείς και οι μαθητές – απογοητευμένοι από την κρίση και καθησυχασμένοι από το διάχυτο λαϊκισμό – , αλλά και η χειραγωγημένη κομματικά από το ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ΟΛΜΕ δεν αντιδρούν στη θεσμική απαξίωση του λυκείου, δεν αντιστέκονται στη γενικευμένη δημαγωγία που υπονομεύει το μέλλον της νεολαίας. Έτσι θα βοηθήσουμε τη νέα γενιά στην ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας μας; Έτσι η Ελλάδα θα βγει από την περιπέτεια της γενικευμένης κρίσης;

Teodor Axentowicz:

Teodor Axentowicz

Advertisements
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: