Αρχική > σχολείο > Υποψήφιοι και εξετάσεις

Υποψήφιοι και εξετάσεις

Μάρνυ Παπαματθαίου , ΤΟ ΒΗΜΑ 15.5.12

Ξεκινούν στις 21 Μαΐου οι πανελλαδικές εξετάσεις

Τι θα γίνει σε περίπτωση νέας εκλογικής αναμέτρησης

Ξεκινούν στις 21 Μαϊου οι πανελλαδικές εξετάσεις

Λήγει την Πέμπτη, 17 Μαΐου, το διδακτικό έτος στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, ενώ στις 15 Ιουνίου θα λήξει το διδακτικό έτος στα δημοτικά σχολεία. Την ερχόμενη Δευτέρα 21 Μαΐου όμως ξεκινούν, για πρώτη φορά εφέτος σε τεταμένο πολιτικό κλίμα και οι πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας. Οι πανελλαδικές εξετάσεις θα ολοκληρωθούν στις 5 Ιουνίου.

Όπως έχει ήδη ακόμη ανακοινωθεί, οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (Επαγγελματικά Λύκεια Ομάδα Α’) θα αρχίσουν μια ημέρα μετά, την Τρίτη 22 Μαΐου.

Προβληματισμός επικρατεί αυτές τις ημέρες στο υπουργείο Παιδείας, καθώς στο ενδεχόμενο νέας εκλογικής αναμέτρησης, θα πρέπει να «μετακινηθούν» ημερομηνίες διεξαγωγής εξετάσεων. Κι αυτό γιατί στις 17 Ιουνίου, που φέρεται η πιθανότερη ημερομηνία εκλογών εάν τελικά κάτι τέτοιο κριθεί αναγκαίο, θα έχει ολοκληρωθεί μεν ο βασικός κορμός της εξεταστικής διαδικασίας, αλλά την περίοδο εκείνη θα γίνονται οι εξετάσεις για τα ειδικά μαθήματα των υποψηφίων για την εισαγωγή σε τμήματα και σχολές που απαιτούν την εξέτασή τους. Την ίδια περίοδο όμως έχουν προγραμματιστεί και οι επαναληπτικές εξετάσεις όσων δεν θα μπορέσουν να λάβουν μέρος στην εξεταστική διαδικασία του Μαΐου, αλλά και εξετάσεις στα επαγγελματικά λύκεια.

Σε αυτή την περίπτωση ,πιθανότατα, η ημερομηνία των εξετάσεων που έχουν προγραμματιστεί θα πρέπει να μετατεθεί.

Πάντως, στο υπουργείο Παιδείας εργάζονται πυρετωδώς τις τελευταίες ημέρες για την αντιμετώπιση όλων των εκκρεμοτήτων που αφορούν τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Μετά την λήξη των μαθημάτων στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, θα ισχύσουν τα ακόλουθα:

– Στα Γυμνάσια. Οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις όλων των τάξεων του γυμνασίου θα αρχίσουν την Τρίτη 22 Μαΐου και θα διαρκέσουν μέχρι και την Τρίτη 19 Ιουνίου.

– Στα γενικά λύκεια (ημερήσια και εσπερινά). Οι προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης των ημερησίων γενικών Λυκείων καθώς, επίσης, και οι απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών της Γ΄ τάξης για τους οποίους προβλέπεται εξέταση μόνο σε επίπεδο σχολικής μονάδας, θα αρχίσουν την Τρίτη 22 Μαΐου και θα διαρκέσουν μέχρι και την Τρίτη 19 Ιουνίου. Το ίδιο ισχύει για τις προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης των εσπερινών γενικών λυκείων καθώς, επίσης, και οι απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών της Δ΄ τάξης για τους οποίους προβλέπεται εξέταση μόνο σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

– Οι απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών της Γ΄ τάξης των ημερησίων γενικών λυκείων και της Δ΄ τάξης των εσπερινών λυκείων, στα μαθήματα τα οποία εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για όσους έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα διεξαχθούν από την Τετάρτη 6 Ιουνίου μέχρι και την Τρίτη 19 Ιουνίου.

Οι επαναληπτικές εξετάσεις των μαθητών όλων των τάξεων των ημερησίων και εσπερινών γενικών λυκείων να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι και την Τρίτη 26 Ιουνίου. Σημειώνεται ότι οι επαναληπτικές εξετάσεις των πανελλαδικών εξετάσεων της Γ΄ τάξης των ημερησίων γενικών Λυκείων και της Δ΄ τάξης των εσπερινών γενικών Λυκείων θα αρχίσουν τη Δευτέρα 11 Ιουνίου και θα διαρκέσουν μέχρι και την Τρίτη 19 Ιουνίου.

Στα επαγγελματικά Λύκεια οι προαγωγικές εξετάσεις θα γίνουν από 23 Μαΐου έως 19 Ιουνίου.

Σχολείο

TI ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ
Οδηγίες για την τελική ευθεία των εξετάσεων
Λανθασμένη τακτική η αναζήτηση SOS θεμάτων

Οι μαθητές πρέπει τις ημέρες που μεσολαβούν μεταξύ των εξεταζόμενων μαθημάτων να επαναλαμβάνουν με ηρεμία και προγραμματισμό την ύλη που μελέτησαν καθ’ όλη την περίοδο της προετοιμασίας τους και να μην αναλώνουν τα ψυχικά και σωματικά αποθέματά τους στη μελέτη νέων θεμάτων ή την επίλυση εξαιρετικά πολύπλοκων ασκήσεων. Λανθασμένη τακτική αποτελεί επίσης η αναζήτηση SOS θεμάτων και η ενασχόληση των υποψηφίων μόνο με αυτά.

Οδηγίες για την τελική ευθεία των εξετάσεων

Η πολυετής μας εμπειρία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις αποδεικνύει ότι τα θέματα ανακυκλώνονται διαρκώς, ότι όλα τα σημεία της εξεταστέας ύλης είναι πιθανά θέματα στις εξετάσεις, ενώ συχνά συμβαίνει θέματα που τα είδαμε στο παρελθόν στις Πανελλαδικές να επαναλαμβάνονται την επόμενη χρονιά με διαφορετική διατύπωση ή υπό διαφορετική λογική. Τις συμβουλές προς τους υποψηφίους δίνει η καθηγήτρια Νότα Λαζαράκη των φροντιστηρίων «Πουκαμισάς»:

Σημαντικό είναι οι υποψήφιοι κατά τη διάρκεια των εξετάσεων να αφιερώνουν τον σωστό χρόνο για την ανάπαυσή τους, δεδομένου ότι ο καλός ύπνος πριν από την κάθε γραπτή εξέταση μεγιστοποιεί την απόδοση του εγκεφάλου στη νοητική διεργασία που απαιτεί η αξιολόγηση.

Επιπλέον, πρέπει οι υποψήφιοι να συνειδητοποιήσουν ότι η υπερβολική, διαρκής και πολύωρη μελέτη, χωρίς προγραμματισμένα διαλείμματα, δεν βελτιώνει την απόδοση αλλά αντίθετα τη μετριάζει. Την ημέρα της εξέτασης, θεμιτό είναι να μην ασχοληθεί ο υποψήφιος με κανένα σημείο της ύλης όσο κατευθύνεται προς το εξεταστικό κέντρο και κατά τη διάρκεια της αναμονής των θεμάτων. Το διάστημα αυτό πρέπει να μείνει κενό από πνευματική προσπάθεια, ώστε ξεκούραστος ο υποψήφιος να καταθέσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης.

Προσοχή ιδιαίτερη απαιτείται τον χρόνο αναμονής των θεμάτων, οπότε και η αγωνία των υποψηφίων κορυφώνεται. Συνήθης αντίδραση των υποψηφίων κατά τη διάρκεια αναμονής των θεμάτων είναι η προσπάθεια και η αδυναμία ανάκλησης τυχαίων σημείων της ύλης.

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει αυτό να επηρεάσει την ψυχολογία τους, αφενός διότι είναι φυσιολογική αντίδραση και αφετέρου διότι κατά τη γραπτή αξιολόγηση ο εγκέφαλος λειτουργεί αφαιρετικά, συνεπώς όταν έρθουν τα θέματα και ο υποψήφιος καταπιαστεί με ένα ένα από αυτά χωριστά, η ανάκληση μνήμης θα είναι πολύ εύκολη.

ΤΙ ΚΑΝOYME OTAN ΔΟΘΟΥΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Μόλις έρθουν τα θέματα, ο υποψήφιος πρέπει να συγκεντρωθεί σε αυτά και να μην επιτρέψει σε τίποτε να αποσπάσει την προσοχή του, να διαβάσει μία φορά προσεκτικά όλα τα ζητήματα, ενώ ταυτόχρονα θα κρατά κάποιες πρόχειρες σημειώσεις, στις οποίες θα ανατρέξει αργότερα. Αμέσως μετά, προτείνεται ο υποψήφιος να επεξεργαστεί τα θέματα που γνωρίζει πολύ καλά και με κλιμάκωση να ασχοληθεί στο τέλος με όποιο θέμα φαίνεται δύσκολο ή δυσνόητο.

Δεδομένου ότι στα περισσότερα μαθήματα οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα θέματα, ο μέσος χρόνος που πρέπει να αφιερώσουν σε κάθε θέμα είναι περίπου 45 λεπτά της ώρας. Όμως, κάποια από τα θέματα θα φανούν στους προετοιμασμένους υποψηφίους πολύ απλά, συνεπώς ο χρόνος που θα απομείνει για τα απαιτητικά θέματα είναι αρκετός.

Σε κάθε περίπτωση, ο χρυσός κανόνας είναι να μην επιμείνει ο υποψήφιος για μεγάλο χρονικό διάστημα σε κάποιο θέμα που φαίνεται ότι δεν μπορεί άμεσα να επιλύσει, γιατί αυτό θα επιφέρει δύο αρνητικά: πρώτον, θα μειωθεί ο χρόνος που θα απομείνει για να αφιερώσει στα άλλα θέματα και, δεύτερον, η εμμονή στο ίδιο θέμα κατά κανόνα μειώνει τις πιθανότητες για την επίλυσή του. Συνεπώς, εάν ο υποψήφιος «κολλήσει» σε κάποιο θέμα, το αφήνει για λίγο, ασχολείται με τα υπόλοιπα και επανέρχεται σε αυτό αργότερα.

Πώς απαντάμε στις ερωτήσεις

Κατά την απάντηση ενός θέματος, πρέπει με προσοχή να σημειώνονται σωστά οι αριθμοί των ερωτημάτων του (λόγου χάρη, Θέμα 2ο, Α.), κυρίως όταν αυτά δεν απαντώνται με τη σειρά που δίνονται στις εκφωνήσεις.

Η σαφής διάκριση των ερωτημάτων και υποερωτημάτων είναι πολύ σημαντική και συμβαίνει συχνά οι υποψήφιοι να χάνουν πολύτιμες μονάδες από θέματα που απάντησαν μεν, αλλά με λάθος αρίθμηση ή με ακαταστασία στο γραπτό τους. Άλλωστε, οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν διαρκώς στο μυαλό τους ότι η άρτια αρχιτεκτονική του γραπτού (τάξη, αισθητική, ευανάγνωστες απαντήσεις) υποσυνείδητα προϊδεάζει θετικά τον βαθμολογητή.

Τα ερωτήματα πρέπει να απαντώνται με σαφήνεια και πληρότητα. Πολλοί διαβασμένοι μαθητές συμβαίνει να χάνουν μονάδες, διότι σε κάποιο θέμα θεώρησαν ότι μέρος μίας απάντησης ή αιτιολόγησης είναι αυτονόητη.

Αιτιολόγηση

Τίποτε δεν θεωρείται αυτονόητο στις Πανελλαδικές και ό,τι ζητείται στις εκφωνήσεις πρέπει να αιτιολογηθεί επακριβώς. Συχνά, άλλωστε, στα θέματα εμπεριέχεται η έκφραση «να εξηγήσετε» ή «να περιγράψετε».

Με αυτόν τον τρόπο ζητείται από τους υποψηφίους η πλήρης ανάλυση ενός φαινομένου, μίας έννοιας κ.λπ.

Ωστόσο, πλεονασμοί, υπερβολικές αναλύσεις ή άσχετες πληροφορίες πρέπει να αποφεύγονται, διότι ενέχουν τον κίνδυνο για βαθμολογική ποινή, εάν εμπεριέχουν λάθη ή θεωρηθούν ως αποτέλεσμα της ακρισίας του υποψηφίου.

Οι εκφωνήσεις των θεμάτων των Πανελλαδικών είναι κατά κανόνα σαφείς και συνεπώς δεν είναι δύσκολο οι υποψήφιοι, αφού διαβάσουν προσεκτικά τις εκφωνήσεις, να κατανοήσουν την ακριβή έκταση των απαντήσεών τους.

Μετά το τέλος των απαντήσεών τους και δεδομένου ότι υπάρχει χρόνος στη διάθεσή τους, είναι σημαντικό οι υποψήφιοι να επανεξετάσουν όσα έγραψαν προκειμένου να διορθώσουν κάποια λεπτά σημεία, όπως εκφράσεις ή αριθμητικές πράξεις.

ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ, ΕΘΝΟΣ 9.5.12 

Σχολείο

Μάρνυ Παπαματθαίου, ΤΟ ΒΗΜΑ 10.5.12

Στους 77.000 αυξάνονται φέτος οι εισακτέοι σε ΑΕΙ – ΤΕΙ

Αναλυτικά οι πίνακες εισακτέων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για το έτος 2012-13

Στους 77.000 αυξάνονται φέτος οι εισακτέοι σε ΑΕΙ - ΤΕΙ

Κοντά στις 77 χιλιάδες θέσεις διαθέτει εφέτος για τους εισακτέους στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας το υπουργείο Παιδείας, όπως έχει γράψει ήδη το «Βήμα».
Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, σήμερα Πέμπτη το μεσημέρι, εφέτος διατίθενται 76.094 θέσεις στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στα ΤΕΙ, στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) για το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013.

Η αύξηση των εισακτέων είναι 2,22% σε σχέση με πέρυσι.
Στα πανεπιστήμια εισάγονται εφέτος 44.381 άτομα (+5,87 σε σχέση με πέρυσι) και στα ΤΕΙ 31.713 άτομα (-2,48%) σε σχέση με πέρυσι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Ιδρύματα διατηρείται περίπου στα περυσινά επίπεδα, ωστόσο αυξάνονται οι θέσεις των ειδικών κατηγοριών υποψηφίων.

Οπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, εφέτος, ο αριθμός εισακτέων κρίθηκε ότι δεν πρέπει να μειωθεί, ώστε να ανακουφισθεί  σε περίοδο πρωτοφανούς κρίσης η ελληνική οικογένεια, στέλνοντας τα παιδιά της στα δημόσια ΑΕΙ. Για τον ίδιο λόγο, ελήφθη μέριμνα περαιτέρω ενίσχυσης οικογενειών με πρόσθετες ανάγκες, με την άρση περιορισμών σε ό,τι αφορά τα κριτήρια υπαγωγής στις ειδικές κατηγορίες (πολυτεκνίας, τριτεκνίας, κοινωνικών κριτηρίων κτλ.).

Επίσης, προβλέπεται αναδρομική ισχύς των διευρυμένων κριτηρίων για τους αποφοίτους του ακαδημαϊκού έτους 2011, οι οποίοι πληρούν ή πληρούσαν τα νέα αυτά κριτήρια κατά την αποφοίτησή τους το 2011. Για τους υποψηφίους αυτούς προβλέπονται ειδικές θέσεις 3% επιπλέον του  συνολικού αριθμού θέσεων εισακτέων.
Παράλληλα, προβλέπεται ότι οι ίδιοι υποψήφιοι μπορούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την υπαγωγή και στην κατηγορία των παλαιών αποφοίτων που διεκδικούν το 10% των συνολικών θέσεων τόσο στη γενική όσο και στην ειδική σειρά.

Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, ο προγραμματισμός του αριθμού εισακτέων έχει βασιστεί στον περυσινό αριθμό εισακτέων στα Ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας, στον μέσο ετήσιο αριθμό εισακτέων για τουλάχιστον μία πενταετία και στις προτάσεις των Ιδρυμάτων, όπου αυτές υπήρχαν. Στις προτάσεις αυτές και οφείλονται επιμέρους μειώσεις σε τμήματα ΤΕΙ.
Στον αριθμό των 76.094 που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, θα προστεθούν οι θέσεις εισακτέων:
1.   Για τις Στρατιωτικές Σχολές
2.   Για τις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας και της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
3.   Για τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
4.   Ανώτερη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου (ΑΣΤΕΡ)
5.   Ανώτερη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων Αγ. Νικολάου (ΑΣΤΕΑΝ)

Κατηγορίες υποψηφίων

Ανά κατηγορία υποψηφίων από τον συνολικό αριθμό των 76.094 θέσεων διατίθενται:
-     Ποσοστό 90% των θέσεων των Πανεπιστημίων και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών και ποσοστό 69% των θέσεων των ΤΕΙ, της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, στους μαθητές της Γ΄ τάξης του ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Επαγγελματικού Λυκείου (Ομάδα Β΄) και τους αποφοίτους Λυκείων που θα λάβουν μέρος στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις. Για τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού ο ακριβής αριθμός των θέσεων εισακτέων καθορίζεται με αποφάσεις των αντίστοιχων υπουργείων. Τα ανωτέρω ποσοστά θέσεων αναμένεται να διεκδικήσουν 87.491 περίπου εν δυνάμει υποψήφιοι, δηλαδή όσοι από τους 72.035 μαθητές της Γ΄ τάξης ημερήσιου Γενικού Λυκείου και τους 375 μαθητές της Γ΄ τάξης ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου (Ομάδα Β΄) θα υποβάλλουν τελικά μηχανογραφικό δελτίο και οι 15.081 απόφοιτοι προηγούμενων ετών που υπολογίζεται ότι θα λάβουν μέρος στις φετινές εξετάσεις.

-   Ποσοστό 10% των θέσεων των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, σε υποψήφιους που δε συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις το έτος 2012 και είναι κάτοχοι απολυτηρίου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έλαβαν μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις των ημερήσιων Γενικών Λυκείων ή Ημερήσιων Επαγγελματικών Λυκείων (Ομάδα Β) τα έτη  2010 ή 2011. Για τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού ο ακριβής αριθμός των θέσεων εισακτέων καθορίζεται με αποφάσεις των αντίστοιχων υπουργείων. Τα ανωτέρω ποσοστά θέσεων αναμένεται να διεκδικήσουν περίπου 12.000 με 15.000 υποψήφιοι. Ο ακριβής αριθμός των υποψηφίων θα γνωστοποιηθεί μετά την υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων.

-   Ποσοστό 20% των θέσεων των Τ.Ε.Ι., της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης στους υποψηφίους Επαγγελματικά Λύκεια (Ομάδα Α΄) που θα λάβουν μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις των τεσσάρων μαθημάτων. Για τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών, τις Σχολές Αστυφυλάκων της Αστυνομίας και τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού ο ακριβής αριθμός των θέσεων εισακτέων καθορίζεται με αποφάσεις των αντίστοιχων Υπουργείων. Το ποσοστό αυτό θα διεκδικήσουν 21.141 περίπου εν δυνάμει υποψήφιοι ημερήσιων Επαγγελματικών Λυκείων (Ομάδα Α’).

-   Ποσοστό 1% των θέσεων των Τ.Ε.Ι., της ΑΣΠΙΤΕ και των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης στους υποψηφίους Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (Ομάδα Α) που θα λάβουν μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις των δύο μαθημάτων. Για τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού ο ακριβής αριθμός των θέσεων εισακτέων καθορίζεται με απόφαση του αντίστοιχου υπουργείου.

-   Ποσοστό 1% πέρα από τον αριθμό εισακτέων, διατίθενται για τους μαθητές και αποφοίτους των Εσπερινών Γενικών Λυκείων καθώς και τους υποψηφίους Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (Ομάδα Β΄) που θα λάβουν μέρος στις αντίστοιχες πανελλήνιες εξετάσεις της Δ΄ τάξης των Λυκείων αυτών.
Για τις ειδικές θέσεις εισακτέων ο αριθμός των επιπλέον θέσεων (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια) αντιστοιχεί στο 15,9% του φετινού συνολικού αριθμού των εισακτέων έναντι του 10,8% του αντίστοιχου αριθμού πέρυσι. Η διαφορά προκύπτει από την αύξηση του αριθμού των ειδικών θέσεων εφέτος.

Επιστρέφουν τμήματα στο μηχανογραφικό

Στα μηχανογραφικά των μαθητών «επιστρέφει», όπως έχει γράψει ήδη το «Βήμα», το τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και 14 τμήματα των ΤΕΙ, τα οποία πέρυσι δεν δέχθηκαν εισακτέους, αλλά εφέτος θα δεχτούν ξανά πρωτοετείς σπουδαστές.

Νέους σπουδαστές αντίθετα δεν θα δεχτούν ούτε και φέτος έντεκα ΤΕΙ, τα οποία είχαν μείνει εκτός μηχανογραφικού και την περυσινή χρονιά.

Τα τμήματα των ΤΕΙ που δεν θα δεχτούν εφέτος νέους εισακτέους (πρακτικά δηλαδή παραμένει η απόφαση για σταδιακό κλείσιμο τους) είναι τα εξής:

ΤΕΙ Αθήνας: Νοσηλευτική Β’

ΤΕΙ Ηπείρου: Ιχθυοκομείας και Αλιείας (Ηγουμενίτσα)

ΤΕΙ Ηπείρου: Τουριστικών επαγγελμάτων

ΤΕΙ Θεσσαλονίκης: Τεχνολογίας, Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών (Μουδανίων)

ΤΕΙ Ιονίων νήσων: Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Λευκάδα)

ΤΕΙ Καβάλας: Οινολογίας και τεχνολογίας ποτών (παράρτημα Δράμας)

ΤΕΙ Λάρισας: Ανακαίνισης και αποκατάστασης κτιρίων (παράρτημα Τρικάλων)

ΤΕΙ Λάρισας: Τουριστικών επιχειρήσεων

ΤΕΙ Μεσολογγίου: Μηχανολογίας και Υδάτινων πόρων

ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας: Διοίκησης και συστημάτων εφοδιασμού (παράρτημα Γρεβενών)

ΤΕΙ Πάτρας: Εμπορίας και διαφήμισης (παράρτημα Αμαλιάδας)

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες:


Αριθμός εισακτέων για το έτος 2012-2013 σε ΑΕΙ, ΤΕΙ και ΑΣΠΑΙΤΕ


Εισακτέοι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ανά σχολή για το έτος 2012-13

Θέσεις εισακτέων ειδικών κατηγοριών
(πολύτεκνων κτλ.)

Αλλες κατηγορίες υποψηφίων καθ΄υπέρβασιν του αριθμού εισακτέων

Σχολείο

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
Τεχνικές προετοιμασίας και επανάληψης πριν τις εξετάσεις

Όσο οι μέρες πλησιάζουν προς την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το άγχος των υποψηφίων κορυφώνεται με δεδομένο ότι όλοι επιθυμούν για τον εαυτό τους το καλύτερο αποτέλεσμα.

Όσο οι μέρες πλησιάζουν προς την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το άγχος των υποψηφίων κορυφώνεται με δεδομένο ότι όλοι επιθυμούν για τον εαυτό τους το καλύτερο αποτέλεσμα. Το άγχος αυτό, όμως, είναι που πρέπει πριν από όλα να καταπολεμηθεί, γιατί διαφορετικά μπορεί να δημιουργήσει πολλά και σοβαρά προβλήματα.

Τεχνικές προετοιμασίας και επανάληψης πριν τις εξετάσεις

Το να έχει ένας υποψήφιος άγχος είναι φυσιολογικό αλλά θα πρέπει όλοι να το «τιθασεύσουν», καθώς οι μέρες που ακολουθούν είναι πολύ σημαντικές για την προετοιμασία των υποψηφίων και πρέπει να χρησιμοποιηθούν για ουσιαστική μελέτη, επαναλήψεις και προετοιμασία για την ώρα των εξετάσεων.

Ο υποψήφιος οφείλει να κατανοήσει ότι οι εξετάσεις είναι μία μόνο από τις πολλές μάχες που θα δώσει στη ζωή του και πρέπει να κοιτά το μέλλον με αισιοδοξία, να διατηρεί αμείωτη την προσπάθειά του, να είναι πειθαρχημένος και να μην απαιτεί από τον εαυτό του την τελειότητα. Άλλωστε, είναι δεδομένο ότι οι υψηλές επιδόσεις στις εξετάσεις απαιτούν πειθαρχία, οργάνωση και μικρές αλλά διαρκείς θυσίες, χωρίς υπερβολές.

Ομως η μεγιστοποίηση της απόδοσης των υποψηφίων στις γραπτές τους εξετάσεις απαιτεί τον έλεγχο του άγχους και την αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου που απομένει μέχρι τις εξετάσεις. Πώς όμως είναι δυνατόν να το επιτύχουν αυτό οι υποψήφιοι;

Το «Έθνος – Παιδεία» προσφέρει σήμερα στα παιδιά που θα λάβουν μέρος στις Πανελλαδικές τεχνικές μελέτης και τακτικές συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια των επαναλήψεων και της προετοιμασίας για τις εξετάσεις με τη συνδρομή της καθηγήτριας (στα φροντιστήρια Πουκαμισάς) Νότας Λαζαράκη.

Οργάνωση χρόνου

Η πιο σημαντική τεχνική είναι η οργάνωση του χρόνου και των κύκλων επανάληψης και η καταγραφή με μολύβι και χαρτί του προγράμματος μελέτης που θα ακολουθήσει ο υποψήφιος αυτή την περίοδο μέχρι και την τελευταία ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Το ιδανικό θα ήταν στο πρόγραμμα αυτό να καταγράφεται αναλυτικά ο χρόνος που πρόκειται να αφιερώσει ο υποψήφιος σε κάθε μάθημα.

Η τήρηση του προγράμματος από μόνη της αποτελεί το καλύτερο ελιξίριο για τη βελτίωση της ψυχολογίας των υποψηφίων, καθώς δημιουργεί αίσθημα ικανοποίησης.

Θετική σκέψη

Λάθος στο οποίο πολύ συχνά υποπίπτουν οι υποψήφιοι αυτή την περίοδο είναι να επικρίνουν τον εαυτό τους για όσα μέχρι στιγμής δεν πέτυχαν, να «κολλούν» επικριτικές ταμπέλες στον εαυτό τους και ενίοτε να προδικάζουν το μέτριο ή αρνητικό αποτέλεσμα των εξετάσεων.

Πρόκειται για το λάθος της «αυτοεκπληρούμενης προφητείας», δηλαδή της αρνητικής πρόβλεψης που οι ίδιοι οι υποψήφιοι πραγματοποιούν για το μέλλον τους. Η αυτοεκπληρούμενη προφητεία αποτελεί ένα είδος αυθυποβολής και ως έναν βαθμό φαίνεται ότι επηρεάζει το αποτέλεσμα. Ποια είναι η σωστή στάση; Η θετική σκέψη! Η σκέψη η οποία μας προετοιμάζει να περιμένουμε θετικές εξελίξεις.

Συνθήκες μελέτης

Πληθώρα επιστημονικών μελετών υποδεικνύει ότι οι κατάλληλες συνθήκες μελέτης μεγιστοποιούν την αποτελεσματικότητά της.

Από τις μελέτες αυτές φαίνεται ότι οι πρωινές ώρες είναι κατάλληλες για μελέτη ύλης που περιέχει θεωρία, γεγονότα, λεπτομέρειες και έννοιες.

Το απογευματινό και βραδινό διάβασμα είναι καλύτερο για επαναλήψεις και για ύλη που δεν περιέχει λεπτομέρειες, ενώ οι βραδινές ώρες ευνοούν την κριτική επεξεργασία.

Η βραδινή μελέτη συγκρατείται καλύτερα στη μνήμη, όταν ακολουθεί αμέσως μετά ο ύπνος χωρίς να παρεμβάλλεται άλλη δραστηριότητα.

Επίσης, η στάση του σώματος κατά τη διάρκεια της μελέτης επηρεάζει πολύ τη φυσιολογία του ανθρώπινου οργανισμού, την αναπνευστική λειτουργία και την κυκλοφορία του αίματος, με αποτέλεσμα να ενισχύει ή να περιορίζει την πνευματική διαύγεια και την εγκεφαλική λειτουργία.

Συστήνεται στους υποψηφίους να μελετούν διατηρώντας όσο το δυνατό πιο όρθια τη σπονδυλική τους στήλη, να μη σκύβουν και περιστασιακά να διακόπτουν για λίγα λεπτά τη μελέτη τους για λίγες ασκήσεις και κίνηση, που θα βελτιώσει την οξυγόνωση του εγκεφάλου και την κυκλοφορία.

Πριν αρχίσεις τη μελέτη, απάλλαξε τον εγκέφαλό σου από αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα. Ακολούθησε μια τεχνική αυτοσυγκέντρωσης και χαλάρωσης διάρκειας μόλις λίγων λεπτών.

Κάθισε αναπαυτικά στην καρέκλα, κλείσε τα μάτια και για τα επόμενα δύο λεπτά μη σκέφτεσαι παρά μόνο ευχάριστα θέματα. Το επόμενο λεπτό άρχισε το διάβασμα!

Υπνος – Διατροφή

Επιπλέον, η μεγιστοποίηση του αποτελέσματος της μελέτης απαιτεί σωστό ύπνο και καλή διατροφή. Για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου απαιτούνται περί τις 6 ώρες ύπνου κάθε ημέρα, οι οποίες δεν πρέπει να κατανέμονται τυχαία κατά τη διάρκεια του 24ώρου αλλά να είναι νυχτερινές ώρες, ξεκινώντας περίπου από τα μεσάνυχτα. Μεγάλης διάρκειας μεσημεριανός ύπνος δεν συστήνεται, καθώς φαίνεται ότι 20 μόνο λεπτά χαλάρωσης μετά το μεσημεριανό γεύμα προσφέρουν βαθιά αναζωογόνηση και κυρίως εύκολη επαναφορά του υποψηφίου στο πρόγραμμα της μελέτης του.

Οχι στην αποστήθιση…

Μια συνηθισμένη ερώτηση των υποψήφιων αυτή την περίοδο είναι κατά πόσο θα θυμούνται όλη την ύλη που μελετούν την ώρα της γραπτής εξέτασής τους στην περίοδο των Πανελλαδικών. Η εμπειρία δείχνει ότι μαθητές που διάβασαν ουσιαστικά και δεν περιορίστηκαν στη στείρα αποστήθιση ανακαλούν στη μνήμη τους ό,τι χρειάζεται για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εξέτασής τους. Η μνήμη μπορεί να ενισχυθεί αφενός με την κατανόηση σε βάθος των ενοτήτων που μελετά ο υποψήφιος, αλλά και με τη σύνδεση της κάθε ενότητας με άλλες από την εξεταστέα ύλη ή ακόμη και με παραστάσεις από την καθημερινότητα, που είναι καταγεγραμμένες στον εγκέφαλο.

ΤΗΣ ΝΙΚΟΛΙΤΣΑΣ ΤΡΙΓΚΑ, ΕΘΝΟΣ 6.5.12

Σχολείο

Διαβάστε ακόμα

http://www.ethnos.gr/entheta.asp?catid=22814&subid=2&pubid=63651757

http://www.ethnos.gr/entheta.asp?catid=22814&subid=2&pubid=63648845

Σχολείο

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

ΕΘΝΟΣ 2.5.12

Οι «χρυσοί» κανόνες για ένα άριστο γραπτό

Στην τελική ευθεία των πανελλαδικών εξετάσεων έχουν μπει χιλιάδες υποψήφιοι οι οποίοι προσπαθούν να κάνουν ένα σωστό προγραμματισμό μέχρι τις 21 Μαΐου, για να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Στην τελική ευθεία των πανελλαδικών εξετάσεων έχουν μπει χιλιάδες υποψήφιοι οι οποίοι προσπαθούν να κάνουν ένα σωστό προγραμματισμό μέχρι τις 21 Μαΐου, για να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Οι «χρυσοί» κανόνες για ένα άριστο γραπτό

Το «ΕΘΝΟΣ-ΠΑΙΔΕΙΑ» βρίσκεται για μία ακόμη χρονιά στο πλευρό των μαθητών δίνοντας χρήσιμες συμβουλές για την ώρα της εξέτασης, ενώ δίνει πληροφορίες και για όλα τα μυστικά που θα πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι, ώστε το γραπτό που θα παραδώσουν να είναι άρτιο.

Στο σημερινό αφιέρωμα για τις Πανελλαδικές του 2012, οι υποψήφιοι θα ενημερωθούν για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να αναπτύξουν τις απαντήσεις σε διάφορα μαθήματα, για τα στοιχεία που συνεκτιμούν οι καθηγητές στη διάρκεια της βαθμολόγησης των γραπτών κ.λπ.

Νεοελληνική Γλώσσα
Ο μαραθώνιος των Πανελλαδικών Εξετάσεων ξεκινάει στις 21 Μαΐου με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο οποίο εξετάζονται όλοι οι υποψήφιοι και των τριών Κατευθύνσεων.

Πρόκειται για ένα μάθημα που αποτελεί βαρόμετρο για την εισαγωγή σε πολλά τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης. Τα υψηλά ποσοστά αναβαθμολογήσεων, άλλωστε, που παρατηρούνται κάθε χρόνο αποδεικνύουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι υποψήφιοι αλλά και οι ίδιοι οι βαθμολογητές, καθώς η βαθμολόγηση των γραπτών στο συγκεκριμένο μάθημα είναι σε έναν βαθμό υποκειμενική.

ΠΩΣ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ: Δίνεται στους μαθητές σε φωτοαντίγραφο απόσπασμα κειμένου (δοκιμιακού, λογοτεχνικού, άρθρου κ.τ.λ.) μίας έως δύο σελίδων από βιβλίο, εφημερίδα ή περιοδικό (ή κατασκευασμένο για τον σκοπό της αξιολόγησης) που αναφέρεται σε κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά, επιστημονικά ή άλλα θέματα της καθημερινής ζωής και έχει νοηματική πληρότητα. Το κείμενο αυτό ανταποκρίνεται στην αντιληπτική ικανότητα των μαθητών και σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με θεματικούς κύκλους οικείους στους μαθητές από τη σχολική διδασκαλία. Οι μαθητές καλούνται:

  • Να δώσουν μια σύντομη περίληψη αυτού του κειμένου, της οποίας η έκταση καθορίζεται ανάλογα με την έκταση και το νόημα του κειμένου (25 μονάδες).
  • Να απαντήσουν σε ερωτήσεις (35 μονάδες), με τις οποίες ελέγχονται: α) η κατανόηση του κειμένου (ιδεολογικά σημεία του κειμένου, επιχειρήματα συγγραφέα, προβλήματα που θέτει κ.τ.λ.), β) η οργάνωση του λόγου (διάρθρωση, δομή διαίρεση και τιτλοφόρηση ενοτήτων, αντοχή, ενότητα, συλλογιστική κ.τ.λ.), γ) τα σημασιολογικά στοιχεία (σημασία λέξεων, συνώνυμα – αντώνυμα, κατασκευή φράσεων ή παραγράφων με ορισμένες λέξεις, αντικατάσταση λέξεων ή φράσεων κ.τ.λ.), δ) η ικανότητά τους να αναγνωρίζουν τη λειτουργία των μορφοσυντακτικών δομών, καθώς και να χειρίζονται αυτές τις δομές, ανάλογα με τους επικοινωνιακούς στόχους του κειμένου.
  • Να συντάξουν ένα κείμενο, ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο, με το οποίο κρίνουν κάποια σημεία ή αναπτύσσουν προσωπικές απόψεις, παίρνοντας αφορμή από το κείμενο. Η έκταση αυτής της ανάπτυξης καθορίζεται κατά προσέγγιση, χωρίς να υπερβαίνει τις 600 λέξεις (40 μονάδες).

ΠΩΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ: Κατά τη βαθμολόγηση λαμβάνεται υπόψη η ορθογραφία, η δομή του κειμένου, ο λεξιλογικός πλούτος, η ακρίβεια και η ορθότητα της διατύπωσης, καθώς και το περιεχόμενο.

Οι αρχές που πρέπει να τηρούν οι υποψήφιοι

Τους βασικούς κανόνες που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι υποψήφιοι όσο αφορά στα θέματα που θα κληθούν να απαντήσουν στις Πανελλαδικές, παρουσιάζει το «ΕΘΝΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑ».

Ερωτήσεις ανάπτυξης
Οι ερωτήσεις ανάπτυξης που πλην της Γλώσσας αφορούν σχεδόν όλα τα μαθήματα Θεωρητικής Κατεύθυνσης (Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά, Λογοτεχνία), απαιτούν απαντήσεις με τεχνική που θα πείθει για τη συγκρότηση και το επίπεδο μελέτης και κατανόησης του διαγωνιζόμενου. Συγκεκριμένα, αξιολογούνται:

  • Η ορθότητα και η σαφήνεια των απαντήσεων
  • Η συνθετική και δημιουργική ικανότητα των μαθητών και
  • Η συνολική συγκρότηση του γραπτού.

Πρέπει οι απαντήσεις να είναι σύμφωνες με το νόημα του βιβλίου, να μην υπάρχουν σημαντικές παραλείψεις, κενά ή λογικά σφάλματα ή άλλες ασυναρτησίες. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στη συνθετική και κριτική ικανότητα του μαθητή, στην επιχειρηματολογία που αναπτύσσει και στην πρωτοτυπία της απάντησής του, εφόσον το θέμα απαιτεί τη διατύπωση συλλογισμών και την έκφραση κρίσεων.

Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

Αφορούν ολόκληρη τη σειρά των υπό εξέταση μαθημάτων όλων των Κατευθύνσεων. Τα βασικά στοιχεία που λαμβάνονται υπόψη είναι τα εξής:

  • Η ευστοχία και η ακρίβεια στη ζητούμενη απάντηση.
  • Η αποφυγή περιττών στοιχείων,
  • Η πυκνότητα και ο πλούτος των νοημάτων.
  • Η ικανότητα του μαθητή να εκφράζει με λίγα λόγια αυτό που θέλει να πει.

Ποια στοιχεία εκτιμούν οι βαθμολογητές

Οι υποψήφιοι των πανελλαδικών πριν προσέλθουν σε κάθε εξέταση, θα πρέπει να γνωρίζουν όλα τα στοιχεία που συνεκτιμούν οι βαθμολογητές όταν διορθώνουν τα γραπτά.

Είναι προφανές ότι για την άριστη βαθμολογία οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν κοπιάσει όλη τη χρονιά. Έτσι, το τρίωρο της εξέτασης θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα, καθώς ένα θέμα βαθμολογείται με την ανώτατη βαθμολογία όταν:

  • Έχει αναπτυχθεί με πληρότητα, σύμφωνα με το αντίστοιχο διδακτικό βιβλίο (συμφωνία με το νόημα και όχι με το γράμμα του βιβλίου)
  • Δεν παρουσιάζει επιστημονικά σφάλματα
  • Παρουσιάζει ορθή δομή
  • Χαρακτηρίζεται από σαφήνεια και ακριβολογία
  • Περιέχει τα απαραίτητα σχήματα, επεξηγηματικά διαγράμματα, κ.λπ. (όπου αυτά είναι αναγκαία).

Στα θετικά στοιχεία για τη βαθμολόγηση είναι περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η ορθή αφετηρία για την ανάπτυξη, η πληρότητα και η ορθότητα των σχημάτων, όπου αυτά απαιτούνται (π.χ. στα Μαθηματικά).

Το «άριστα» στις ασκήσεις
Για να βαθμολογηθεί η επίλυση μιας άσκησης στα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία με την ανώτατη βαθμολογία πρέπει:

  • Να έχει ορθή αφετηρία και λογική επεξεργασία
  • Να περιέχει επαρκή και ορθή αιτιολόγηση
  • Να φθάνει σε σωστό αριθμητικό αποτέλεσμα συνοδευόμενο με τις ορθές μονάδες
  • Να περιέχει τα απαραίτητα σχήματα ορθά και πλήρη
  • Να χαρακτηρίζεται από σαφήνεια και ακριβολογία.

Εκτιμώνται θετικά κατά τη βαθμολόγηση και τα εξής στοιχεία:

  • Η ορθή αφετηρία και επεξεργασία μιας άσκησης, έστω και αν αυτή δεν ολοκληρώθηκε επιτυχώς.
  • Τα σωστά και πλήρη σχήματα, εφόσον αποδεικνύουν κατανόηση του αντικειμένου.

Αντίθετα, κατά τη βαθμολογία, δεν λαμβάνεται υπόψη ένα ορθό αριθμητικό αποτέλεσμα, το οποίο δεν προκύπτει από την επεξεργασία της άσκησης ή του προβλήματος.

Όπου γίνεται αξιολόγηση ορθογραφικών σφαλμάτων, ως σοβαρότερα θεωρούνται αυτά που αναφέρονται:

  • Στις καταλήξεις
  • Στις συνηθισμένες και εύχρηστες λέξεις και
  • σε κανόνες της γραμματικής.
  • Ως δευτερεύοντα λάθη θεωρούνται όσα αναφέρονται στον συλλαβισμό ή τη στίξη, καθώς και σε λέξεις που δεν είναι συνήθεις στον νεοελληνικό λόγο, εφόσον δεν παραβιάζονται θεμελιώδεις γραμματικοί κανόνες.

ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟ 2011

  • Μόλις το 1% των υποψηφίων που συμμετείχαν στις περσινές πανελλαδικές, κατάφερε να αριστεύσει στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας συγκεντρώνοντας βαθμολογία από 18 έως 20.
  • Όπως φαίνεται από τα περσινά στατιστικά στοιχεία, η πλειονότητα των υποψηφίων (6 στους 10) βρέθηκε στη βαθμολογική κλίμακα 12-17,9, ενώ 1 στους 5 δεν κατάφερε να πιάσει τη βάση.

Τεχνικές υποδείξεις

Η εξέταση στα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία, γενικά σε μαθήματα της Θετικής και της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης χρειάζεται μια ειδική επισήμανση, προκειμένου να γίνουν κάποιες ιδιαίτερες και σημαντικές υποδείξεις, ώστε να μην υπάρχει σύγχυση για τον τρόπο βαθμολόγησης.

Εάν το θέμα είναι χωρισμένο σε υποερωτήματα, τότε είναι δυνατόν σε ένα από τα αρχικά στάδια να υπάρξει κάποιο λάθος αριθμητικό ή άλλο. Στη συνέχεια, ο μαθητής πραγματεύεται σωστά το υπόλοιπο θέμα, χρησιμοποιώντας όμως το λάθος που προηγήθηκε.

Οι οδηγίες που έχει δώσει η κεντρική επιτροπή εξετάσεων, για τα συγκεκριμένα ζητήματα είναι η εξής: ο μαθητής χάνει μόρια μόνο στο υποερώτημα, στο οποίο έκανε το λάθος, ενώ τα μόρια των υπόλοιπων ερωτήσεων δεν επηρεάζονται από το λάθος αυτό.

Τα συνήθη λάθη

Ακολουθεί ένας μίνι οδηγός για τα συνήθη λάθη που κάνουν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων, τα οποία πολλές φορές οφείλονται σε υπερβολική σιγουριά.

  • Λάθη εκφραστικά ή διατύπωσης. Παρατηρούνται κυρίως στα γλωσσικά μαθήματα.
  • Λάθη από κατανόηση ή παρεξήγηση του ζητουμένου (σύγχυση εννοιών ή σχέσεων εννοιών, σύγχυση συνθηκών στην Ιστορία, φιλοσοφικών θεωριών κ.λπ.).
  • Λάθη πρόσημων στις ασκήσεις των Μαθηματικών και της Φυσικής.
  • Λάθη στις χημικές αντιδράσεις του μαθήματος της Χημείας.

ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝ. ΒΑΘΜΟΥ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΤΗΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ (2011)

ΘΕΩΡ. ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤ.
ΤΕΧΝ/ΚΗ ΚΑΤ. Ι
ΤΕΧΝ/ΚΗ KAT. ΙΙ
ΣΥΝΟΛΟ

ΥΠΟΨ.
ΠΟΣ. %
ΥΠΟΨ.
ΠΟΣ. %
ΥΠΟΨ.
ΠΟΣ. %
ΥΠΟΨ.
ΠΟΣ. %
ΥΠΟΨ.
ΠΟΣ. %

19,00- 20,00
319
0,86
488
4,18
35
4,5
422
1,16
1.264
1,48

18,00 – 18,99
1.997
5,41
1.455
12,47
83
10,68
1.379
3,8
4.914
5,74

17,00 – 17,99
2.825
7,66
1.539
13,19
90
11,58
1.883
5,19
6.337
7,4

16,00 – 16,99
2.881
7,81
1.335
11,44
93
11,97
2.233
6,16
6.542
7,64

15,00 – 15,99
2.965
8,04
1.152
9,88
72
9,27
2.432
6,71
6.621
7,73

14,00 – 14,99
2.729
7,4
1.030
8,83
73
9,4
2.459
6,78
6.291
7,35

13,00 – 13,99
2.803
7,6
873
7,48
51
6,56
2.501
6,9
6.228
7,28

12,00 – 12,99
2.755
7,47
747
6,4
49
6,31
2.492
6,87
6.043
7,06

11,00 – 11,99
2.530
6,86
582
4,99
44
5,66
2.507
6,91
5.663
6,62

10,00 – 10,99
2.374
6,43
544
4,66
39
5,02
2.331
6,43
5.288
6,18

9,00 – 9,99
2.155
5,84
390
3,34
26
3,35
2.288
6,31
4.859
5,68

8,00 – 8,99
1.998
5,42
367
3,15
34
4,38
2.237
6,17
4.636
5,42

7,00 -7,99
1.916
5,19
291
2,49
22
2,83
2.342
6,46
4.571
5,34

6,00 – 6,99
1.755
4,76
248
2,13
25
3,22
2.301
6,35
4.329
5,06

5,00 – 5,99
1.602
4,34
202
1,73
20
2,57
2.508
6,92
4.332
5,06

4,00 – 4,99
1.467
3,98
175
1,5
8
1,03
2.215
6,11
3.865
4,52

3,00 – 3,99
1.110
3,01
131
1,12
11
1,42
1.341
3,7
2.593
3,03

2,00 – 2,99
513
1,39
85
0,73
1
0,13
288
0,79
887
1,04

1,00 – 1,99
144
0,39
26
0,22
0
0
67
0,18
237
0,28

0,00 – 0,99
57
0,15
5
0,04
1
0,13
37
0,1
100
0,12

ΣΥΝΟΛΟ
36.895
11.665
777
36.263
85.600

10,00-20,00
24.178
9.745
629
20.639
55.191

0,00-9,99
12.717
1.920
148
15.624
30.409

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: