Αρχική > σχολείο > Εκτιμήσεις για τη βαθμολογία των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Εκτιμήσεις για τη βαθμολογία των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Η εικόνα στα μαθήματα - «κλειδιά»

 

Μάρνυ Παπαματθαίου, ΤΟ ΒΗΜΑ 10.6.12 

Τα επάνω και τα κάτω των βάσεων

Πτώση αναμένεται στις Ιατρικές και Οδοντιατρικές Σχολές, άνοδος σε Νομικές και Φιλοσοφικές

 

Για πρώτη φορά έπειτα από 13 χρόνια η Ιατρική Σχολή Αθηνών αναμένεται εφέτος να πέσει κάτω από τα 19.000 μόρια, όπως εκτιμούν βαθμολογητές του υπουργείου Παιδείας που μίλησαν στο «Βήμα», ελπιδοφόρο νέο σίγουρα, στο τέλος μιας εξεταστικής διαδικασίας που κινήθηκε σε μεγάλο βαθμό στον «αυτόματο πιλότο». Εν μέσω της πολιτικής αστάθειας των τελευταίων ημερών, τα τελικά συμπεράσματα των εφετινών πανελλαδικών εξετάσεων κατεγράφησαν στις κόλλες των υποψηφίων που συγκεντρώθηκαν στα βαθμολογικά κέντρα και θα ανακοινωθούν επισήμως στο τέλος του μήνα.

Η εικόνα είναι λίγο-πολύ γνωστή: τεράστια αποτυχία που ξεπερνά το 75% στη Φυσική κατεύθυνσης (όπου κατεγράφησαν και οι επιστημονικές διαφωνίες «το ακυρώνουμε» – «δεν το ακυρώνουμε») και μεγάλη αποτυχία στα Μαθηματικά, όπου ειδικά στους υποψηφίους της τεχνολογικής κατεύθυνσης που παραδοσιακά είναι πιο «αδύναμοι», τα 8 στα 10 γραπτά είναι κάτω από τη βάση.

Η πτώση των βάσεων στα τμήματα του 2ου και του 4ου Επιστημονικού Πεδίου θα είναι λιγότερο έντονη στα κεντρικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ αλλά εντυπωσιακή στην περιφέρεια (ως και 2.500 μόρια).

Οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ της χώρας εφέτος θα κινηθούν σε δύο επίπεδα. Από τη μία πλευρά, η πτώση τους, που αναμένεται να ξεπεράσει τα 2.500 μόρια, όπως εκτιμά ο εκπαιδευτικός κ. Γ. Χατζητέγας, στα περιφερειακά τεχνολογικά ιδρύματα χαμηλής ζήτησης. Στα τμήματα αυτά η βάση εισαγωγής μπορεί να είναι εφέτος τα 4.000 μόρια (δηλαδή, θα επαναληφθούν τα φαινόμενα εισόδου στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας με βαθμολογίες χαμηλότερες του 5, κάτω από τη βάση).

Από την άλλη πλευρά, θα υπάρξει άνοδος των βάσεων στα περιζήτητα τμήματα του πρώτου επιστημονικού πεδίου (Νομικές, Φιλοσοφικές κτλ.), κυρίως λόγω της πτώσης των Παιδαγωγικών Τμημάτων που τα προηγούμενα χρόνια είχαν ανεβεί πολύ ψηλά λόγω της άμεσης επαγγελματικής αποκατάστασης που υπόσχονταν στους πτυχιούχους τους. Ολα αυτά βεβαίως πριν από την οικονομική κρίση που έστρεψε ξανά τους υποψηφίους σε παραδοσιακά «στιβαρές» επιστήμες απομακρύνοντάς τους από το Δημόσιο.

Με βάση τα δεδομένα που καταγράφονται από τα βαθμολογικά κέντρα της χώρας, πτώση ως 250 μορίων αναμένεται στις Ιατρικές, Φαρμακευτικές και Οδοντιατρικές Σχολές της χώρας, μεγαλύτερη πτώση (ως 400 μόρια) στα μεσαία τμήματα του 3ου Επιστημονικού Πεδίου, αλλά και άνοδος (ως 300 μόρια) στα περιφερειακά τμήματα της Νοσηλευτικής, που αποτελούν καταφύγιο πολλών παιδιών της θεωρητικής κατεύθυνσης που χρησιμοποιούν τη Βιολογία για την είσοδό τους σε αυτά.

Πάντως καινούργιο στοιχείο των εφετινών πανελλαδικών εξετάσεων είναι η προεκλογικού τύπου διεύρυνση των υπαγομένων στις ειδικές κατηγορίες (τριτέκνων, πολυτέκνων, λοιπών κοινωνικών κατηγοριών) που έγινε πριν από την προηγούμενη εκλογική διαδικασία και θα αφορά εφέτος πολλούς υποψηφίους.

Επίσης στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ θα έχουμε 4.000-5.000 λιγότερους υποψηφίους σε σχέση με πέρυσι, άρα και περισσότερες διαθέσιμες θέσεις, ενώ, όπως είναι γνωστό, δέχονται εκ νέου εισακτέους και δεκαπέντε τμήματα που πέρυσι είχαν «κλείσει». Τέλος, όπως καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, θα υπάρξει μια τάση υποψηφίων να δηλώσουν στα μηχανογραφικά τους (που θα συμπληρώσουν από 18 Ιουνίου ως 5 Ιουλίου) τμήματα κοντά στον τόπο κατοικίας τους.

Οι εξετάσεις και οι προχειρότητες
«Οι πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν κάθε χρόνο αντικείμενο σκληρής κριτικής, η οποία ξεκινά από τα λάθη των θεμάτων και φθάνει ως τον λαϊκισμό της κατάργησής τους»
λέει σχετικά ο εκπαιδευτικός κ. Χατζητέγας μιλώντας στο «Βήμα».

«Μέσα στη σύγχυση των προηγουμένων ημερών οι εχθροί της αξιολόγησης στην εκπαίδευση θυμήθηκαν ξανά τον μύθο της ελεύθερης πρόσβασης και δεν έχασαν την ευκαιρία να υποσχεθούν την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων μεσούσης της προεκλογικής περιόδου. Πέρα όμως από την προχειρότητα των θεωρήσεων, το πολιτικό σύστημα της χώρας μας, παλιό και νέο, θα πρέπει να εντρυφήσει στα αδίδακτα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων και να αναρωτηθεί σε πόσα κρατικά σχολεία του κέντρου και της περιφέρειας το επίπεδο της διδασκαλίας έφθασε στο υψηλό πράγματι επίπεδο των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων της Φυσικής ή των Μαθηματικών»

αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σχολείο

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ
Η εικόνα στα μαθήματα – «κλειδιά»

Επέστρεψαν τα χαμόγελα στο δεύτερο μισό των εξετάσεων

Eπέστρεψαν τα χαμόγελα στους υποψηφίους κατά το δεύτερο μισό των εξετάσεων, αφού η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ), αποφάσισε να «μαλακώσει» και να δώσει σαφή και μέτριας δυσκολίας θέματα.

Η εικόνα στα μαθήματα - «κλειδιά»

Από την Τετάρτη 30 Μαΐου μέχρι και τη λήξη των Πανελλαδικών χθες, όπου οι υποψήφιοι διαγωνίστηκαν στο μάθημα επιλογής όλων των κατευθύνσεων Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, τα θέματα ήταν σαφώς ευκολότερα σε σχέση με τις πρώτες ημέρες των εξετάσεων.

Η αλλαγή «πλεύσης» από τα μέλη της ΚΕΕ θεωρήθηκε επιβεβλημένη, καθώς για την πλειονότητα των 7 πρώτων μαθημάτων οι υποψήφιοι υπέστησαν «ψυχρολουσία», ενώ δύσκολα θα ξεχαστούν και οι παλινωδίες της ΚΕΕ με το επίμαχο ερώτημα της Φυσικής για το εάν τελικά θα βαθμολογηθεί.

Στα τελευταία 6 μαθήματα που διαγωνίστηκαν η πλειονότητα των υποψηφίων (για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ακολουθεί ρεπορτάζ σε επόμενες σελίδες) η εικόνα από τα βαθμολογικά κέντρα δείχνει αύξηση των αριστούχων στα 3 από αυτά, ενώ στα υπόλοιπα οι επιδόσεις θα κυμανθούν στα περσινά επίπεδα.

Μεγαλύτερα ποσοστά αριστούχων θα πρέπει να αναμένουμε στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και στα Λατινικά και μικρότερη αύξηση στη Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης. Χωρίς σοβαρές διαφοροποιήσεις συγκριτικά με την περσινή χρονιά θα κινηθούν όσοι διαγωνίστηκαν στην Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης, στη Χημεία Θετικής και στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Τεχνολογικής).

Καθοδική η πορεία των βάσεων

Καθοδική αναμένεται η πορεία των βάσεων εισαγωγής στην πλειονότητα των τμημάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ, όπως εκτιμούν καθηγητές και ειδικοί αναλυτές που ασχολούνται με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Τα δυσκολότερα θέματα συγκριτικά με πέρυσι σε μαθήματα «κλειδιά», που παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των βάσεων, φαίνεται πως θα ρίξουν ελαφρώς τις βάσεις. Σίγουρα θα υπάρχουν και περιπτώσεις με πολύ αυξημένο ανταγωνισμό, όπου οι βάσεις θα κινηθούν ανοδικά.

Έτσι κι αλλιώς, η κίνηση των βάσεων δεν θα είναι ενιαία για όλα τα επιστημονικά πεδία και όλες τις κατηγορίες υποψηφίων. Ειδικότερα, οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια) έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα με άλλους υποψηφίους, καθώς οι θέσεις για φέτος είναι αυξημένες.

Ο ανταγωνισμός των υποψηφίων αλλά και οι επιδόσεις στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας για τα τμήματα του 3ου Επιστημονικού Πεδίου (Βιολογία, Χημεία) θα συγκρατήσουν τις βάσεις στα περσινά επίπεδα, ειδικά για τις υψηλόβαθμες ιατρικές σχολές.

Στο 1ο Ε.Π. μικρή κάμψη αναμένεται στα περιζήτητα τμήματα της Νομικής, ενώ μεγαλύτερη φαίνεται πως θα είναι η πτώση στα τμήματα μεσαίας ζήτησης.

Η μεγαλύτερη πτώση των βάσεων εισαγωγής προμηνύεται για τα τμήματα του 2ου και του 4ου Επιστημονικού Πεδίου, καθώς στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας (Μαθηματικά και Φυσική) οι υποψήφιοι έγραψαν κατά πολύ χειρότερα σε σχέση με το 2011.

Έτσι η πτώση θα επηρεάσει σημαντικά τις λεγόμενες καθηγητικές σχολές και σε μικρότερο βαθμό τα πολυτεχνικά τμήματα.

Ιστορία
Σαφή θέματα, ασφυκτικά χρονικά περιθώρια

Βαρύνουσα σημασία για τις σχολές του 1ου Επιστημονικού Πεδίου (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες) έχει το μάθημα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης.

Και σε αυτό το μάθημα οι υποψήφιοι έδωσαν «μάχη» με τον χρόνο προκειμένου να προλάβουν να απαντήσουν σε όλα τα ζητήματα. Κατά τα λοιπά, τα θέματα ήταν σαφή, κατανοητά και κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης. Αναφορικά με τις επιδόσεις των υποψηφίων, δεν φαίνεται ότι θα υπάρξουν μεγάλες διαφοροποιήσεις συγκριτικά με πέρυσι.

Ως εκ τούτου, οι αριστούχοι θα κινηθούν λίγο κάτω από το 20%, ενώ ένα μεγάλο μέρος των υποψηφίων, όπως συνηθίζεται άλλωστε κάθε χρόνο, το οποίο μπορεί να φτάσει και το 40%, δεν θα πιάσει τη βαθμολογική βάση.

Λατινικά
Πιο εύκολα τα θέματα, περισσότεροι οι αριστούχοι

Ευκολότερα σε σχέση με πέρυσι χαρακτηρίστηκαν τα θέματα στα Λατινικά Κατεύθυνσης, με τους φιλολόγους να εκτιμούν ότι θα αυξηθούν σημαντικά οι άριστες βαθμολογίες.

Τη φετινή χρονιά ήταν ιδιαίτερα ενισχυμένο το κομμάτι της γραμματικής, που είχε μεν αρκετούς τύπους αλλά όχι ιδιαίτερα δύσκολους.

Οι καλοί μαθητές, σημειώνουν έμπειροι φιλόλογοι, έχουν φέτος τη δυνατότητα να ανέβουν «σκαλοπάτι», να κινηθούν σε βαθμολογίες μεταξύ 18-20.

Ως εκ τούτου, στη βαθμολογική κλίμακα 18-20 αναμένεται να βρεθεί σχεδόν το 20% των υποψηφίων Θεωρητικής Κατεύθυνσης, γεγονός που θα τους δώσει «πόντους» για τις σχολές του 1ου Επιστημονικού Πεδίου. Περίπου 4 στους 10, υπολογίζουν οι καθηγητές, θα κινηθούν μεταξύ 12-17,9, ενώ τα γραπτά που δεν θα ξεπεράσουν τη βάση, ίσως πέσουν και κάτω από το 35% (από 37,42% που ήταν πέρυσι).

«Τα προς μετάφραση κείμενα προέρχονται από τις διδακτικές ενότητες XXVIII και XXXII του σχολικού εγχειριδίου. Είναι γνωστά και διδαγμένα και δεν έχουν ιδιαίτερες μεταφραστικές απαιτήσεις. Οι γραμματικές και συντακτικές ασκήσεις -κλιμακούμενης δυσκολίας- κινούνται στην παραδοσιακή πρακτική των τελευταίων ετών, ελέγχοντας μόνο την απομνημόνευση τύπων», ήταν το σχόλιο της Πανελλήνια Ένωσης Φιλολόγων.

Χημεία
Στα επίπεδα δυσκολίας του 2011

Τα θέματα στο μάθημα της Χημείας χαρακτηρίστηκαν από σαφήνεια ως προς τη διατύπωσή τους και επιστημονική ορθότητα, ήταν στα επίπεδα δυσκολίας της περσινής χρονιάς, ενώ οι απαντήσεις -σύμφωνα με ορισμένους καθηγητές- απαιτούσαν μακροσκελείς απαντήσεις.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής επισημαίνει μία ιδιαιτερότητα στο Θέμα Γ’, καθώς μετά πολλά χρόνια δεν δόθηκε διάγραμμα, χωρίς όμως να είναι ιδιαίτερα δύσκολο.

Όσον αφορά τις προβλέψεις για τις βαθμολογίες, δεν φαίνεται να υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις συγκριτικά με το 2011.

Τα ποσοστά των αριστούχων και φέτος θα είναι σε υψηλά επίπεδα. Τουλάχιστον 1 στους 3 υποψηφίους θα εξασφαλίσει το πολυπόθητο άριστα που αποτελεί «διαβατήριο» για τις υψηλόβαθμες σχολές του 3ου Επιστημονικού Πεδίου (Ιατρικές, Φαρμακευτικές κ.ά.), καθώς πρόκειται για μάθημα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστή 0,7.

Περίπου το 35% των μαθητών θα κινηθεί στις μεσαίες προς ανώτατες βαθμολογικές κλίμακες (12-17,9), ενώ 1 στους 5 δεν θα πιάσει τη βαθμολογική βάση.

Βιολογία

Διαβαθμισμένης δυσκολίας ήταν τα θέματα της Βιολογίας στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι της Θετικής Κατεύθυνσης, ενώ οι απαντήσεις απαιτούσαν τη σε βάθος κατανόηση της θεωρίας.

Το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι ήταν η έλλειψη χρόνου, καθώς τα ζητούμενα ήταν πολλά και η έκταση των απαντήσεων πίεσε χρονικά ακόμη και τους καλά προετοιμασμένους μαθητές. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι επιδόσεις θα είναι λίγο καλύτερες σε σχέση με την περσινή χρονιά, όπου είχε σημειωθεί πανωλεθρία. Ειδικότερα, προοιωνίζεται άνοδος στα ποσοστά των αριστούχων (θα φτάσουν ή και θα ξεπεράσουν το 25%) λένε καθηγητές από διάφορα βαθμολογικά κέντρα της Αττικής. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημανθεί πως το συγκεκριμένο μάθημα είναι αυξημένης βαρύτητας με συντελεστή 1,3 και οι επιδόσεις του θα επηρεάσουν σε κάποιο βαθμό τις βάσεις στα τμήματα του 3ου Επιστημονικού Πεδίου (ιατρικά, κτηνιατρικά, φαρμακευτικά κ.ά.). Ακόμη περισσότεροι υποψήφιοι φαίνεται πως θα κινηθούν στην αμέσως επόμενη βαθμολογική κλίμακα (15-17,9), ενώ τα γραπτά που δεν θα ξεπεράσουν τη βάση δεν θα είναι περισσότερα από το 20%.

Ανάπτυξη Εφαρμογών σε προγραμματιστικό Περιβάλλον

«Τα θέματα χαρακτηρίζονται σαφή και βατά για τους υποψηφίους. Απαιτούσαν μακροσκελείς απαντήσεις. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να αριστεύσουν», επισημαίνουν καθηγητές για το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, στο οποίο εξετάζονται όσοι προσβλέπουν στην εισαγωγή τους σε τμήματα κυρίως του 2ου, του 4ου και του 5ου Επιστημονικού Πεδίου.

Ο καθηγητής Πληροφορικής Ι. Μιχαλεάκος υποστηρίζεις ότι το Θέμα Α3 δεν είχε ξαναμπεί σε Πανελλαδικές, αλλά τα υπόλοιπα ερωτήματα του πρώτου θέματος ήταν βατά.

Το Β’ Θέμα ήταν εύκολο και αναμενόμενο, το Γ’ ήταν δυσκολότερο από το Δ’ και ήθελε ιδιαίτερη προσοχή, ενώ το τελευταίο ήταν κλασικό θέμα με πίνακες.

Σχετικά με τις βαθμολογίες, περίπου 4 στους 10 δεν θα ξεπεράσουν τη βάση, ενώ τα άριστα γραπτά αναμένεται να φτάσουν κοντά στο 14 με 16%.

Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

Αύξηση των αριστούχων και μείωση των γραπτών που βρέθηκαν στις κατώτερες βαθμολογικές κλίμακες δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για το μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.

Τα θέματα -υποστηρίζουν καθηγητές- δεν δυσκόλεψαν τους υποψηφίους και χαρακτηρίζονται από σαφήνεια. Πρόκειται για «χρυσή» ευκαιρία -προσθέτουν- για όσους είχαν ασχοληθεί συστηματικά όλο τον χρόνο για να αριστεύσουν.

Με αυτά τα δεδομένα, βαθμολογητές εκτιμούν ότι οι υποψήφιοι που θα βρεθούν στην ανώτερη βαθμολογική κλίμακα 18-20 είναι πιθανό να φτάσουν κοντά στο 35%, από 30% πέρυσι. Περίπου 1 στους 3 αναμένεται να κινηθεί μεταξύ 12-17,9, ενώ λιγότεροι από πέρυσι και συγκεκριμένα 1 στους 4 δεν θα καταφέρει να περάσει τη βαθμολογική βάση.

Ν. ΤΡΙΓΚΑ – Μ. ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ, ΕΘΝΟΣ 6.6.12

Σχολείο

Μάρνυ Παπαματθαίου, ΤΟ ΒΗΜΑ 7.6.12 

Πανελλαδικές, παιχνίδια και βιντεοταινίες

Η ιδιότυπη προεκλογική περίοδος που διανύουμε, έχει παραλύσει κάθε πολιτικό και κοινωνικό αντανακλαστικό, έχει ακυρώσει κάθε αίσθηση δεοντολογίας και κανόνων, έχει οδηγήσει την πλειονότητα των πολιτών σε ένα αίσθημα παλιμπαιδισμού όπου όλα επιτρέπονται και τίποτα δεν τιμωρείται.

Εξηγούμαι: πώς είναι δυνατόν σε μια ευνομούμενη κοινωνία οι συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων να μαγνητοσκοπούν, παρανόμως, τον υπουργό Παιδείας μέσα στο γραφείο του, να αναρτούν το βίντεο αυτό στην ιστοσελίδα τους και μάλιστα να διαφημίζουν με υπερηφάνεια την κίνησή τους σχολιάζοντας και την πολιτική του και στέλνοντας παράλληλα μήνυμα «παιδιά, εμείς εδώ είμαστε και μπορούμε να το κάνουμε…»

Αστικοί μύθοι υπήρχαν βέβαια όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα που μας έλεγαν ότι οι ίδιοι συνδικαλιστές είχαν χρησιμοποιήσει την ίδια μέθοδο και στο παρελθόν σε υφυπουργό της Παιδείας, μαγνητοσκοπώντας συνομιλία τους. Πρόκειται ή όχι για ποινικό αδίκημα; Πρόκειται ή όχι επικίνδυνη μέθοδο επιβολής των απόψεων σου, ανεξαρτήτως του τι υποστηρίζεις;

Κρούσμα δεύτερο: έχουμε ξαναδεί υπουργό Παιδείας να βγαίνει εν μέσω εξεταστικής διαδικασίας (οι εξετάσεις τελείωσαν για το μεγαλύτερο μέρος των υποψηφίων αλλά συνεχίζονται για ειδικές κατηγορίες), να δίνει συνέντευξη τύπου και ουσιαστικά να λέει: παιδιά εγώ δεν ξέρω, τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων τα διόρισαν άλλοι…

Η εικόνα είναι ξεκάθαρη: το θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων αποτελεί πλέον ένα κακοφορμισμένο πτώμα σε μια κοινωνία που μετράει τις πληγές της. Αφού λοιπόν καταργήσαμε το πανεπιστημιακό άσυλο (άλλο μεγάλο ταμπού της ελληνικής μεταπολιτευτικής κοινωνίας) γιατί όχι και τις πανελλαδικές εξετάσεις; Αποτελεί κοινωνική και επικοινωνιακή στρέβλωση κάθε χρόνο επί ένα μήνα εφημερίδες, δελτία ειδήσεων, πολιτικοί να ασχολούνται με τη «γραμμή» που δίνεται -ας μην κρυβόμαστε- κεντρικά, για εύκολα ή δύσκολα θέματα. Μάλιστα, στις περισσότερες κοινωνίες που αρεσκόμαστε να αντιγράφουμε, για τους φοιτητές αποφασίζουν τα πανεπιστήμια και οι διοικήσεις τους, με τον έλεγχο φυσικά, σε διαφορετικά επίπεδα παρέμβασης, του κράτους.

Ας αποκτήσουν λοιπόν οι πολιτικοί και οι υπουργοί της χώρας τη σοβαρότητα που τους αρμόζει. Και ας αποκτήσουν οι συνδικαλιστές την αξιοπρέπεια που απαιτείται. Γιατί σε μια ευνομούμενη κοινωνία το να βιντεοσκοπείς έναν υπουργό στο γραφείο του, χωρίς την άδειά του, και στην συνέχεια να το κάνεις σημαία, οδηγεί με βεβαιότητα _τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το ηθικό μέρος της υπόθεσης_ στο συμπέρασμα πως οτιδήποτε άλλο μπορείς να θεωρείσαι. Εκπαιδευτικός όχι!

Τα επάνω και τα κάτω των βάσεων

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: