Αρχική > πανεπιστήμιο, εκπαίδευση > Ενιαίο και δίκαιο σύστημα πρόσβασης ή άκρατος λαϊκισμός και αδικίες; (α΄μέρος)

Ενιαίο και δίκαιο σύστημα πρόσβασης ή άκρατος λαϊκισμός και αδικίες; (α΄μέρος)

Bachman_Hans_Afternoon_Rest

Bachman_Hans_Afternoon_Rest

 

Του Νίκου Τσούλια

      Τι ακριβώς συμβαίνει με το σύστημα πρόσβασης των μαθητών / μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Ποιες «ανάγκες» και ποιες σκοπιμότητες έχουν αλλάξει τα βασικά και διαχρονικά αντικειμενικά και επιστημονικά χαρακτηριστικά του; Ποιοι και πώς παίρνουν τις αποφάσεις για να μοριοποιηθεί και ουσιαστικά να αχρηστευθεί το πιο αδιάβλητο σύστημα αξιολόγησης από συστάσεως του ελληνικού κράτους; Έχει γίνει μια αποτίμηση και αξιολόγηση του τι ακριβώς γίνεται με το σύστημα αυτό σήμερα και τι τελικά εξυπηρετεί; Έχουμε αντιληφθεί ότι έχει πέσει θύμα ενός ιδιότυπου και άγριου λαϊκισμού; Έχουμε συνειδητοποιήσει ότι προκαλούνται τρομερές αδικίες με τον πολλαπλό τεμαχισμό του «σώματος» των υποψηφίων;

      Το πιο αντικειμενικό σύστημα της ελληνικής πολιτείας, που πέρασε αλώβητο ακόμα και στις πιο ανώμαλες πολιτικές περιόδους, έγινε κατ’ ουσίαν ένα άθροισμα πολλαπλών συστημάτων πρόσβασης. Δεν είναι ένα και ενιαίο το σύστημα πρόσβασης των υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, γιατί εισάγει διαφορετικά κριτήρια εισαγωγής ομαδοποιώντας τους υποψηφίους. Αντίθετα υπάρχουν κατηγοριοποιήσεις του, οι οποίες ανατρέπουν το εκπαιδευτικό και μαθησιακό κριτήριο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πρόκειται για τις εξής κατηγορίες υποψηφίων: α) Μουσουλμανόπαιδες, β) ομογενείς[i], γ) τρίτεκνοι, δ) πολύτεκνοι και ε) ειδικής αγωγής. Κοντά σε αυτό το παζλ προστίθεται και η γενική κατηγορία και έτσι έχουμε έξι συστήματα πρόσβασης των εισαγωγικών εξετάσεων! Οι κατηγορίες των «τρίτεκνων» και των «πολύτεκνων» μετασχηματίστηκαν από εφέτος με μια νέα επινόηση, την χωρίς όρους μεταγραφή τους στο πανεπιστήμιο που είναι πλησίον του τόπου κατοικίας.

      Το σύστημα έχει χάσει τον εκπαιδευτικό και επιστημονικό του χαρακτήρα και ουσιαστικά έχει καταστεί θεσμός λαϊκίστικης πολιτικής και εξυπηρέτησης επιμέρους συμφερόντων αλλοιώνοντας κάθε στοιχείο ουσιαστικής αξιολόγησης των μαθητών / μαθητριών. Όλες αυτές οι κατηγορίες αθροιστικά καλύπτουν ένα σοβαρό ποσοστό των προσφερόμενων θέσεων από τα ιδρύματα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Προϊόντος του χρόνου και με την τάση να επινοούνται και άλλες επιμέρους κατηγορίες είναι φανερό ότι και η γενική κατηγορία θα προσομοιάζει με μια ειδική κατηγορία! Σε καμιά χώρα της Ευρώπης δεν γίνεται όλη αυτή η μοριοποίηση των εισαγωγικών εξετάσεων για τα πανεπιστήμια. Σε καμιά χώρα η πολιτεία δεν μετασχηματίζει τα αμιγή εκπαιδευτικά και επιστημονικά θέματα σε ζητήματα πολιτικών ρυθμίσεων.

      Άραγε είναι τόσο δύσκολο να αναρωτηθούμε σε μερικά βασικά σημεία για το σημερινό έκτρωμα του συστήματος πρόσβασης; 1) Είναι πολιτικό θέμα το ποια προσόντα και ποιες προϋποθέσεις πρέπει να έχουν οι υποψήφιοι φοιτητές και σπουδαστές για την «άλφα» πανεπιστημιακή σχολή ή για το «βήτα» ΤΕΙ; 2) Είναι πολιτικό θέμα το να ρυθμίζεται η εισαγωγή, για παράδειγμα στην Ιατρική ή στο Πολυτεχνείο ή στη Νομική, άλλων μαθητών/ μαθητριών με βάση το 18 και το 19 και άλλων με βάση το 15; 3) Αυτοί οι υποψήφιοι που εισάγονται με εκπαιδευτικά – μορφωτικά προσόντα ανύπαρκτα, πώς ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις των σπουδών αυτών των σχολών ή μήπως και εκεί γίνεται ή πρέπει να γίνει κάποια ανάλογη με εκείνη του συστήματος πρόσβασης ευνοϊκή ρύθμιση και να παίρνουν το πτυχίο τους οι γιατροί – για παράδειγμα – με ελαστικές διαδικασίες;

      4) Έχει γίνει κάποια έρευνα για το ποια είναι η πανεπιστημιακή εξέλιξη όλων αυτών των υποψήφιων των ειδικών ρυθμίσεων; 5) Μήπως με την τάση της διαρκούς διεύρυνσης των ειδικών περιπτώσεων στο τέλος δεν θα υπάρχει καμιά βασική κατηγορία; 6) Έχουμε αναλογιστεί αν υπάρχει κάποια έννοια ηθικής, δικαιοσύνης και ισονομίας μεταξύ των μαθητών / μαθητριών όταν εισάγονται στην ίδια σχολή άλλοι μαθητές / άλλες μαθήτριες με διάβασμα και προσπάθεια και με μαθησιακές δυνατότητες που αντιστοιχούν στην άριστη βαθμολογία και άλλοι μαθητές / άλλες μαθήτριες με βαθμολογίες μέτριου χαρακτηρισμού, ενώ έχουν απορριφθεί άλλοι μαθητές / άλλες μαθήτριες με καλύτερες προϋποθέσεις; 7) Έχουμε αντιληφθεί ότι με όλο αυτό το σκηνικό των ρυθμίσεων τροφοδοτείται ακόμα και η παρακμιακή λογική των πλαστών χαρτιών ένταξης σε ειδικές κατηγορίες και έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουν υπάρξει περιοχές της χώρας με ποσοστό δυσλεξίας περίπου 20% (!) επί του συνόλου των μαθητών / μαθητριών και να εισάγονται στις Σχολές υψηλής ζήτησης; 8) Έχει γίνει κάποια σχετική έρευνα για την όλη εικόνα των ειδικών κατηγοριών / ρυθμίσεων;

      Το όλο σκηνικό των ειδικών ρυθμίσεων δεν έχει καμιά σχέση με τις πρακτικές της αντισταθμιστικής εκπαιδευτικής πολιτικής˙ αντίθετα την αντιστρατεύεται ευθέως αφού δεν επιδιώκει την επί της ουσίας άμβλυνση των πραγματικών ανισοτήτων και την υπονομεύει αφού προσφέρει χαριστικές λύσεις κανονιστικού χαρακτήρα! Αντί η πολιτεία να σταθεί και να μελετήσει το πώς θα σχεδιάσει μια πολιτική που θα αμβλύνει τις κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες και να βοηθήσει επί της ουσίας τα παιδιά των πιο αδύνατων οικονομικά κοινωνικών στρωμάτων, επιδίδεται σε μια λαϊκίστικη πολιτική που ανατρέπει την αντικειμενικότητα του συστήματος πρόσβασης και προκαλεί ποικίλες αδικίες.
(Θα συνεχίσουμε με το δεύτερο μέρος).

[i]Αξίζει να δούμε το μεγαλείο του ανορθολογισμού και του λαϊκισμού, αφού σ’ αυτή την κατηγορία έχουν υπάρξει και υποκατηγορίες, που αγγίζουν το όριο της προσωπικής ρύθμισης! Έτσι σε Ιατρική Σχολή της επαρχίας εισήχθηκε μαθήτρια εξεταζόμενη μόνο στο μάθημα της Έκθεσης!! Αυτή είναι η Ελλάδα της κρίσης και της παρακμής…

BASSEN_Bartholomeus_van_Renaissance_Interior_With_Banqueters

BASSEN_Bartholomeus_van_Renaissance_Interior_With_Banqueters

  1. Μανώλης Χρυσόγελος
    08/09/2014 στο 1:36 ΜΜ

    Συνάδελφε Νίκο, πίστευα ότι η μακρά πορεία σου στην ηγεσία της ΟΛΜΕ, ότι θα σε είχε βοηθήσει να εμβαθύνεις περισσότερο στα θέματα της εκπαίδευσης, μακριά από κομματικές παρωπίδες και με περισσότερη σοβαρότητα… απατήθηκα όμως! Απαντώ σύντομα για το άρθρο σου: «ΕΝΙΑΙΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ Η ΑΚΡΑΤΟΣ…» που δημοσίευσες στο «Άρθρο της Κυριακής» της 7/9/2014, που διαβάζοντας, έμεινα έκπληκτος με τις ανακρίβειες που περιλαμβάνονται σε αυτό…
    1. Αναφέρεσαι για διάφορες κατηγορίες εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, ξεχνώντας εντέχνως όμως τους αθλητές, ακόμη μπορούμε να σου πούμε τους Δ.Υ φοιτητές που δικαιούνται και αυτοί μετεγγραφής με αναδρομική ισχύ μάλιστα(σε βάθος 5ετίας), τους αιρετούς της Τ.Α… χωρίς καμιά ποσόστοση και χωρίς κανένα οικονομικό κριτήριο όλοι αυτοί! Τις δυο τελευταίες κατηγορίες τις αναφέρουμε ως ξεχωριστές κατηγορίες εισαγωγής, αφού και εσύ θεωρείς ακόμη τους πολύτεκνους ως ειδική κατηγορία πράγμα που καταργήθηκε…
    2. Συνάδελφε, οι ειδικές κατηγορίες πολυτέκνων – τριτέκνων καταργήθηκαν μετά τη γνωστή απόφαση του ΣτΕ και ίσχυσαν μόλις για 4 χρόνια… Οι Μετεγγραφές των πολυτέκνων δεν είναι νέες, δηλαδή δημιούργημα του Αρβανιτόπουλου, όπως πηγαίνεις να τις παρουσιάσεις, αλλά ίσχυαν εδώ και 35 ολόκληρα χρόνια(από το 1979), πλην της περιόδου της κ. Φωτοτυπίας και ομογάλακτης σου κ. Διαμαντοπούλου, που τις κατάργησε το 2010!. Το θέμα είναι λοιπόν γιατί δεν καταργούνται και οι υπόλοιπες ειδικές κατηγορίες.. Σε ποια άλλη χώρα, υπάρχει εισαγωγή βάσει μόνο του θρησκεύματος (και εγώ ο αφελής νόμιζα ότι είναι θέμα προσωπικών δεδομένων το θρήσκευμα!..).
    3. Ποιοι κ. Τσούλια εναντιώθηκαν με σφοδρότητα το 2010 και εντεύθεν σε αυτές τις Ειδικές Κατηγορίες και σε αυτά τα καραγκιοζιλίκια; Ποιοι μίλησαν και είχαν προειδοποιήσει για τις λευκές κόλες; Ποιοι ζητούσαν τη θεσμοθέτηση της βάσης του 10; Αντιθέτως φέρτε μας, μια δήλωση εναντίωσης σας τότε…
    4. Υπενθυμίζω ότι οι μετεγγραφές δόθηκαν πριν 35 χρόνια, αποκλειστικά στους πολύτεκνους καθαρά για δημογραφικούς λόγους, ως δημογραφικό κίνητρο για να γεννηθεί και κανένα παιδί σε αυτόν τον τόπο, και αυτό έγινε σε μια εποχή που οι γεννήσεις στην Ελλάδα ήταν περί τις 150.000 το χρόνο… Στις δύσκολες αυτές εποχές που ζούμε, τα κίνητρα αυτά έπρεπε να διατηρηθούν με νύχια και με δόντια και όχι να καταργούνται και να εμπαίζονται οι νέοι άνθρωποι που θέλουν να κάνουν πολυμελείς οικογένειες. Πρέπει να γνωρίζεις επίσης, ότι σήμερα στις ελεύθερες Μετεγγραφές όπως πάνε να τις κάνουν…, οι πολύτεκνοι μετά βίας θα πλησιάζουν μόλις το 20% του συνολικού αριθμού των μετεγγραφομένων!… Γιατί λοιπόν αναφέρεσαι μόνο σε αυτούς και στους τρίτεκνους;;;
    Πότε ο Ν. Τσούλιας μίλησε ως πρόεδρος της ΟΛΜΕ, ή η ΟΛΜΕ γενικότερα για το Δημογραφικό που ταλανίζει τη χώρα και τα σχολεία μας;
    5. Διερωτάσαι αν είναι πολιτικό θέμα να ρυθμίζεται η εισαγωγή στην Ιατρική, στο Πολυτεχνείο ή στη Νομική.. άλλων με βαθμό 18, 19 και άλλων με βαθμό 15;
    Νίκο που ζεις, οι Ειδικές κατηγορίες από φέτος καταργήθηκαν για τους πολύτεκνους, άρα δεν ισχύουν αυτά που λες για αυτούς… για άλλους ναι (Μουσουλμανόπαιδες, ομογενείς…) και με πολύ χαμηλότερη βαθμολογία από αυτή που γράφεις… αλλά ΤΣΙΜΟΥΔΙΑ, ΓΙΑΤΙ; Μόνο οι πολύτεκνοι ενοχλούν;
    Αυτό που ισχύει για τους πολύτεκνους, είναι: ότι αφού εισαχθεί ο πολύτεκνος με τα ίδια κριτήρια εισαγωγής με τους λοιπούς υποψηφίους, να μπορεί να έλθει κοντύτερα στον τόπο μόνιμης κατοικίας των γονέων… ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΑΥΤΟ κ. Τσούλια στις μέρες μας;…
    Είναι σωστό κάποιος με 7 παιδιά να έχει το 6ο παιδί του στην Πάτρα και να μην μπορεί να έλθει Αθήνα.. επειδή το εισόδημα της οικογένειας αυτής, ήταν μόλις 30€ περισσότερο, από αυτής που μετεγγράφηκε από σχολή της Αλεξανδρούπολης(πολύ λιγότερα μόρια εισαγωγής) και ας ήταν από οικογένεια με ένα παιδί;;;
    6. Και κάτι τελευταίο συνάδελφε – πρώην πρόεδρε μας, που όφειλες να γνωρίζεις:
    Τα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ επηρεάζονται κυρίως από την προετοιμασία των υποψηφίων δι` αρίστων φροντιστών, που διδάσκουν αυτούς αντί υψηλοτάτου ωρομισθίου. Τέτοια προετοιμασία δεν είναι δυνατόν να έχουν τα παιδιά των πολυτέκνων, στερούμενα κατά κανόνα του ατομικού φροντιστηρίου και παρακολουθούντα ομαδικά φροντιστήρια. Για ποια ισότητα επομένως μας λες εσύ Νίκο, όταν τα παιδιά των πλουσίων έχουν την προσήκουσα προετοιμασία και καταλαμβάνουν τις θέσεις και των αρίστων αποφοίτων των δημοσίων σχολείων, που δεν έχουν τύχει εξαιρετικής φροντιστηριακής προπαιδείας;
    Μήπως σου διαφεύγει επίσης, ότι και φέτος έγιναν φοιτητές κάποιοι σε κεντρικά ΑΕΙ της χώρας μας, δίνοντας λευκή κόλλα; Αυτό δεν το λες εσύ και πέρασε και στα ψιλά των ΜΜΕ, γιατί αυτοί φαίνεται δεν ήσαν πολύτεκνοι, αν ήσαν… πρωτοσέλιδα θα είχαμε και πάλι φέτος!

    Κ. Τσούλια και κάτι τελευταίο, προ ημερών συζητώντας με ένα συνάδελφο εκπαιδευτικό, μου είπε την ακόλουθη ρατσιστική αντιμετώπιση που εφαρμόζουν κάποιοι στα παιδιά των πολυτέκνων σε μια περιοχή της Ελλάδος, αντιδρώντας στην δήθεν ευνοϊκή μεταχείριση αυτών από την Πολιτεία(!): όταν λέει ακούμε, ότι κάποιο παιδί είναι πολύτεκνο… του κατεβάζουμε λίγο τη βαθμολογία!!!
    Εγώ δεν θέλω να το πιστέψω αυτό, εσείς έχετε ακούσει κάτι τέτοιο να συμβαίνει για τα παιδιά μας;..

    Με εκτίμηση

    Χρυσόγελος Μανώλης
    Ηλεκτρ. Μηχανικός ΕΜΠ – εκπαιδευτικός

  2. Μανώλης Χρυσόγελος
    08/09/2014 στο 1:41 ΜΜ

    Συνάδελφε Νίκο, πίστευα ότι η μακρά πορεία σου στην ηγεσία της ΟΛΜΕ, ότι θα σε είχε βοηθήσει να εμβαθύνεις περισσότερο στα θέματα της εκπαίδευσης, μακριά από κομματικές παρωπίδες και με περισσότερη σοβαρότητα… απατήθηκα όμως! Απαντώ σύντομα για το άρθρο σου: «ΕΝΙΑΙΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ Η ΑΚΡΑΤΟΣ…» που δημοσίευσες στο «Άρθρο της Κυριακής» της 7/9/2014, που διαβάζοντας, έμεινα έκπληκτος με τις ανακρίβειες που περιλαμβάνονται σε αυτό…

    1. Αναφέρεσαι για διάφορες κατηγορίες εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, ξεχνώντας εντέχνως όμως τους αθλητές, ακόμη μπορούμε να σου πούμε τους Δ.Υ φοιτητές που δικαιούνται και αυτοί μετεγγραφής με αναδρομική ισχύ μάλιστα(σε βάθος 5ετίας), τους αιρετούς της Τ.Α… χωρίς καμιά ποσόστοση και χωρίς κανένα οικονομικό κριτήριο όλοι αυτοί! Τις δυο τελευταίες κατηγορίες τις αναφέρουμε ως ξεχωριστές κατηγορίες εισαγωγής, αφού και εσύ θεωρείς ακόμη τους πολύτεκνους ως ειδική κατηγορία πράγμα που καταργήθηκε…

    2. Συνάδελφε, οι ειδικές κατηγορίες πολυτέκνων – τριτέκνων καταργήθηκαν μετά τη γνωστή απόφαση του ΣτΕ και ίσχυσαν μόλις για 4 χρόνια… Οι Μετεγγραφές των πολυτέκνων δεν είναι νέες, δηλαδή δημιούργημα του Αρβανιτόπουλου, όπως πηγαίνεις να τις παρουσιάσεις, αλλά ίσχυαν εδώ και 35 ολόκληρα χρόνια(από το 1979), πλην της περιόδου της κ. Φωτοτυπίας και ομογάλακτης σου κ. Διαμαντοπούλου, που τις κατάργησε το 2010!. Το θέμα είναι λοιπόν γιατί δεν καταργούνται και οι υπόλοιπες ειδικές κατηγορίες.. Σε ποια άλλη χώρα, υπάρχει εισαγωγή βάσει μόνο του θρησκεύματος (και εγώ ο αφελής νόμιζα ότι είναι θέμα προσωπικών δεδομένων το θρήσκευμα!..).

    3. Ποιοι κ. Τσούλια εναντιώθηκαν με σφοδρότητα το 2010 και εντεύθεν σε αυτές τις Ειδικές Κατηγορίες και σε αυτά τα καραγκιοζιλίκια; Ποιοι μίλησαν και είχαν προειδοποιήσει για τις λευκές κόλες; Ποιοι ζητούσαν τη θεσμοθέτηση της βάσης του 10; Αντιθέτως φέρτε μας, μια δήλωση εναντίωσης σας τότε…

    4. Υπενθυμίζω ότι οι μετεγγραφές δόθηκαν πριν 35 χρόνια, αποκλειστικά στους πολύτεκνους καθαρά για δημογραφικούς λόγους, ως δημογραφικό κίνητρο για να γεννηθεί και κανένα παιδί σε αυτόν τον τόπο, και αυτό έγινε σε μια εποχή που οι γεννήσεις στην Ελλάδα ήταν περί τις 150.000 το χρόνο… Στις δύσκολες αυτές εποχές που ζούμε, τα κίνητρα αυτά έπρεπε να διατηρηθούν με νύχια και με δόντια και όχι να καταργούνται και να εμπαίζονται οι νέοι άνθρωποι που θέλουν να κάνουν πολυμελείς οικογένειες. Πρέπει να γνωρίζεις επίσης, ότι σήμερα στις ελεύθερες Μετεγγραφές όπως πάνε να τις κάνουν…, οι πολύτεκνοι μετά βίας θα πλησιάζουν μόλις το 20% του συνολικού αριθμού των μετεγγραφομένων!… Γιατί λοιπόν αναφέρεσαι μόνο σε αυτούς και στους τρίτεκνους;;;
    Πότε ο Ν. Τσούλιας μίλησε ως πρόεδρος της ΟΛΜΕ, ή η ΟΛΜΕ γενικότερα για το Δημογραφικό που ταλανίζει τη χώρα και τα σχολεία μας;

    5. Διερωτάσαι αν είναι πολιτικό θέμα να ρυθμίζεται η εισαγωγή στην Ιατρική, στο Πολυτεχνείο ή στη Νομική.. άλλων με βαθμό 18, 19 και άλλων με βαθμό 15;
    Νίκο που ζεις, οι Ειδικές κατηγορίες από φέτος καταργήθηκαν για τους πολύτεκνους, άρα δεν ισχύουν αυτά που λες για αυτούς… για άλλους ναι (Μουσουλμανόπαιδες, ομογενείς…) και με πολύ χαμηλότερη βαθμολογία από αυτή που γράφεις… αλλά ΤΣΙΜΟΥΔΙΑ, ΓΙΑΤΙ; Μόνο οι πολύτεκνοι ενοχλούν;
    Αυτό που ισχύει για τους πολύτεκνους, είναι: ότι αφού εισαχθεί ο πολύτεκνος με τα ίδια κριτήρια εισαγωγής με τους λοιπούς υποψηφίους, να μπορεί να έλθει κοντύτερα στον τόπο μόνιμης κατοικίας των γονέων… ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΑΥΤΟ κ. Τσούλια στις μέρες μας;…
    Είναι σωστό κάποιος με 7 παιδιά να έχει το 6ο παιδί του στην Πάτρα και να μην μπορεί να έλθει Αθήνα.. επειδή το εισόδημα της οικογένειας αυτής, ήταν μόλις 30€ περισσότερο, από αυτής που μετεγγράφηκε από σχολή της Αλεξανδρούπολης(πολύ λιγότερα μόρια εισαγωγής) και ας ήταν από οικογένεια με ένα παιδί;;;

    6. Συνάδελφε, έπρεπε να γνωρίζεις:
    Ότι τα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ επηρεάζονται κυρίως από την προετοιμασία των υποψηφίων δι` αρίστων φροντιστών, που διδάσκουν αυτούς αντί υψηλοτάτου ωρομισθίου. Τέτοια προετοιμασία δεν είναι δυνατόν να έχουν τα παιδιά των πολυτέκνων, στερούμενα κατά κανόνα του ατομικού φροντιστηρίου και παρακολουθούντα ομαδικά φροντιστήρια. Για ποια ισότητα επομένως μας λες εσύ Νίκο, όταν τα παιδιά των πλουσίων έχουν την προσήκουσα προετοιμασία και καταλαμβάνουν τις θέσεις και των αρίστων αποφοίτων των δημοσίων σχολείων, που δεν έχουν τύχει εξαιρετικής φροντιστηριακής προπαιδείας;
    Μήπως σου διαφεύγει επίσης, ότι και φέτος έγιναν φοιτητές κάποιοι σε κεντρικά ΑΕΙ της χώρας μας, δίνοντας λευκή κόλλα; Αυτό δεν το λες εσύ και πέρασε και στα ψιλά των ΜΜΕ, γιατί αυτοί φαίνεται δεν ήσαν πολύτεκνοι, αν ήσαν… πρωτοσέλιδα θα είχαμε και πάλι φέτος!

    Κ. Τσούλια και κάτι τελευταίο, προ ημερών συζητώντας με ένα συνάδελφο εκπαιδευτικό, μου είπε την ακόλουθη ρατσιστική αντιμετώπιση που εφαρμόζουν κάποιοι στα παιδιά των πολυτέκνων σε μια περιοχή της Ελλάδος, αντιδρώντας στην δήθεν ευνοϊκή μεταχείριση αυτών από την Πολιτεία(!): όταν λέει ακούμε, ότι κάποιο παιδί είναι πολύτεκνο… του κατεβάζουμε λίγο τη βαθμολογία!!!
    Εγώ δεν θέλω να το πιστέψω αυτό, εσείς έχετε ακούσει κάτι τέτοιο να συμβαίνει για τα παιδιά μας;..

    Με εκτίμηση

    Χρυσόγελος Μανώλης
    Ηλεκτρ. Μηχανικός ΕΜΠ – εκπαιδευτικός

  3. 08/09/2014 στο 1:45 ΜΜ

    Συνάδελφε Νίκο, πίστευα ότι η μακρά πορεία σου στην ηγεσία της ΟΛΜΕ, ότι θα σε είχε βοηθήσει να εμβαθύνεις περισσότερο στα θέματα της εκπαίδευσης, μακριά από κομματικές παρωπίδες και με περισσότερη σοβαρότητα… απατήθηκα όμως! Απαντώ σύντομα για το άρθρο σου: «ΕΝΙΑΙΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ Η ΑΚΡΑΤΟΣ…» που δημοσίευσες στο «Άρθρο της Κυριακής» της 7/9/2014, που διαβάζοντας, έμεινα έκπληκτος με τις ανακρίβειες που περιλαμβάνονται σε αυτό…

    1. Αναφέρεσαι για διάφορες κατηγορίες εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, ξεχνώντας εντέχνως όμως τους αθλητές, ακόμη μπορούμε να σου πούμε τους Δ.Υ φοιτητές που δικαιούνται και αυτοί μετεγγραφής με αναδρομική ισχύ μάλιστα(σε βάθος 5ετίας), τους αιρετούς της Τ.Α… χωρίς καμιά ποσόστοση και χωρίς κανένα οικονομικό κριτήριο όλοι αυτοί! Τις δυο τελευταίες κατηγορίες τις αναφέρουμε ως ξεχωριστές κατηγορίες εισαγωγής, αφού και εσύ θεωρείς ακόμη τους πολύτεκνους ως ειδική κατηγορία πράγμα που καταργήθηκε…

    2. Συνάδελφε, οι ειδικές κατηγορίες πολυτέκνων – τριτέκνων καταργήθηκαν μετά τη γνωστή απόφαση του ΣτΕ και ίσχυσαν μόλις για 4 χρόνια… Οι Μετεγγραφές των πολυτέκνων δεν είναι νέες, δηλαδή δημιούργημα του Αρβανιτόπουλου, όπως πηγαίνεις να τις παρουσιάσεις, αλλά ίσχυαν εδώ και 35 ολόκληρα χρόνια(από το 1979), πλην της περιόδου της κ. Φωτοτυπίας και ομογάλακτης σου κ. Διαμαντοπούλου, που τις κατάργησε το 2010!. Το θέμα είναι λοιπόν γιατί δεν καταργούνται και οι υπόλοιπες ειδικές κατηγορίες.. Σε ποια άλλη χώρα, υπάρχει εισαγωγή βάσει μόνο του θρησκεύματος (και εγώ ο αφελής νόμιζα ότι είναι θέμα προσωπικών δεδομένων το θρήσκευμα!..).

    3. Ποιοι κ. Τσούλια εναντιώθηκαν με σφοδρότητα το 2010 και εντεύθεν σε αυτές τις Ειδικές Κατηγορίες και σε αυτά τα καραγκιοζιλίκια; Ποιοι μίλησαν και είχαν προειδοποιήσει για τις λευκές κόλες; Ποιοι ζητούσαν τη θεσμοθέτηση της βάσης του 10; Αντιθέτως φέρτε μας, μια δήλωση εναντίωσης σας τότε…

    4. Υπενθυμίζω ότι οι μετεγγραφές δόθηκαν πριν 35 χρόνια, αποκλειστικά στους πολύτεκνους καθαρά για δημογραφικούς λόγους, ως δημογραφικό κίνητρο για να γεννηθεί και κανένα παιδί σε αυτόν τον τόπο, και αυτό έγινε σε μια εποχή που οι γεννήσεις στην Ελλάδα ήταν περί τις 150.000 το χρόνο… Στις δύσκολες αυτές εποχές που ζούμε, τα κίνητρα αυτά έπρεπε να διατηρηθούν με νύχια και με δόντια και όχι να καταργούνται και να εμπαίζονται οι νέοι άνθρωποι που θέλουν να κάνουν πολυμελείς οικογένειες. Πρέπει να γνωρίζεις επίσης, ότι σήμερα στις ελεύθερες Μετεγγραφές όπως πάνε να τις κάνουν…, οι πολύτεκνοι μετά βίας θα πλησιάζουν μόλις το 20% του συνολικού αριθμού των μετεγγραφομένων!… Γιατί λοιπόν αναφέρεσαι μόνο σε αυτούς και στους τρίτεκνους;;;
    Πότε ο Ν. Τσούλιας μίλησε ως πρόεδρος της ΟΛΜΕ, ή η ΟΛΜΕ γενικότερα για το Δημογραφικό που ταλανίζει τη χώρα και τα σχολεία μας;

    5. Διερωτάσαι αν είναι πολιτικό θέμα να ρυθμίζεται η εισαγωγή στην Ιατρική, στο Πολυτεχνείο ή στη Νομική.. άλλων με βαθμό 18, 19 και άλλων με βαθμό 15;
    Νίκο που ζεις, οι Ειδικές κατηγορίες από φέτος καταργήθηκαν για τους πολύτεκνους, άρα δεν ισχύουν αυτά που λες για αυτούς… για άλλους ναι (Μουσουλμανόπαιδες, ομογενείς…) και με πολύ χαμηλότερη βαθμολογία από αυτή που γράφεις… αλλά ΤΣΙΜΟΥΔΙΑ, ΓΙΑΤΙ; Μόνο οι πολύτεκνοι ενοχλούν;
    Αυτό που ισχύει για τους πολύτεκνους, είναι: ότι αφού εισαχθεί ο πολύτεκνος με τα ίδια κριτήρια εισαγωγής με τους λοιπούς υποψηφίους, να μπορεί να έλθει κοντύτερα στον τόπο μόνιμης κατοικίας των γονέων… ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΑΥΤΟ κ. Τσούλια στις μέρες μας;…
    Είναι σωστό κάποιος με 7 παιδιά να έχει το 6ο παιδί του στην Πάτρα και να μην μπορεί να έλθει Αθήνα.. επειδή το εισόδημα της οικογένειας αυτής, ήταν μόλις 30€ περισσότερο, από αυτής που μετεγγράφηκε από σχολή της Αλεξανδρούπολης(πολύ λιγότερα μόρια εισαγωγής) και ας ήταν από οικογένεια με ένα παιδί;;;

    6. Συνάδελφε – πρώην πρόεδρε μας, όφειλες να γνωρίζεις:
    Ότι τα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ επηρεάζονται κυρίως από την προετοιμασία των υποψηφίων δι` αρίστων φροντιστών, που διδάσκουν αυτούς αντί υψηλοτάτου ωρομισθίου. Τέτοια προετοιμασία δεν είναι δυνατόν να έχουν τα παιδιά των πολυτέκνων, στερούμενα κατά κανόνα του ατομικού φροντιστηρίου και παρακολουθούντα ομαδικά φροντιστήρια. Για ποια ισότητα επομένως μας λες εσύ Νίκο, όταν τα παιδιά των πλουσίων έχουν την προσήκουσα προετοιμασία και καταλαμβάνουν τις θέσεις και των αρίστων αποφοίτων των δημοσίων σχολείων, που δεν έχουν τύχει εξαιρετικής φροντιστηριακής προπαιδείας;
    Μήπως σου διαφεύγει επίσης, ότι και φέτος έγιναν φοιτητές κάποιοι σε κεντρικά ΑΕΙ της χώρας μας, δίνοντας λευκή κόλλα; Αυτό δεν το λες εσύ και πέρασε και στα ψιλά των ΜΜΕ, γιατί αυτοί φαίνεται δεν ήσαν πολύτεκνοι, αν ήσαν… πρωτοσέλιδα θα είχαμε και πάλι φέτος!

    Κ. Τσούλια και κάτι τελευταίο, προ ημερών συζητώντας με ένα συνάδελφο εκπαιδευτικό, μου είπε την ακόλουθη ρατσιστική αντιμετώπιση που εφαρμόζουν κάποιοι στα παιδιά των πολυτέκνων σε μια περιοχή της Ελλάδος, αντιδρώντας στην δήθεν ευνοϊκή μεταχείριση αυτών από την Πολιτεία(!): όταν λέει ακούμε, ότι κάποιο παιδί είναι πολύτεκνο… του κατεβάζουμε λίγο τη βαθμολογία!!!
    Εγώ δεν θέλω να το πιστέψω αυτό, εσείς έχετε ακούσει κάτι τέτοιο να συμβαίνει για τα παιδιά μας;..

    Με εκτίμηση

    Χρυσόγελος Μανώλης
    Ηλεκτρ. Μηχανικός ΕΜΠ – εκπαιδευτικός

  4. N.T.
    08/09/2014 στο 11:40 ΜΜ

    Αγαπητέ συνάδελφε,
    Σε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σου.
    Σαφώς σε πολλά σημεία έχεις απόλυτο δίκιο.
    Ποτέ δεν ισχυρίστηκα ότι δεν έκανα λάθη ως πρόεδρος της ΟΛΜΕ
    ούτε ότι και τώρα αρθρογραφώντας θεωρώ ότι γνωρίζω την “πάσα αλήθεια”.
    Πιστεύω απλά ότι οι απόψεις μου είναι ορθολογικές και δεν έχω απολύτως κανέναν λόγο για κάποιους είδους σκοπιμότητα (σ΄αυτό με αδικείτε…)
    Επί της ουσίας, με βάση τις γνώσεις μου και την εμπειρία μου και την όποια κατακτημένη ορθοκρισία μου, οι βασικές μου αρχές επί του θέματος είναι οι εξής.
    α) Τα αμιγώς εκπαιδευτικά και επιστημονικά θέματα – όπως σαφώς είναι ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση – δεν πρέπει να μετασχηματίζονται σε πολιτικά γιατί προκύπτουν τερατογενέσεις…
    β) Οι μαθητές που περιλαμβάνονται στις κατηγορίες της “Ειδικής Αγωγής” πρέπει να στηρίζονται με βάση τα πορίσματα της Ειδικής Αγωγής, που αποβλέπουν στην ουσιαστική “συμπεριληπτική εκπαίδευση”, σε ένα “σχολείο για όλα τα παιδιά”.
    γ) Οι γονείς των μαθητών που έχουν διαπιστωμένο οικονομικό πρόβλημα να στηρίζονται με κάθε λογής οικονομικό τρόπο που κρίνει πρόσφορο η πολιτεία.
    δ) Να αναπτυχθεί η “αντισταθμιστική εκπαίδευση” – που είναι και μια βασική αρχή της προοδευτικής αγωγής -, έτσι ώστε να αμβλύνονται οι πολλαπλές ανιστότητες που διατρέχουν τη μαθητική κοινότητα.
    ε) Οι βάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να είναι απολύτως κοινές για όλους τους μαθητές / υποψήφιους.
    Επί συγκεκριμένων σημείων της κριτικής σου οφείλω να αναφέρω τα εξής:
    α) Οι άλλες κατηγορίες που δεν έχω αναφέρει (αθλητές, Τ.Α. κλπ) σαφώς και υπάγονται στη γενική θεώρησή μου και είναι αυτό απολύτως προφανές στα δύο άρθρα μου. Δεν τις αναφέρω όλες για λόγους χώρου και μόνο. Θα πρέπει δε να γνωρίζετε ότι υπάρχουν πολλές ειδικές περιπτώσεις που δεν είναι καθόλου γνωστές.
    β) Για τα περισσότερα – αν όχι όλα – τα ζητήματα που έχεις θίξει έχω αρθρογραφήσει κατ’ επανάληψη. Από τη δεκαετία του 1980 αρθρογραφώ – ως συνεργάτης εφημερίδων, ως Πρόεδρος της ΟΛΜΕ παλιότερα και ως απλός εκπαιδευτικός – σε εφημερίδες και περιοδικά με πολλές εκατοντάδες άρθρα μέχρι τώρα.
    γ) Για τους πολύτεκνους θεωρώ ότι η πολιτεία πρέπει να τους στηρίξει με πολλαπλούς τρόπους. Να αναφέρω – αν έχει κάποια σημασία – ότι είμαι παιδί πολύτεκνης και πολύ φτωχής αγροτικής οικογένειας…
    δ) Η αντικειμεινικότητα του Συστήματος πρόσβασης απειλείται τα τελευταία χρόνια και από άλλους παράγοντες – ακόμα και από ελλειμματική επιτήρηση (!) – στους οποίους έχω ήδη αναφερθεί σε προηγούμενη αρθοργραφία μου.
    Σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου.
    Υ.Γ.
    Η ιστοσελίδα μου είναι ανοιχτή για τις απόψεις σου (άρθρα κλπ)

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: