Αρχική > πανεπιστήμιο, σχολείο, εκπαίδευση > Πανελλαδικές: οι βαθμολογίες των υποψηφίων, οδηγίες για το μηχανογραφικό, τάσεις των βάσεων, στατιστικά των βαθμολογιών

Πανελλαδικές: οι βαθμολογίες των υποψηφίων, οδηγίες για το μηχανογραφικό, τάσεις των βάσεων, στατιστικά των βαθμολογιών

Πανελλαδικές εκπλήξεων με βάσεις πολλών ταχυτήτων

Τέλειωσε το άγχος των υποψηφίων για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τώρα στο προσκήνιο είναι το ζήτημα των βάσεων που θα κρίνουν και τις τελικές κατανομές των υποψηφίων.

Διαβάστε τα σχετικά ρεπορτάζ.

 

ΚΑΛΗ ΠΡΟΟΔΟ

Σ’ όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που τελείωσαν τη Γενική τους Εκπαίδευση.

Παπαματθαίου Μάρνυ, ΤΟ ΒΗΜΑ 25.6.2013

Πανελλαδικές: Σημαντική πτώση βάσεων στα ΑΕΙ – Μόλις 5, 7% οι αριστούχοι – Οι πίνακες με τις επιδόσεις των υποψηφίων

Κάτω 400 – 500 μόρια σε Πολυτεχνικές, κάτω από 19.000 μόρια οι Ιατρικές – Κάτω από 10 το 51,89% στα Αρχαία – Ο εξεταστικός χάρτης σε ΑΕΙ – ΤΕΙ

Πανελλαδικές: Σημαντική πτώση βάσεων στα ΑΕΙ - Μόλις 5, 7% οι αριστούχοι - Οι πίνακες με τις επιδόσεις των υποψηφίων

Ανακοίνωση των βαθμολογιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων την περασμένη Παρασκευή (EUROKINISSI/ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΙΥ)

Επιβεβαιώνεται και από τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας η εικόνα γενικής πτώσης των βάσεων, εκτός των χαμηλόβαθμων τμημάτων του 1ου επιστημονικού πεδίου των νομικών και ανθρωπιστικών σπουδών και αρκετών τμημάτων ΤΕΙ της περιφέρειας.

Εφέτος ωστόσο καταγράφεται και ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο από την εξεταστική διαδικασία: Μειώνεται διαρκώς ο αριθμός των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς εφέτος παρατηρήθηκε μια συνολική μείωση της τάξης του 4,6% των ατόμων που προσήλθαν να εξεταστούν σε σχέση με την περυσινή χρονιά. Στη Θεωρητική κατεύθυνση ειδικά οι υποψήφιοι εφέτος ήταν 7% λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι, ενώ και στην Τεχνολογική κατεύθυνση ήταν 5% λιγότεροι από πέρυσι. Μόνο στη Θετική κατεύθυνση εφέτος υπήρξε άνοδος της τάξης του 2,5% στον πληθυσμό των υποψηφίων.

Συγκεκριμένα, στις εξετάσεις προσήλθαν 80.958 υποψήφιοι, ενώ το 2012 είχαν προσέλθει 84.837 υποψήφιοι. Οι υποψήφιοι που πέτυχαν βαθμολογίες μεταξύ 18-20 ανέρχονται σε 4.651, δηλαδή το 5,7% των υποψηφίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κάτω από 10 στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας έγραψε το 12,99% των υποψηφίων, στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Θεωρητικής Κατεύθυνσης το 51,89% των υποψηφίων, στο μάθημα της Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης το 26,42% των υποψηφίων και στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Τεχνολογικής Κατεύθυνσης το 25,81% των υποψηφίων.

Πιο συγκεκριμένα:
– Για τις Οικονομικές σχολές διαγωνίστηκαν εφέτος 10% λιγότεροι υποψήφιοι σε σχέση με πέρυσι κάτι που όπως αναφέρει ο εκπαιδευτικός και αναλυτής των στοιχείων που δόθηκαν από το υπουργείο Παιδείας κ. Γ. Χατζητέγας, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα έχουμε εντυπωσιακή πτώση των βάσεων στο 5ο επιστημονικό πεδίο. Κι αυτό γιατί από τη μια πλευρά οι υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν ήταν λιγότεροι και από την άλλη πλευρά οι επιδόσεις τους ήταν χειρότερες από πέρυσι, στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και Μαθηματικά Γενικής παιδείας. Η πτώση των βάσεων στο 5ο επιστημονικό πεδίο μπορεί σε κάποια τμήματα να ξεπεράσει τα 1.000 μόρια, ενώ μεγάλη θα είναι η πτώση βάσεων και στα μεγάλα αστικά κέντρα.

– Όπως λέει ο κ. Χατζητέγας εφέτος λείπουν πολλοί υποψήφιοι από τις «κλάσεις» των αρίστων σε όλες τις κατευθύνσεις. Έτσι, όλες οι περιζήτητες σχολές της χώρας, δηλαδή Νομικές, Ιατρικές και οι υψηλού ενδιαφέροντος Πολυτεχνικές θα έχουν σημαντική πτώση των βάσεων τους. Μόνο η Νομική Σχολή Κομοτηνής όπου εφέτος μειώθηκε αισθητά ο αριθμός των εισακτέων είναι πιθανόν να παρουσιάσει αύξηση της βάσης εισαγωγής της.

– Πιθανότατο είναι τελικά εφέτος οι Ιατρικές σχολές της χώρας να πέσουν εφέτος κάτω από 19.000 μόρια (κάτι που τα τελευταία χρόνια κινείται δεν έχει γίνει). Το 2002 ήταν η τελευταία χρονιά που η Ιατρική Σχολή Αθηνών είχε πέσει στα 18.835 μόρια.
– Στις πολυτεχνικές σχολές η πτώση των βάσεων θα είναι εντυπωσιακή. Ακόμη και στα μεγάλα αστικά κέντρα αναμένεται πτώση των βάσεων που αναμένεται να ξεπεράσει τα 400-500 μόρια (Πολιτικοί Μηχανικοί – Μηχανικοί Υπολογιστών).

– Στο πρώτο επιστημονικό πεδίο των Νομικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών είναι το μόνο πεδίο στο οποίο πιθανότατα θα υπάρξει άνοδος κι αυτή στις σχολές που δέχονται υποψήφιους από 12.000- 13.000 μόρια. Κάτι που θα καταγραφεί βέβαια στους βαθμολογικούς «πυθμένες» όλων των επιστημονικων πεδίων, όπου στις υπόλοιπες περιπτώσεις οι πτώσεις των βάσεων απλά δεν θα είναι τόσο εντυπωσιακές.

Στα ΤΕΙ διαφορετική εικόνα

Τα παραπάνω συμπεράσματα ωστόσο αφορούν την κίνηση των βάσεων στα Πανεπιστήμια. Στα ΤΕΙ αναμένεται στην περιφέρεια άνοδος των βάσεων κυρίως λόγω της μείωσης τμημάτων. Στο 5ο επιστημονικό πεδίο των οικονομικών επιστημών ωστόσο αναμένεται, όπως λέει ο κ. Χατζητέγας, κι εδώ γενική πτώση βάσεων.

Τα μαθήματα της αποτυχίας

«Κάτω από τη βάση» (από 0, έως 9,9) έγραψε στα Μαθηματικά Τεχνολογικής κατεύθυνσης 2 ένα ποσοστό 78,04%, στη Φυσική τεχνολογικής κατεύθυνσης 2 ένα ποσοστό 71,96%, στην Ιστορία Γενικής παιδείας το 60,12%, στα Μαθηματικά Τεχνολογικής κατεύθυνσης 1 το 57,80%, στα Αρχαία ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης το 51,89%, στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον το 51,01%, στα Μαθηματικά Θετικής κατεύθυνσης το 47,01%.

Τα μαθήματα της επιτυχίας

Στην κατηγορία των αριστούχων (από 18 έως 20), κατατάσσεται εφέτος ένα ποσοστό 42,66% στη Φυσική Γενικής παιδείας, ένα ποσοστό 29,67% στην Χημεία- Βιοχημεία Τεχνολογικής κατεύθυνσης 1, ένα ποσοστό 28,23% στην Ηλεκτρολογία της Τεχνολογικής κατεύθυνσης 1, ένα ποσοστό 22,64% στην Βιολογία Θετικής κατεύθυνσης, ένα ποσοστό 22,26% στη Χημεία Θετικής κατεύθυνσης.
Το υπουργείο Παιδείας έδωσε το μεσημέρι της Τρίτης στη δημοσιότητα όλα τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν τις επιδόσεις των εφετινών υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Στους πίνακες που ακολουθούν περιγράφονται σε ποσοστά οι επιδόσεις των εφετινών υποψηφίων, τα μαθήματα της «επιτυχίας» και τα μαθήματα της «αποτυχίας», που διαμορφώνουν τον εφετινό εξεταστικό χάρτη για την εισαγωγή σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Κλιμάκωση βαθμολογίας κατά μάθημα

Κλιμάκωση γενικού βαθμού πρόσβασης

Κλιμάκωση βαθμολογίας το 2013 ανά μάθημα σε σύγκριση με τα έτη 2009-2013

Βαθμολογία με βάση το 10 ανά κατεύθυνση και μάθημα

Βαθμολογία σε σύγκριση με τη βάση του 10

Αριθμός προσέλευσης υποψηφίων

Προσέλευση υποψηφίων συγκριτικά τα έτη 2012-2013 ανά κατεύθυνση και μάθημα

Σχολείο

Σημαντική μείωση των αριστούχων στις Πανελλαδικές καταδεικνύουν τα στοιχεία του υπ. Παιδείας

Μάνος Χαραλαμπάκης, ΤΑ ΝΕΑ 23.6.2013

Σημαντική μείωση των αριστούχων στις Πανελλαδικές καταδεικνύουν τα στοιχεία του υπ. Παιδείας

Τις κακές επιδόσεις των υποψηφίων στα Μαθηματικά, την Φυσική, τα Αρχαία και την Ιστορία επιβεβαιώνουν τα στατιστικά από τις βαθμολογίες των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας.

Δείτε τους αναλυτικούς πίνακες με τα στατιστικά στοιχεία στον ιστότοπο του υπουργείου Παιδείας.

Από τα στοιχεία προκύπτει μείωση των αριστούχων σε 15 από τα 22 μαθήματα, ενώ και φέτος περισσότερο από το 1/3 των υποψηφίων (δηλαδή 28.645 μαθητές από τους 81.010) έγραψαν κάτω από τη βάση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, στα Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης κάτω από τη βάση έγραψαν 47,82% των υποψηφίων.

Στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας κάτω από τη βάση έγραψαν 41,83% των υποψηφίων.
Στα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1 κάτω από 10 έγραψαν περίπου 6 στους 10 (57,80%), ενώ ακόμη χειρότερα τα πήγαν οι μαθητές στα μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης 2: 78,04% των γραπτών βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση.
«Βατερλώ» αποτέλεσε για τους υποψηφίους και το μάθημα της Φυσικής τόσο στην θετική όσο και στην τεχνολογική κατεύθυνση. Από τα στατιστικά προκύπτει ότι στη Φυσική Θετικής Κατεύθυνσης κάτω από 10 πήραν 37,43% των μαθητών. Παρόμοιες κακές επιδόσεις καταγράφονται και στη Φυσική Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1. Οι μαθητές έγραψαν κάτω από τη βάση σε ποσοστό 44,46%. Ακόμη χειρότερα τα πήγαν οι μαθητές στη Φυσική Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2. Κάτω από τη βάση έγραψαν 71,96% των μαθητών.

Σε ό,τι αφορά την Θεωρητική Κατεύθυνση, τα Αρχαία ήταν το μάθημα όπου οι μαθητές τα πήγαν χειρότερα. Κάτω από τη βάση έγραψαν λίγο περισσότεροι από τους μισούς: 51,89%. Χαμηλές ήταν οι επιδόσεις των υποψηφίων και στην Ιστορία Γενικής Παιδείας. Εξι στα 10 γραπτά (60,12) ήταν κάτω από τη βάση).

Τα περισσότερα άριστα γραπτά παρατηρούνται στη Φυσική Γενικής Παιδείας, τη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τη Βιολογίας Θετικής, την Ηλεκτρολογία Τεχνολογικής 1, τη Χημεία – Βιοχημεία Τεχνολογικής 1.

Σχολείο

Τα στατιστικά από τις βαθμολογίες των πανελλαδικών ανακοινώνονται την Τρίτη

ΤΑ ΝΕΑ 23.6.2013

Τα στατιστικά από τις βαθμολογίες των πανελλαδικών ανακοινώνονται την Τρίτη

Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων αναμένεται να ανακοινωθούν αύριο, Τρίτη. Επόμενο βήμα είναι η συμπλήρωση και υποβολή του μηχανογραφικού δελτίου που αναμένεται να ξεκινήσει στα μέσα αυτής της εβδομάδας και να ολοκληρωθεί στις 12 Ιουλίου. Τέλη Αυγούστου θα ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας.
Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα γίνει για τρίτη συνεχή χρονιά φέτος ηλεκτρονικά. Για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού οι υποψήφιοι θα πρέπει να μπουν στην ειδική εφαρμογή που υπάρχει στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.minedu.gov.gr

Έξι βήματα για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού:

1) Οι υποψήφιοι θα πρέπει να πάρουν τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) από το Λύκειο από το οποίο αποφοίτησαν.
2) Από το Λύκειο θα πάρουν τον Γενικό Βαθμό Πρόσβασης στον οποίο αναγράφονται οι βαθμοί των πανελλαδικών μετά την προσαρμογή του προφορικού βαθμού στο γραπτό.
3) Στη συνέχεια, θα πρέπει να οριστικοποιήσουν το Μηχανογραφικό και να το υποβάλουν ηλεκτρονικά. Μετά την οριστικοποίηση δεν μπορούν να κάνουν καμία μεταβολή.

4) Αν κάποιος από τους υποψηφίους ανήκει σε ειδική κατηγορία, θα πρέπει να έχει έτοιμα τα απαραίτητα δικαιολογητικά με ημερομηνία όχι μεταγενέστερη από την ημερομηνία υποβολής του μηχανογραφικού. Τα δικαιολογητικά θα τα καταθέσουν στη σχολή επιτυχίας. Αν είναι ελλιπή ή ψευδή, οι υποψήφιοι θα διαγραφούν και θα τιμωρηθούν με αποκλεισμό από τις Πανελλαδικές για δύο χρόνια.
5) Oταν οι απόφοιτοι εισέλθουν στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου, πρέπει να ακολουθήσουν τα αναλυτικά βήματα για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού. Μπορούν να κάνουν όσους συνδυασμούς θέλουν και να τους τροποποιήσουν, χωρίς όμως να κάνουν οριστικοποίηση.
6) Oταν οι υποψήφιοι κάνουν οριστικοποίηση του μηχανογραφικού, δεν πρέπει να ξεχάσουν να κρατήσουν αντίγραφο.

Σχολείο

ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΑΝΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
Πανελλαδικές εκπλήξεων με βάσεις πολλών ταχυτήτων
Βάσεις πολλών «ταχυτήτων» θα πρέπει να αναμένουν οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές.

Οι φετινές εξετάσεις θα φέρουν πολλές εκπλήξεις στις βάσεις εισαγωγής, τόσο εξαιτίας του σχεδίου «ΑΘΗΝΑ» όσο και της ανακατανομής των θέσεων στα πέντε Επιστημονικά Πεδία.

Πανελλαδικές εκπλήξεων με βάσεις πολλών ταχυτήτων

Η ανακατανομή των θέσεων ευνοεί κατ’ αρχάς όσους υποψηφίους επιλέγουν σχολές του 2ου, 4ου και 5ου Επιστημονικού Πεδίου. Στο 3ο Πεδίο (επιστημών Υγείας) οι θέσεις είναι οριακά αυξημένες, ενώ «ψαλίδι» στον αριθμό των εισακτέων μπήκε στα τμήματα του επιστημονικού πεδίου ανθρωπιστικών, νομικών και κοινωνικών επιστημών.

Στα τεχνολογικά ιδρύματα, οι εισακτέοι μειώνονται σε όλα τα επιστημονικά πεδία εκτός από το 2ο.

Αναφορικά με τις βάσεις εισαγωγής, όπως προκύπτει από τις πληροφορίες που υπάρχουν για τις βαθμολογικές επιδόσεις και σε συνδυασμό με τον αριθμό των εισακτέων ανά σχολή, προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

1ο Επιστημονικό Πεδίο
Ανοδική θα είναι η πορεία των βάσεων σε Παιδαγωγικές, Νομικές, Ψυχολογίας, Κοινωνιολογίας και στα περισσότερα ξενόγλωσσα τμήματα. Ειδικά για τις Νομικές Σχολές της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, η οριακή αύξηση των θέσεων (κατά 15 θέσεις στο καθένα) ενδεχομένως διατηρήσει τις βάσεις στα περσινά επίπεδα.

Στο τμήμα του Δημοκρίτειου πάντως όπου θα κατευθυνθούν όσοι δεν καταφέρουν να εισαχθούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αναμένεται να καταγραφεί σημαντική άνοδος των βάσεων, αφού οι θέσεις είναι μειωμένες κατά 80.

Το εύρος της ανόδου πάντως θα αποσαφηνιστεί μετά και την ανακοίνωση των στατιστικών στοιχείων των βαθμολογικών επιδόσεων. Σχετικά με τα Παιδαγωγικά τμήματα, στα περισσότερα καταγράφεται μείωση των θέσεων. Ωστόσο, οι χαμηλές προσδοκίες που υπάρχουν από τους υποψηφίους για διορισμούς στα σχολεία έχουν αρχίσει να φαίνονται και στο μηχανογραφικό δελτίο, όπου η ζήτηση δεν είναι τόσο μεγάλη όσο παλαιότερα. Ως εκ τούτου, αν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία για τις βαθμολογίες, θα υπάρξει μία μικρή άνοδος.

2ο Επιστημονικό Πεδίο
Πτώση σε όλα σχεδόν τα τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου προβλέπουν οι ειδικοί, εξαιτίας των χειρότερων επιδόσεων που καταγράφονται για την πλειονότητα των μαθημάτων. Οι θέσεις εισακτέων πάντως, για τα πανεπιστημιακά τμήματα είναι ελαφρώς αυξημένες (κατά 16,65%), ενώ στα ΤΕΙ θα δοθούν 1.205 περισσότερες θέσεις. Παρά την αύξηση στις θέσεις εισακτέων, οι βάσεις εισαγωγής αναμένεται να έχουν καθοδική τροχιά.

Προς τα κάτω θα κινηθούν οι βάσεις σε τμήματα Φυσικής, Χημείας, Μαθηματικών. Πιο συγκρατημένη θα είναι η πτώση σε σχολές που εδρεύουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς εκεί θα υπάρχει ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός ενώ μεγαλύτερη θα είναι σε τμήματα της περιφέρειας.

3ο Επιστημονικό Πεδίο
Πτώση η οποία όμως δεν θα είναι εντυπωσιακή θα πρέπει να αναμένουν υποψήφιοι που θα δηλώσουν στο μηχανογραφικό δελτίο σχολές του 3ου Επιστημονικού Πεδίου. Οι πληροφορίες μιλούν για αισθητά χειρότερες επιδόσεις στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας που οδηγούν στο συγκεκριμένο πεδίο (Βιολογία και Χημεία), ενώ από την άλλη ο αριθμός των θέσεων είναι οριακά αυξημένος σε σχέση με πέρυσι.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οι βάσεις στα Ιατρικά τμήματα που δεσπόζουν στο 3ο Πεδίο, και διαμορφώνουν κάθε χρόνο τις υψηλότερες βάσεις, αναμένονται οριακά χαμηλότερες. Οι θέσεις σε αυτά τα τμήματα έχουν αυξηθεί από 5 έως 15, γεγονός που δεν θα προκαλέσει ελεύθερη πτώση των βάσεων. Αντίστοιχη είναι η εικόνα σε σχολές Οδοντιατρικής, Φαρμακευτικής και Κτηνιατρικής.

Αναφορικά με τα Τεχνολογικά Ιδρύματα, στα περσινά επίπεδα θα κινηθούν οι βάσεις εισαγωγής σε πρωτοκλασάτα τμήματα τα οποία προσελκύουν κάθε χρόνο όλο και περισσότερους υποψηφίους.

Η μικρή αύξηση των θέσεων σε τμήματα όπως αυτά της Φυσικοθεραπείας, Νοσηλευτικής, Μαιευτικής, και η επιλογή των τμημάτων από υποψήφιους με υψηλές βαθμολογίες που δεν θα καταφέρουν να εισαχθούν σε υψηλόβαθμες σχολές των ΑΕΙ, οδηγούν σε βάσεις που θα κινηθούν περίπου στα περσινά επίπεδα.

4ο Επιστημονικό Πεδίο
Προς τα κάτω θα κινηθούν οι βάσεις εισαγωγής και στα υψηλόβαθμα τμήματα του 4ου Επιστημονικού Πεδίου. Πολυτεχνικές Σχολές της Αθήνας αλλά και της περιφέρειας θα διαγράψουν καθοδική τροχιά στις βάσεις εισαγωγής παρά την αύξηση των θέσεων.

Ο λόγος, βέβαια, δεν είναι άλλος από τις χειρότερες συγκριτικά επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι.

Η αύξηση των θέσεων από 10 έως 25 στα τμήματα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δεν πρόκειται να οδηγήσουν τις βάσεις προς τα πάνω. Ο αρχικός ενθουσιασμός ορισμένων υποψηφίων με την αύξηση των θέσεων δεν κράτησε για πολύ, καθώς όλοι γνωρίζουν ότι εξαιτίας των περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων των οικογενειών, ο μεγαλύτερος όγκος θα δηλώσει σχολές της Αθήνας. Ως εκ τούτου, ο ανταγωνισμός σε αυτές θα είναι αυξημένος και σε συνδυασμό με τις χειρότερες επιδόσεις, η εκτίμηση για τις βάσεις είναι καθοδική.

Σαφώς μεγαλύτερη θα είναι η πτώση των βάσεων σε πολλά πολυτεχνικά τμήματα της περιφέρειας, όπου ο ανταγωνισμός θα είναι χαμηλότερος. Όσοι λοιπόν είναι μόνιμοι κάτοικοι σε πόλεις της περιφέρειας όπου εδρεύουν πολυτεχνικές σχολές, θα έχουν «χρυσή» ευκαιρία να εισαχθούν με αρκετά λιγότερα μόρια συγκριτικά με πέρυσι.

5ο Επιστημονικό Πεδίο
Χαμηλώνει ο πήχης εισαγωγής, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις και για τα οικονομικά τμήματα του 5ου Επιστημονικού Πεδίου. Οι επιδόσεις στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και Μαθηματικά γενικής παιδείας) προβλέπονται αισθητά χειρότερες από την περσινή χρονιά, γεγονός που δίνει ελπίδες για σημαντική πτώση των βάσεων.

Μερικά μόνο από τα τμήματα στα οποία θα σημειωθεί σημαντική πτώση στις βάσεις εισαγωγής, είναι τα Λογιστικής και Χρηματοικονομικής, Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής, Οικονομικών Επιστημών, Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Στατιστικής και Ασφαλιστικής κ.λπ.

Στα τμήματα των ΤΕΙ, το «ψαλίδισμα» των θέσεων είναι σημαντικό και ξεπερνά τις 2.000. Η εικόνα πάντως για τις περισσότερες σχολές είναι «θολή» καθώς στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο έχει πολλές συνενώσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων και ως εκ τούτου είναι δύσκολο να υπολογιστεί με ακρίβεια σε ποια τμήματα χάνονται θέσεις και πόσες.

Σε κάθε περίπτωση, οι εισακτέοι θα είναι λιγότεροι, αλλά η ζήτηση θα επικεντρωθεί σε τμήματα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, Διοίκησης Επιχειρήσεων και η πτώση των βάσεων, θα είναι σαφώς μικρότερη σε σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Κερδισμένοι και χαμένοι από την ανακατανομή θέσεων

Η ανακατανομή των θέσεων εισαγωγής ευνοεί ορισμένους υποψηφίους που στρέφονται σε συγκεκριμένες ομάδες τμημάτων και «αδικεί» άλλους που βλέπουν να μειώνονται οι εισακτέοι σε τμήματα που τους ενδιαφέρουν. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, στις πανεπιστημιακές σχολές του 1ου Επιστημονικού Πεδίου, «χάνονται» 1.430 θέσεις ενώ στα τμήματα των ΤΕΙ, οι θέσεις μειώνονται κατά 2.450. Στο 2ο πεδίο θετικών επιστημών, καταγράφεται αύξηση στις θέσεις των ΑΕΙ κατά 16,65% ή αλλιώς (1.180) και στα ΤΕΙ οριακή μείωση κατά 0,31%. Στο 3ο Πεδίο (επιστημών υγείας), οι θέσεις είναι ελαφρώς αυξημένες στα πανεπιστήμια (+205) ενώ στα ΤΕΙ εμφανίζονται μειωμένες κατά σχεδόν 12%. Στο 4ο Πεδίο, καταγράφεται σημαντική αύξηση στα ΑΕΙ που φτάνει τις 820 θέσεις (+15,77%) ενώ κατά σχεδόν 30% «ψαλιδίζονται» οι εισακτέοι στις σχολές των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων. Τέλος, στο 5ο Πεδίο, υπάρχει μικρή αύξηση στα ΑΕΙ κατά 7,82% αλλά στα ΤΕΙ η μείωση φτάνει το 37,50%, ποσοστό που μεταφράζεται σε 2.505 λιγότερες θέσεις.

Τι θα γίνει με τις Στρατιωτικές Σχολές

Η μείωση των θέσεων στις Στρατιωτικές Σχολές κατά 30% που έχει ανακοινωθεί (χωρίς ωστόσο να έχουν οριστεί οι θέσεις σε κάθε τμήμα) εντείνουν τον έτσι κι αλλιώς αυξημένο ανταγωνισμό. Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι οι βάσεις εισαγωγής στις Στρατιωτικές Σχολές θα κινηθούν ανοδικά αφού οι θέσεις είναι λιγοστές και το ενδιαφέρον τεράστιο, αφού οδηγούν άμεσα στο Δημόσιο. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι Στρατιωτικές Σχολές προσελκύουν κάθε χρόνο το ενδιαφέρον περίπου 20.000 υποψηφίων οι οποίοι τις δηλώνουν στο μηχανογραφικό. Εν αναμονή λοιπόν του αριθμού εισακτέων ανά σχολή η εκτίμηση παραμένει για άνοδο των βάσεων εισαγωγής στις σχολές Ευελπίδων, Ικάρων, Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού κ.λ.π.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ, ΕΘΝΟΣ 19.6.2013

 

Σχολείο

Τα μυστικά της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για να απαντήσουν στο ερώτημα – δίλημμα: «Σχολή της αρεσκείας μου ή σχολή στην πόλη μου;»

Του Απόστολου Λακασά, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 24.6.2013

Για τους περίπου 105.000 υποψηφίους που διεκδικούν μία θέση στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ σειρά έχει τώρα το… έβδομο εξεταζόμενο υποχρεωτικά μάθημα των πανελλαδικών εξετάσεων! Πρόκειται για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, ο «γρίφος» του οποίου είναι φέτος πιο δύσκολος από κάθε άλλη χρονιά. Και αυτό, διότι οι υποψήφιοι καλούνται να «συμβιβάσουν» τα όνειρά τους με τη σημερινή, δύσκολη, οικονομική κατάσταση, δίνοντας κατ’ αρχήν απάντηση στο δίλημμα «Σχολή της αρεσκείας μου ή σχολή στην πόλη μου;». Από την άλλη, λόγω των συγχωνεύσεων πολλών Τμημάτων ΤΕΙ, εξαιτίας της αναδιάρθρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που θα εφαρμοστεί για πρώτη χρονιά από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, οι υποψήφιοι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ως προς το αντικείμενο κάθε τμήματος. Πολλά εκ των τμημάτων που έως και φέτος λειτουργούν αυτόνομα, από το 2013-2014 θα αποτελούν κατεύθυνση σε ένα άλλο τμήμα. «Μπορεί το έργο της συμπλήρωσης να είναι ευκολότερο για τους αριστεύσαντες, καθώς μπορούν να διεκδικήσουν μία θέση στα πολύ γνωστά τμήματα, όμως οι υπόλοιποι μαθητές πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα σε πολλά τμήματα, κυρίως της επαρχίας. Μεταξύ αυτών, υπάρχουν αρκετά που έχουν «θολό» αντικείμενο και δύσκολη επαγγελματική αποκατάσταση. Από την άλλη, υπάρχουν τμήματα με ενδιαφέρον πρόγραμμα σπουδών, που όμως έχουν το πρόβλημα της απομακρυσμένης έδρας» παρατήρησε, μιλώντας στην «Κ», ο εκπαιδευτικός – ερευνητής, κ. Στράτος Στρατηγάκης.

Ειδικότερα, μετά την ανάρτηση στα Λύκεια των βαθμολογιών 82.342 υποψηφίων των Γενικών Λυκείων που διεκδικούν μία από τις 69.288 θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανοίγει ο «φάκελος μηχανογραφικό». Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ομάδα υποψηφίων στην οποία θα προστεθούν οι 22.415 υποψήφιοι ημερήσιων ΕΠΑΛ, που θα διεκδικήσουν περίπου 6.300 θέσεις στα ΤΕΙ. Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα πρέπει να έχουν υπόψη:

Bασικό κριτήριο για την εισαγωγή είναι τα μόρια και όχι η σειρά προτίμησης με την οποία έχει κάθε υποψήφιος για μία σχολή. Για παράδειγμα, ας πάρουμε την Ιατρική Κρήτης, που το 2012 είχε βάση στα 18.578 μόρια, και ας υποθέσουμε ότι φέτος η βάση μένει σταθερή. Εάν κάποιος υποψήφιος έχει φέτος 18.580 μόρια και βάλει τη σχολή ως 15η επιλογή και κάποιος άλλος με 18.570 μόρια την έχει 1η επιλογή, στη σχολή θα εισαχθεί ο υποψήφιος με τα 18.580 μόρια.

O υποψήφιος πρέπει να δηλώσει σχολές σαν να έχει συγκεντρώσει το απόλυτο των μορίων, δηλαδή 20.000 μόρια. Δεν χάνει τίποτε εάν δηλώσει σχολές που τα προηγούμενα χρόνια είχαν πολύ υψηλότερη βάση σε σχέση με τα μόρια που ο ίδιος έχει συγκεντρώσει φέτος. Aντίθετα, εάν δεν τις δηλώσει μπορεί να χάσει την εισαγωγή του, αφού ουδείς γνωρίζει με ακρίβεια πού θα κινηθούν οι φετινές βάσεις εισαγωγής. Για παράδειγμα, ένας υποψήφιος δεν δηλώνει πρώτη τη Νομική Αθήνας (18.879 μόρια η βάση πέρυσι), διότι έχει συγκεντρώσει 18.200 μόρια και πιστεύει ότι δεν έχει ελπίδες. Πρόκειται για λάθος. Αλλωστε, οι υποψήφιοι δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις περυσινές βάσεις εισαγωγής ούτε ακόμα από την πρόβλεψη για την τυχόν φετινή πορεία τους.

Πολλοί από το άγχος να εξασφαλίσουν την εισαγωγή τους δηλώνουν όσες περισσότερες σχολές μπορούν, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να «ελέγξουν» τη σειρά προτίμησης. Σε μία τέτοια περίπτωση κινδυνεύουν να περάσουν σε σχολή την οποία, επί της ουσίας, δεν επιθυμούν.

Κάθε υποψήφιος μπορεί να δηλώσει έως και δύο επιστημονικά πεδία. Για την επιλογή σχολών από τα δύο προεπιλεγμένα πεδία δεν τίθενται περιορισμοί. O υποψήφιος μπορεί να «μπλέξει» τις σχολές των δύο πεδίων.

Εάν κάποιος υποψήφιος έχει διαφορετικά μόρια σε δύο πεδία (π.χ. για το 1ο και το 2ο πεδίο) και θέλει να δηλώσει σχολή που περιλαμβάνεται και στα δύο πεδία (π.χ. Παιδαγωγικό) αρκεί να τη δηλώσει μία φορά σε ένα από τα δύο πεδία. Για την εισαγωγή θα μετρήσουν τα υψηλότερα μόρια, με βάση τα μαθήματα κάθε πεδίου. Για παράδειγμα, εάν ο υποψήφιος έχει διαφορετικά μόρια για το 1ο πεδίο (με μαθήματα βαρύτητας τα Αρχαία και την Ιστορία) και το 2ο πεδίο (με μαθήματα βαρύτητας τα Μαθηματικά και τη Φυσική) και θέλει να δηλώσει Παιδαγωγικό, που περιλαμβάνεται και στα δύο πεδία, τότε θα διεκδικήσει μία θέση στο τμήμα αξιοποιώντας τα υψηλότερα μόρια.

 

Σχολείο

Παπαματθαίου Μάρνυ, ΤΟ ΒΗΜΑ

Πανελλαδικές: Στα σχολεία οι βαθμολογίες των υποψηφίων

Διαθέσιμη η βαθμολογία τους και στην ιστοσελίδα results.minedu.gov.gr

 

Πανελλαδικές: Στα σχολεία οι βαθμολογίες των υποψηφίων

Αναρτήθηκαν στα σχολεία οι βαθμολογίες για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ (Icon Press)

 

Αναρτούνται ήδη σε όλα τα σχολεία της χώρας οι βαθμοί των υποψηφίων που εξετάστηκαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-Β’). Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ-Β’ θα μπορούν, μετά τις 13:00 το μεσημέρι, να βρίσκουν τη βαθμολογία τους και στην ιστοσελίδα results.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Τα στατιστικά στοιχεία των εφετινών βαθμολογιών ωστόσο που θα δείξουν ποια είναι τα μαθήματα της «επιτυχίας» και ποια της «αποτυχίας», τα ποσοστά γραπτών των εφετινών αριστούχων, αλλά και εκείνων που έγραψαν κάτω απο τη βάση, θα ανακοινωθούν την ερχόμενη εβδομάδα.

Οι βαθμοί των πανελλαδικών εξετάσεων των ΕΠΑΛ-Α’ θα ανακοινωθούν στα μέσα της επόμενης εβδομάδας, ενώ οι βαθμοί των ειδικών μαθημάτων θα ανακοινωθούν περί τις αρχές Ιουλίου.

Επίσης,  όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, στην ηλεκτρονική διεύθυνσή του θα αναρτηθούν τα πρότυπα των Μηχανογραφικών Δελτίων των Γενικών Λυκείων / ΕΠΑΛ-Β’ και των ΕΠΑΛ-Α’, ώστε οι υποψήφιοι να προετοιμάζονται για την ηλεκτρονική υποβολή. Επίσης, από σήμερα, Παρασκευή, ως και την επόμενη Παρασκευή, 28 Ιουνίου, όσοι υποψήφιοι Γενικών Λυκείων ή ΕΠΑΛ δεν απέκτησαν προσωπικό κωδικό ασφάλειας (password) ή δεν χαρακτηρίστηκαν ως υποψήφιοι ειδικών περιπτώσεων (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια), πρέπει να προσέλθουν στο λύκειό τους για την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών.

Τέλος, από τα μέσα της επόμενης εβδομάδας στην ηλεκτρονική διεύθυνση exams.minedu.gov.gr όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους δελτίο και σε αποκλειστική προθεσμία που θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες.

Σχολείο

Λιγότεροι οι εισακτέοι σε ΑΕΙ και ΤΕΙ φέτος – Πόσοι εισάγονται ανά σχολή

Θα είναι 69.288 άτομα, ενώ πέρυσι ήταν 76.094 άτομα – Ολόκληρη η υπουργική απόφαση και οι συγκριτικοί πίνακες

 

Λιγότεροι οι εισακτέοι σε ΑΕΙ και ΤΕΙ φέτος - Πόσοι εισάγονται ανά σχολή

 

Μειωμένοι κατά 8,94% θα είναι εφέτος οι εισακτέοι σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας.

Οι εισακτέοι εφέτος θα είναι 69.288 άτομα, ενώ πέρυσι ήταν  76.094 άτομα.

Στα ΑΕΙ έχουμε εφέτος αύξηση εισακτέων κατά 4,76% (πέρυσι ήταν 44.381 και εφέτος 46.494).

Στα ΤΕΙ έχουμε εφέτος μείωση εισακτέων 28% (πέρυσι ήταν 31.713 και εφέτος 22.794 άτομα)

Yπουργική Απόφαση Αριθμού Εισακτέων 2013-2014

Συγκριτικός πίνακας εισακτέων Ακαδ. Έτους 2012-2013/ 2013-2014

Σχολείο

Παπαματθαίου Μάρνυ, ΤΟ ΒΗΜΑ 20.6.2013 

Τι πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι με τις αλλαγές της «Αθηνάς»

Μετονομασίες, συγχωνεύσεις και αλλαγές στα επαγγελματικά δικαιώματα

Τι πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι με τις αλλαγές της «Αθηνάς»

 

Η ώρα της «δοκιμασίας» τελείωσε για χιλιάδες μαθητές. Αύριο, Παρασκευή, θα μάθουν τα αποτελέσματα των προσπαθειών τους καθώς ανακοινώνονται οι βαθμολογίες των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Εφέτος τους εισακτέους θα υποδεχτεί ένας νέος «χάρτης» στα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας. Οι αλλαγές που έγιναν με τον σχεδιασμό της «Αθηνάς» αφορούν τρεις άξονες: α) μετονομασίες β) συγχωνεύσεις γ) κατευθύνσεις.

Όπως λέει ο σύμβουλος σταδιοδρομίας κ. Κωνσταντίνος Κότιος, και οι τρεις άξονες έχουν μια κοινή συνισταμένη: τις δυνατότητες και τα επαγγελματικά δικαιώματα που παρέχουν τα τμήματα αυτά στους μελλοντικούς αποφοίτους του.

Στην ίδια κατεύθυνση, ο σύμβουλος σταδιοδρομίας κ. Χρήστος Ταουσάνης προσθέτει ότι «αναφορικά με τις μετονομασίες, σε κάποια τμήματα μπορεί να μην επιφέρουν ουσιαστική διαφοροποίηση στο περιεχόμενο σπουδών και στις δυνατότητες του νέου πτυχίου, όπως για παράδειγμα τα Τμήματα Βρεφονηπιοκομίας που μετονομάζονται σε Προσχολικής Αγωγής.Σε άλλες περιπτώσεις ωστόσο, όπως το Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που μετονομάζεται σε Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών υπάρχουν διαφοροποιήσεις τόσο στη δομή των σπουδών όσο και στις επαγγελματικές δυνατότητες του αποφοίτου».

Η δεύτερη παράμετρος, εξηγούν οι κκ. Κότιος και Ταουσάνης, σχετίζεται με τα τμήματα που συγχωνεύονται και περιπλέκονται τα δεδομένα αναφορικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των εισαχθέντων. «Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα Τμήματα Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης τα οποία συγχωνεύονται στο Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης. Το νέο τμήμα έχει τις ακόλουθες εισαγωγικές κατευθύνσεις: α) Πολιτικής Επιστήμης και β) Κοινωνικής Διοίκησης από τις οποίες οι απόφοιτοι, αντίστοιχα, μπορούν να εργαστούν ως πολιτικοί επιστήμονες ή ως κοινωνικοί λειτουργοί» αναφέρουν.

Τέλος, όπως τονίζουν οι δύο σύμβουλοι σταδιοδρομίας, αναφορικά με τα τμήματα τα οποία είναι αρκετά πλέον και κατά κύριο λόγο ΤΕΙ του 4ου και 5ου πεδίου, που μετά τη συγχώνευσή τους πρακτικά μετουσιώνονται σε κατευθύνσεις στο νέο τμήμα, το σημείο το οποίο πρέπει να προσέξει ο κάθε υποψήφιος εφέτος κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού του δελτίου, είναι η δομή και ο χαρακτηρισμός των κατευθύνσεων οι οποίες μπορεί να είναι είτε εισαγωγικές είτε προχωρημένου εξαμήνου. Και προσθέτουν:

– Στην πρώτη περίπτωση ανήκει, για παράδειγμα, το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Ηπείρου που προήλθε από το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων και το Τμήμα Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και στο Εμπόριο του ίδιου ιδρύματος. Σε αυτό το τμήμα ορίζονται κατευθύνσεις: α) Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και β) Διοίκηση Επιχειρήσεων, ως εισαγωγικές κατευθύνσεις με χωριστό αριθμό εισακτέων με συνέπεια ο υποψήφιος να πρέπει εξαρχής να επιλέξει την ειδίκευση. Άρα θα πρέπει να εστιάσει όχι στη γενική αποστολή του τμήματος αλλά περισσότερο στην ειδίκευση.

– Στη δεύτερη περίπτωση που αφορά τις κατευθύνσεις, και ενδεικτικά μπορούμε να εξετάσουμε το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, δημιουργούνται κατευθύνσεις προχωρημένου εξαμήνου (α. Μηχανικοί Δικτύων ΤΕ, β. Μηχανικοί Η/Υ ΤΕ και γ. Μηχανικοί Λογισμικού ΤΕ). Σε αυτήν την περίπτωση ο υποψήφιος θα κληθεί μελλοντικά, στο 2ο-3ο έτος, να εξειδικευθεί.

Σχολείο

ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αύξηση εισακτέων στα ΑΕΙ, μείωση στα ΤΕΙ

Μια χρονιά με πολλές ιδιαιτερότητες έχουν να αντιμετωπίσουν φέτος οι υποψήφιοι για εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας, καθώς ο χάρτης των ιδρυμάτων έχει αλλάξει σημαντικά, με τις καταργήσεις και συνενώσεις τμημάτων, αλλά ταυτόχρονα θα δουν και μια γενική πτώση των μορίων εισαγωγής.

Το σημαντικότερο είναι ότι φέτος ο αριθμός των εισακτέων θα είναι μειωμένος κατά 6.806 και χαμένοι θα είναι κυρίως όσοι επιθυμούν να εισαχθούν στα πανεπιστήμια σε σχολές ανθρωπιστικών, νομικών και κοινωνικών επιστημών και όσοι «πόνταραν» σε σχολές των ΤΕΙ, αφού εκεί οι θέσεις φέτος είναι κατά 8.919 λιγότερες.

Αύξηση εισακτέων στα ΑΕΙ, μείωση στα ΤΕΙ

Συνολικά για το ακαδημαϊκό έτος 2013-14 θα εισαχθούν σε πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ 69.288 άτομα (πέρυσι 76.194). Αναλυτικά η εικόνα διαμορφώνεται ως εξής:

1. Λόγω της αναμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη (σχέδιο Αθηνά) τα τμήματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ μειώθηκαν κατά 25%. Η μεγάλη σφαγή βέβαια σημειώνεται στα ΤΕΙ, όπου οι αλλαγές είναι σαρωτικές και θα έχουν επιπτώσεις σε όσους είχαν αποκλειστικά στρέψει το ενδιαφέρον τους σε συγκεκριμένα τεχνολογικά ιδρύματα, κάτι που αφορά μεγάλο αριθμό υποψηφίων.

2. Ο αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Ιδρύματα μειώνεται κατά 8,94% συνολικά. Ειδικότερα, στα πανεπιστήμια αυξάνεται ο αριθμός εισακτέων σε σχέση με το προηγούμενο έτος κατά 4,76% (δηλαδή επιπλέον θέσεις κατά 2.113 ), ενώ στα ΤΕΙ μειώνεται κατά 28,1%. Οι μεγάλοι χαμένοι και πάλι οι υποψήφιοι των ΤΕΙ που θα έχουν στη διάθεσή τους σχεδόν 9.000 θέσεις λιγότερες.

Αύξηση εισακτέων στα ΑΕΙ, μείωση στα ΤΕΙ

3. Παράλληλα στην ειδική σειρά, δηλαδή στις κατηγορίες των πολυτέκνων, των τριτέκνων και των ειδικών περιπτώσεων με κοινωνικά κριτήρια, οι εισακτέοι ανέρχονται σε ποσοστό 20%.

4. Όσον αφορά στα πανεπιστήμια μεγαλύτερο αριθμό εισακτέων θα έχουν οι ιατρικές, οι φυσικομαθηματικές, οι πολυτεχνικές και οι οικονομικές. Οι νομικές παραμένουν σχεδόν σταθερές και μειωμένος θα είναι ο αριθμός στα φιλολογικά τμήματα, στα παιδαγωγικά και στα ξενόγλωσσα.

5. Στις Ιατρικές Σχολές, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν φόβοι για νέα μείωση στις θέσεις, αυτό δεν έγινε. Αντίθετα είχαμε μικρή αύξηση εισακτέων. Στην Αθήνα εισάγονται φέτος 170 άτομα, ενώ πέρυσι είχαν εισαχθεί 160. Αντίστοιχα, στη Θεσσαλονίκη όπου πέρυσι εισήχθησαν 160 άτομα, φέτος θα εισαχθούν 190 πρωτοετείς φοιτητές. Στην Οδοντιατρική Σχολή Αθήνας εισάγονται εφέτος 90 άτομα, ενώ πέρυσι εισήχθησαν 85 άτομα.

6. Στις Φυσικομαθηματικές δεν είχαμε τελικά μεγάλη αύξηση εισακτέων, όπως αναμενόταν μετά τις αρχικές προτάσεις του υπουργείου Παιδείας, κατά τον σχεδιασμό της «Αθηνάς». Στο Μαθηματικό Τμήμα Αθήνας θα εισαχθούν φέτος 260 άτομα, ενώ πέρυσι είχαν εισαχθεί 250. Στο Τμήμα Φυσικής του Αριστοτέλειου Θεσσαλονίκης εισάγονται φέτος 180 άτομα (πέρυσι 170).

7. Στις Νομικές ο αριθμός των εισακτέων μειώθηκε συνολικά, αλλά αυτό έγινε μόνο για τις σχολές της Περιφέρειας. Στην Αθήνα όπου πέρυσι είχαν εισαχθεί 400 άτομα, φέτος εισάγονται 415 πρωτοετείς φοιτητές. Στη Θεσσαλονίκη φέτος εισάγονται 365 άτομα (πέρυσι 350). Στην Περιφέρεια είχαμε μικρή μείωση εισακτέων. Στη Θράκη εισάγονται φέτος 400 άτομα, ενώ πέρυσι είχαν εισαχθεί 480.

8. Στα Πολυτεχνεία επίσης δεν υπήρξε θεαματική αύξηση. Στη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου εισάγονται 125 άτομα (πέρυσι 100). Στους Πολιτικούς Μηχανικούς του ΕΜΠ φέτος εισάγονται 140 άτομα (πέρυσι 130).

9. Στα Παιδαγωγικά οι εισακτέοι μειώνονται. Μετά την τεράστια ζήτηση που είχαν οι συγκεκριμένες σχολές, καθώς υπήρχε άμεση απορρόφηση στον δημόσιο τομέα, τώρα άρχισε ο… αφορισμός από την πλευρά των υποψηφίων, αφού δεν γνωρίζουν αν και πότε θα μπορέσουν να διοριστούν στα σχολεία. Φέτος δόθηκαν 190 θέσεις στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών (πέρυσι ήταν 200). Ανάλογη είναι η εικόνα και στα υπόλοιπα.

10. Στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το τμήμα Οικονομικής Επιστήμης εισάγονται εφέτος 210 άτομα (πέρυσι εισήχθησαν 190 άτομα). Στη Στατιστική 110 άτομα (πέρυσι 70). ? Στα ΤΕΙ στα υψηλόβαθμα τμήματα ευτυχώς δεν υπήρξαν σοβαρές μειώσεις στον αριθμό των εισακτέων με εξαίρεση ορισμένες από τις Νοσηλευτικές Σχολές και κάποια τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, όπως αυτό του Πειραιά, όπου οι θέσεις μειώθηκαν κατά 20. Από τις Νοσηλευτικές μόνο αυτή του ΤΕΙ της Αθήνας παρέμεινε σταθερή στον αριθμό των εισακτέων. Επίσης σταθερό έμεινε το Τμήμα Γραφιστικής Αθήνας με 85 υποψήφιους, το τμήμα Εργοθεραπείας Αθήνας πήρε 15 θέσεις παραπάνω, όπως και το τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας Θεσσαλονίκης που πήρε 20 θέσεις παραπάνω.

Πώς καθορίζεται ο αριθμός των θέσεων

Φέτος για πρώτη φορά στα χρονικά το υπουργείο Παιδείας διοργάνωσε πρώτα τις Πανελλαδικές και μετά ανακοίνωσε τον αριθμό εισακτέων στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στα ΤΕΙ, στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) και στις ΑΣΤΕ για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014. Όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, ο αριθμός των εισακτέων έχει βασιστεί στις εξής παραμέτρους:

  • Στον αριθμό εισακτέων και εισαχθέντων για το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013.
  • Στον μέσο ετήσιο αριθμό εισακτέων και εισαχθέντων για τουλάχιστον μία πενταετία.
  • Στις προτάσεις των Ιδρυμάτων, όπου αυτές υπήρχαν.
  • Στην αναδιάρθρωση και τον εξορθολογισμό του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας που υλοποιήθηκε με το σχέδιο «Αθηνά».

Ο αριθμός των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 ανέρχεται στις 69.288, εκτός των κάτωθι ειδικών κατηγοριών:

1. Στρατιωτικές Σχολές.

2. Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας και της Πυροσβεστικής Ακαδημίας.

3. Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.

4. Ανώτερη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου (ΑΣΤΕΡ).

5. Ανώτερη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων Αγ. Νικολάου (ΑΣΤΕΑΝ).

6. Καθ’ υπέρβασιν του αναφερόμενου αριθμού εισακτέων εισάγονται και οι υποψήφιοι κατηγοριών όπως αθλητές με διακρίσεις, τέκνα Ελλήνων του εξωτερικού, απόφοιτοι ελληνικών λυκείων, Έλληνες απόφοιτοι ξένων λυκείων, αλλοδαποί-αλλογενείς, Έλληνες πολίτες της μουσουλμανικής μειονότητας Θράκης κ.ά. με ειδικά ποσοστά.

Νικολίτσα Τρίγκα – Μιχάλης Νιβολιανίτης, ΕΘΝΟΣ

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ 2012-2013

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ 2012 (ΓΕΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ)

ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ 2013 (ΓΕΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ)

ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ

ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ ΤΕΙ 2012 (ΓΕΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ)

ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ ΤΕΙ 2013 (ΓΕΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ)

ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΤΕΙ

ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ ΣΥΝΟΛΟ 2012 (ΓΕΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ)

ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ ΣΥΝΟΛΟ 2013 (ΓΕΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ)

ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΥΝΟΛΟΥ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ

Ανθρωπιστικών, Νομικών & Κοινωνικών Επιστημών

17.285

15.855

-8,27%

2.355

1.335

-43,31%

19.640

17.190

-12.47%

Θετικών Επιστημών

7.085

8.265

16,65%

1.600

1.595

-0,31%

8.685

9.860

13,53%

Επιστημών Υγείας

2.125

2.330

9,65%

3.950

3.485

-11,77%

6.075

5.815

-4,28%

Τεχνολογικών Επιστημών

5.200

6.020

15,77%

11.885

8.405

-29,28%

17.085

14.425

-15,57%

Επιστημών Οικονομίας & Διοίκησης

5.435

5.860

7,82%

6.680

4.175

-37,50%

12.115

10.035

-17,17%

Γενικής Σειράς

37.130

38.330

3,23%

26.470

18.995

-28,24%

63.600

57.325

-9.87%

Σύνολο Ειδικής Σειράς

7.055

7.666

8,66%

5.029

3.799

-24,46%

12.084

11.465

-5,12%

Σύνολο Γενικής και Ειδικής Σειράς

44.185

45.996

4,10%

31.499

22.794

-27,64%

75.684

68.790

-9,11%

http://www.ethnos.gr/entheta.asp?catid=22814&subid=2&pubid=63842657

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: